Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Literární výchova - 7. ročník)
Advertisements

Obecné poučení o literatuře
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Rozbor uměleckého textu
 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Literární druhy a žánry
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obecné poučení o literatuře
Identifikátor materiálu: EU –
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
teze otázek ke státnicím v NMgr. studiu
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Září 2011 Ročník: 7. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva druhy a funkce literatury.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/

Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluICT-CJ2-2/2 Literatura, její funkce, druhy, žánry Název školyStřední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorMgr. Alena Kotulová Tématický celekLiterární teorie Ročník1. – 4. ročník SOŠ Datum tvorbyX AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokynNa konkrétních příkladech si žáci procvičí literární pojmy a vyplněním tabulky zkontrolujeme, do jaké míry žáci učivo zvládli. Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora. CZ.1.07/1.5.00/

LITERATURA LITERATURA Literatura ( z lat. littera = písmeno) nebo také souhrn všech psaných textů.

Dělení literatury podle funkce  umělecká, též krásná literatura nebo beletrie (např. povídka B. Němcové), plní funkci estetickou  odborná (např. učebnice), plní funkci informativní  jednací písemnictví (např. úřední žádosti)

Dělení literatury podle formy  próza (slova, věty, odstavce,kapitoly)  poezie (verš, sloka)

Dělení podle literárních druhů 1. lyrika – nemá děj, vyjadřuje city a nálady autora  milostná  přírodní  společenská  úvahová 2. epika – má děj, vypráví příběh 3. drama – divadelní hra, příběh se odvíjí na jevišti pomocí dialogu nebo monologu

Přehled literárních žánrů Epické žánry  Lyrickoepické žánry: balada, romance Malá epikaStřední epikaVelká epika anekdota bajka příběh novela povídka pověst legenda pohádka epos román kronika

Přehled literárních žánrů  Lyrické žánry: píseň elegie (žalozpěv) óda hymnus sonet

Přehled literárních žánrů  Dramatické žánry: komedie tragédie tragikomedie fraška opera opereta muzikál melodram

Určete autora, druh, žánr a vyplňte tabulku DílaAutorDruhŽánr Odyssea Hamlet Psohlavci Kytice Divá Bára Stařec a moře O lvu, vlku, koze a ovci Revizor Fimfárum

Správné vyplnění tabulky DílaAutorDruhŽánr OdysseaHomérepikaepos HamletW. Shakespearedramatragédie PsohlavciA. Jirásekepikaromán KyticeK. J. Erben lyrickoepická skladba balada Divá BáraB. Němcováepikapovídka Stařec a mořeE. Hemingwayepikanovela O lvu, vlku, koze a ovci Ezopepikabajka RevizorN. V. Gogoldramaveselohra FimfárumJ. Werichepikapohádka

SEZNAM LITERATURY A PRAMENŮ Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje: 1. MARTINKOVÁ, VĚRA. Literatura 1, 1. část teorie literatury. Alternativní učebnice pro 1. – 4. ročník SŠ: Praha, SOCHROVÁ, MARIE. Literatura v kostce pro SŠ: Fragment, 1996.

Obrázky: 1. slov-a-z-1.html slov-a-z-1.html 2. vyuka/matematika/matematika-pro-gymnazia-komplexni- cisla.html vyuka/matematika/matematika-pro-gymnazia-komplexni- cisla.html 3. literatura.html literatura.html stopadu stopadu 6. klid.html klid.html 7. armado armado

Obrázky: a-nezarazene/ Bohumil-Hrabal-OSTRE-SLEDOVANEE- VLAKY.htmlhttp:// a-nezarazene/ Bohumil-Hrabal-OSTRE-SLEDOVANEE- VLAKY.html knihy/antikvariat-beletrie-bestselery/arnost-lustig- modlitba-pro-katerinu-horovitzovou.html knihy/antikvariat-beletrie shakespeare-romeo-a-julie