Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Advertisements

Starověká Čína 1.A.
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
VY_32_INOVACE_3D.6.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověká Indie 6. ročník
Charakteristika starověku
VY_32_INOVACE_3D.6.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověká Mezopotámie
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku praktické ZŠ k výuce zeměpisu. Prezentace na interaktivní tabuli Prezentace je určena pro získání a upevnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Úvod do starověku; Vznik písma
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
VY_32_INOVACE_
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
OP VK Využívání ICT Sada č
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Téma (název prezentace)
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Indie Uč. str
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Téma (název prezentace)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_03_01_14 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Opakování - nejstarší starověké státy Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník je určena pro práci na interaktivní tabuli, nebo PC. Shrnuje a procvičuje učivo o nejstarších starověkých státech. Snímky 3 a 4 opakují místopisné údaje, snímek 5 časové údaje. U snímků 3 – 5 využijí pro psaní pero, poté si klikáním zkontrolují správnost odpovědí. Snímky opakují toto učivo hravou formou. Zároveň žáci procvičují čtení s porozuměním. Je třeba, aby četli velmi pozorně. Ve cvičení hledají správné odpovědi. Chybné odpovědi spadnou do řeky Zapomnění. Správné odpovědi je zavedou na další otázku.

Egypt Mezopotámie Indie Čína Řecko Řím

 Indus  Nil  Žlutá řeka  Eufrat  Ganga  Tigris Egypt Indie Mezopotámie Čína

Doplň perem k časovým údajům počátky civilizace v ve starověkých státech. Klikáním opět zkontroluj svoji práci n.l tisíciletí př.n.l. 6. tisíciletí př.n.l. 4. tisíciletí ř.nl.. Počátky civilizace Čína Počátky civilizace Egypta Mezopotámie změna letopočtu současnost Počátky civilizace Indie

Zemědělství převzali Egypťané z Indie. Zemědělství převzali Egypťané z Mezopotámie. Zemědělství převzali Egypťané z Číny.

V Indii pěstovali ječmen, sezam, pšenici, bavlnu, rýži, luštěniny a koření. V Indii pěstovali ječmen, sezam, čajovník, bavlnu, batáty, rýži a luštěniny. V Indii pěstovali ječmen, sezam, pšenici, bavlnu, vinnou révu, rýži a luštěniny.

V Číně pěstovali obilí, rýži, proso, vinnou révu, čajovník. V Číně pěstovali obilí, rýži, proso, batáty, čajovník. V Číně pěstovali obilí, rýži, proso, koření, čajovník, len.

V Mezopotámii pěstovali ječmen, pšenici, proso, rýži, sezam, vinnou révu. V Mezopotámii pěstovali ječmen, pšenici, proso, sezam, vinnou révu. V Mezopotámii pěstovali ječmen, pšenici, proso, brambory, sezam, vinnou révu.

Pro Indii jsou typické bavlněné látky. Pro Indii jsou typické hedvábné látky. Pro Indii jsou typické lněné látky.

V Mezopotámii používali při zpracování kovu ztracenou formu. V Indii používali při zpracování kovu ztracenou formu. V Číně používali při zpracování kovu ztracenou formu.

Šedesátinná soustava pochází z Mezopotámie. Šedesátinná soustava pochází z Indie. Šedesátinná soustava pochází z Číny.

Početní míry kopa a tucet pocházejí z Číny. Početní míry kopa a tucet pocházejí z Indie. Početní míry kopa a tucet pocházejí z Mezopotámie.

V Egyptě používali při počítání desetinnou soustavu. V Egyptě používali při počítání šedesátinnou soustavu. V Egyptě se matematice nevěnovali.

S myšlenkou, že Země se točí kolem Slunce, přišli Indové. S myšlenkou, že Země se točí kolem své osy, přišli Indové. S myšlenkou, že Země se točí kolem Slunce, přišli Číňané.

Číslo 3,14 používali k výpočtu čtverce a kvádru Indové. Číslo 3,14 používali k výpočtu kruhu a koule Indové. Číslo 3,14 používali k výpočtu čtverce a kvádru Mezopotámci.

Ve starověké Číně psali na papír. Ve starověké Číně psali na papyrus. Ve starověké Číně psali na bavlněné šátečky.

Ve starověké Číně platili kovovými a později i papírovými penězi. Ve starověké Indii platili kovovými a později i papírovými penězi. Ve starověké Mezopotámii platili kovovými a později i papírovými penězi.

Výroba hedvábí pochází z Egypta. Výroba hedvábí pochází z Indie. Výroba hedvábí pochází z Číny.

V Egyptě věřili v mnoho bohů. V Egyptě věřili v jednoho boha. V Egyptě věřili ve faraona.

Buddhismus byl rozšířen v Indii a v Číně. Buddhismus byl rozšířen v Mezopotámii. Buddhismus byl rozšířen v Indii a v Egyptě.

Klínovým písmem se psalo v Indii. Klínovým písmem se psalo v Mezopotámii. Klínovým písmem se psalo v Egyptě.

Hieroglyfy byly obrázkové písmo. Hieroglyfy byly klínové písmo. Hieroglyfy byly hláskové písmo.

V Indii psali hieroglyfy. V Indii psali obrázkovým písmem. V Indii psali hláskovým písmem.

Pyramidy byly hrobky čínských panovníků. Pyramidy byly hrobky egyptských panovníků. Pyramidy byly hrobky indických panovníků.

Zikkuraty byly stupňovité stavby v Egyptě. Zikkuraty byly stupňovité stavby v Indii. Zikkuraty byly stupňovité stavby v Mezopotámii.

Kompas vynalezli staří Číňané. Kompas vynalezli staří Indové. Kompas vynalezli staří Egypťané.

Staří Číňané používali toaletní papír. Staří Egypťané používali toaletní papír. Staří Indové používali toaletní papír.

Lékařství bylo nejvíce rozvinuté v Indii. Lékařství bylo nejvíce rozvinuté v Egyptě. Lékařství bylo nejvíce rozvinuté v Číně.

Starověké státy měly velmi podobné přírodní podmínky. Starověké státy měly velmi odlišné přírodní podmínky.

Blahopřejeme k úspěšnému dokončení cvičení!

 RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN  KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN 