Petr Salamon
Jaké individuální životní motivy způsobily, že se brněnští environmentalisté vydali tímto směrem? V rámci druhé otázky jsem se snažil najít obecnější prvky brněnského veřejného prostoru, které působily na celou brněnskou veřejnost m?
Kvalitativní výzkum, Semistrukturované rozhovory cíl: načrtnout hypotézy o důležitých bodech ve vývoji brněnského environmentalismu. Z nositelů Ceny Josefa Vavrouška Antonín Buček, Hana Librová, Aleš Máchal, Karel Hudec a Yvonna Gaillyová Dále Mojmír Vlašín, Miroslav Patrik, Jasna Flamiková a Miroslav Kundrata.
Vždy komplexy, nikoliv jedna determinanta Dlouhé hodiny v přírodě s nadstavbou v podobě příbuzných nebo mládežnických kroužků Vysokoškolská studia: vědecký způsob práce a inspirující učitelé Přátelství s podobně orientovaným vrstevníkem Možnost pracovat v této oblasti Brněnská ekologická škola
V Brně velice silné zázemí (výsledky SZ, nejpodstatnější organizace centrum v Brně) Silné přírodovědné zázemí Příčiny síly: Druhé město v žebříčku českých měst Množství environmentálně vzdělávacích institucí Silné neformální vztahy mezi lidmi
TIS (původně Svaz pro ochranu přírody při společnosti Národního muzea, silné osobnosti jako Antonin Buček a Jan Lacina) Geografický ústav (centrum zelené školy, Novomlýnské nádrže, kanál DOL) ČSOP (z podnětu strany, sídlo na Panské ulici, legalizace ochranářských aktivit) Hnutí Brontosaurus (vysoké školy, akce DNO)
Alois Zlatník (návrh sítě chráněných území v okolí Brna) Vladimír Úlehla (podle Kundraty první osobností praktické ochrany přírody u nás, široký zájem) Karel Hudec Antonín Buček (spolupráce s mládeží)
Koniklecová lokalita Kamenný vrch (silný výchovný rozměr, dnes chráněné území) Autodrom Akce DNO(přesazování vzácných rostlin ze dna budoucí vodní nádrže, kolem 1200 lidí) Veronica (výtvarníci a další umělci)