Petr Salamon.  Jaké individuální životní motivy způsobily, že se brněnští environmentalisté vydali tímto směrem?  V rámci druhé otázky jsem se snažil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kreativní centrum Brno
Advertisements

Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Přírodovědný projekt 2. tříd
Přínosy dobrovolnictví v ochraně životního prostředí RNDr
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
NENÍ POZDĚ – komplexní environmentální vzdělávání na SŠ Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/
Základy projektu - rozvoj NNO ŽP Regionální centrum ČSOP Pověřenou organizací je ZO ČSOP Kněžice, celkem 18 základních organizací v kraji Koordinační.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Organizace ochrany přírody v ČR
Proměny českého environmentálního hnutí v letech Bohuslav Binka, FSS MU.
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Mimoprodukční funkce lesa
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
ZAJÍMAVÉ OBJEKTY a PAMÁTKY ve Velké Bíteši Srpen 2011.
Národní institut dětí a mládeže MŠMT Centrum ekologické výchovy DŘÍPATKA pracoviště pro školní i mimoškolní environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu,
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Environmentální Vzdělávání a výchova.
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Ochrana přírody 5. Ročník LI.
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
, Brno Připravila: Hana Habrová
Z ajímavé BUDOVY a OBJEKTY v BRNĚ První část SOUČASNOST zpracováno - rok 2013.
Podprogram Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2014 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Úmluva primátorů a starostů v podmínkách ČR Yvonna Gaillyová Ekologický institut Veronica Seminář NSZM, Praha,
Chaloupky o.p.s. Štoky,
EVVO v Plzeňském kraji.
Centrum zelených vědomostí Integrovaný projekt spádového území obce s rozšířenou působností Bystřice nad Pernštejnem II. etapa.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Brno.
Environmentální výchova a
Rozvoj Zoologické zahrady Jihlava Záměr projektu Smysl projektu Lidské zdroje Fin. analýza předkladatele.
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Životní úroveň obyvatel v České republice
Umělecké směry 19. století
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
MODULARIZACE VÝUKY EVOLUČNÍ A EKOLOGICKÉ BIOLOGIE CZ.1.07/2.2.00/ Terénní exkurze k environmentálním problémům Černovická terasa
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Se sídlem v Uherském Hradišti, Studentské nám
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
TECHNOLOGICKÉ CENTRUM AV ČR a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Krajská konference o environmentálním vzdělávání, výchově a osvětě ve Zlínském kraji
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Český svaz ochránců přírody – Regionální sdružení Iris EVP Den Země Exkurze Semináře Besedy Den stromů Zlatý list Tvořivé dílny Vycházky Ukliďme si svět.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09_Jihomoravský.
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Ústav středoevropských studií Partner projektu: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
„Cesta k udržitelnému rozvoji Vsetínska“ Projekt CZ0109 Modul č. 5 EKOMAPA VALAŠSKA PŘÍRODA VALAŠSKA.
Muzeum Josefa Hyláka v radnicích
indikátory udržitelného rozvoje na místní úrovni
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Zahrádkáři na Kraví hoře
Program RP04-17 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2017
OPŽP PO 4 Specifický cíl 4.1 a 4.2
Dopravní podnik města Brna a.s.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
CHŘIBY.
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
Polytechnické vzdělávání v praxi
Ochrana krajiny a přírody ČR
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
OA a VOŠS OSTRAVA – MARIÁNSKÉ HORY
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Petr Salamon

 Jaké individuální životní motivy způsobily, že se brněnští environmentalisté vydali tímto směrem?  V rámci druhé otázky jsem se snažil najít obecnější prvky brněnského veřejného prostoru, které působily na celou brněnskou veřejnost m?

 Kvalitativní výzkum, Semistrukturované rozhovory  cíl: načrtnout hypotézy o důležitých bodech ve vývoji brněnského environmentalismu.  Z nositelů Ceny Josefa Vavrouška Antonín Buček, Hana Librová, Aleš Máchal, Karel Hudec a Yvonna Gaillyová  Dále Mojmír Vlašín, Miroslav Patrik, Jasna Flamiková a Miroslav Kundrata.

 Vždy komplexy, nikoliv jedna determinanta  Dlouhé hodiny v přírodě s nadstavbou v podobě příbuzných nebo mládežnických kroužků  Vysokoškolská studia: vědecký způsob práce a inspirující učitelé  Přátelství s podobně orientovaným vrstevníkem  Možnost pracovat v této oblasti  Brněnská ekologická škola

 V Brně velice silné zázemí (výsledky SZ, nejpodstatnější organizace centrum v Brně)  Silné přírodovědné zázemí  Příčiny síly:  Druhé město v žebříčku českých měst  Množství environmentálně vzdělávacích institucí  Silné neformální vztahy mezi lidmi

 TIS (původně Svaz pro ochranu přírody při společnosti Národního muzea, silné osobnosti jako Antonin Buček a Jan Lacina)  Geografický ústav (centrum zelené školy, Novomlýnské nádrže, kanál DOL)  ČSOP (z podnětu strany, sídlo na Panské ulici, legalizace ochranářských aktivit)  Hnutí Brontosaurus (vysoké školy, akce DNO)

 Alois Zlatník (návrh sítě chráněných území v okolí Brna)  Vladimír Úlehla (podle Kundraty první osobností praktické ochrany přírody u nás, široký zájem)  Karel Hudec  Antonín Buček (spolupráce s mládeží)

 Koniklecová lokalita Kamenný vrch (silný výchovný rozměr, dnes chráněné území)  Autodrom  Akce DNO(přesazování vzácných rostlin ze dna budoucí vodní nádrže, kolem 1200 lidí)  Veronica (výtvarníci a další umělci)