Čeština Co je dnes? Dnes je … Včera byla Zítra bude ….. Karlštejn Who built this summer cottage?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Způsobová slovesa v angličtině MUST
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Lekce 7.
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Že jsem se na to krasobruslení vůbec dívala. I wish I hadn't watched the figure skating.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present simple Present continuous
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Když jsem byl malý, říkali mi naši, choď na Lukášku a jez chytrou kaši, můžeš tak po celý den bavit se jen. Koukat na tabuli, sedět na židli, o přestávce.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Jazyk anglický TEMA: Free time – my hobbies.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Jazyk anglický TEMA: Free time – sports and.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Čeština Dnes je úterý Včera byla …. Zítra bude ….. Rabi Löw. Rabi Löw udělal Golema.
VY_22_ INOVACE_ 07_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou MY DAY Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_10B_daily routine.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr Dana Maljuková NÁZEV:VY_32_INOVACE_04A_13_ Daily routines TEMA:Situace ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
What do you have to think about when planning something?
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
Nouns and verbs Vypracovala Mgr. Eva Pěčková pro
VY_32_Inovace_ Části dne, čas Člověk a jeho svět 2.ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název vzdělávacího materiálu
VY_32_INOVACE_Kup_III_01 VOLNÝ ČAS
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
Translation 03/06 Co Samuelovi spolužáci dělají What do Samuel‘s school friends do ve svém volném čase? in their free time? Oni teď hrají počítačové.
Transkript prezentace:

Čeština Co je dnes? Dnes je … Včera byla Zítra bude ….. Karlštejn Who built this summer cottage?

Like 1.Monika říká: Mám …….. tenis. 2.Honza (Jan) říká : Mám …… hokej. 3.Monika má …………. sport. 4.Honza má …………… hudbu. 5.Každé dítě má …….. čokoládu a zmrzlinu. a.rád b.ráda c.rádo d.rádi e.rády f.ráda (pl)

WE 1.Líza a Mirka říkají: Máme …………. palačinky (crepe) 2.Jonatán a Vít říkají: Máme ……….. bramboráky (potato pancakes, latke) a.rád b.ráda c.rádo d.rádi e.rády f.ráda (pl)

YOU sg. Vy (vykání) YOU pl. vy 1.Pane profesore, máte ……… maso? 2.Paní profesorko, máte …. zeleninu? (vegetable) 3.Sáro a Anastázie, máte …. cibulkovou polévku? (onion soup) 4.Adame, Lízo a Mirko, máte …. Česnekovou polévku?(garlic soup) a.rád b.ráda c.rádo d.rádi e.rády f.ráda (pl)

THEY 1.Pes Jonatán a Anička mají ………….. koláč. 2.Anička a Evička mají ………. ovocný knedlík. (fruit dumpling) 3.Děvčata mají ráda ….. štrůdl. (děvče sg. neuter noun, děvčata pl. neuter) a.rád b.ráda c.rádo d.rádi e.rády f.ráda (pl)

Velmi důležitý výraz. Important expression Recall, prosím tě (lit. I implore you). This is the accusative case of the pronoun ty! Jak se řekne česky: I love you. Mám … rád/ráda. ty ti tě

Evička má kašel. Má taky teplotu. Má rýmu. Má vyrážku. Dnes Evička je nemocná. Sick. Evička není – fit. – zdravá. – v pořádku. Je ……. nemocná. Ne + moc (power)

Koníček – hobby Koníčky - hobbies 1. Máš nějaký koníček? some sort of How about you? 2. A jaký máš koníček ty? Slovní zásoba: – Hraju fotbal, košíkovou (basket), tenis, karty, šachy (chess) – Hraju na kytaru (playing a musical instrument takes na + acc) – Hraju počítačové hry. (computer games) – Maluju obrázky (I paint pictures) – Kreslím komiksy (I draw) – Skládám hudbu (I compose music) – Zpívám v kapele/zpěvném sboru (I sing in a band/chorus) – Hraju v divadle. (theater) – Boxuju. – Cvičím bojové umění Taiči. 3. Think of positive reations: Jsi ale sportovní! Jsi ale atletický/á! Jsi ale umělecký/á! Artistic Jsi ale hudební. Musical! Jsi ale intelektuál!

Musím se učit…. (I must …..)  Nemusím se učit Co zítra musíte dělat? Musím …… Co zítra nemusíte dělat? Zítra nemusím.. brzy vstávat get up early učit se 24 hodin (hours) pracovat (work) být v knihovně celý den. (v knihovně – in the library, celý den, whole day) psát domácí úkoly psát powerpointy nakupovat (shop) zavolat mamince a tatínkovi (zavolat – call) poslat esemesky kamarádům (poslat – send, kamarádům to friends) cvičit (exercise) sportovat jít na party Notice musím + the infinitive form

Co děláme každý den? Ráno Dopoledne later morning V poledne at noon Odpoledne afternoon V podvečer early eve Večer V noci late night O půlnoci at midnight Use these verbs, but use tykání for asking questions to your classmates. Příklad: Snídáš, Evo? Ne, nesnídám. Snídáte? (snídat- breakfast) Chodíte na přednášku? (lecture) Chodíte na hodinu češtiny? (lesson of Cz lang) Obědváte v menze? (menza – student cafeteria) Sportujete? Plavete? (swim) Čtete si? Píšete eseje nebo projekty? Píšete román? Chodíte do hospody? (go regularly to a tavern/bar) Píšete rešeršní práci? (research work) Diskutujete politiku? literaturu? Historii? Lingvistiku? Svačíte? (snack) Učíte se v knihovně? (study in the library)

Dialog o Igorovi Pan Beneš: Igor je nemocný? Evička: Není. Je jenom trochu líný, víte? B: Má rád nějaký sport? some sort of E: Ano, hraje fotbal. Někdy i volejbal sometimes even/also Ale jen když musí (hrát). only when he must B: A jaký sport máš ráda ty? E: Já hraju tenis a hokej. A co vy? Co vy hrajete, pane Beneši? B: Ale já jsem starý člověk. Hraju jenom karty a tak. person and so on

Dialog Pan Beneš: Dívám se někdy na televizi a poslouchám rádio. Když mám čas! Evička: Ale pane Beneši, čas máte celý den! Jste přece důchodce, ne? pensista (retiree) B: Ano, ale musím hodně dělat doma a na zahradě. a lot do in garden E: A každý den chodíte do hospody, že ano!

Slovní zásoba Dívám se někdy na televizi když mám čas. Mám čas  Nemám čas. celý den Důchodce/důchodkyně Musím hodně dělat/pracovat doma a na zahradě. Každý den chodím do hospody.

První kreativní inscenace HANDOUT Try all that you know so far. When you need words, ask paní profesorka Prosím vás, jak se řekne česky X?