SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v Evropském E-Learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Školení učitelů– Module 3: Důležité prvky podcastu SEEL Teacher Traininh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Makra v Excelu.
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Cvičení 1 Data pro experimentální práci
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Umění prezentace.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Maturitní otázka č. 21 Kristýna Kaňovská 4. A.
PŘÍPRAVA A POSTUP PŘI TVORBĚ PREZENTACE
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Dujková Michaela, 4.B Juřinová Nikola, 4.A. Stanovené cíle prezentace Upřesňující informace Shromáždění podkladů Stanovení hlavních bodů Grafické zpracování.
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Psaní právních dokumentů
Didaktika geografie.
Personální plán pro podnikatelský plán
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách.
 Název projektu: Poklady kolem nás a v nás  Zkrácený název: Kolumbus  Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.13/  Žadatel projektu: Blažek & Blažek,
Cíle programu – profesní a osobní rozvoj Zvýšit kvalitu kvalifikací a dovedností. Zlepšení jazykových kompetencí. Seznámení se zahraničními metodami práce.
Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ Mgr. Lucie Pospíšilová.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Nechcete nikoho ochu­dit o svá moudra, názory a famózní řeč? PRESENT.ME.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Školení učitelů – Modul 1: krátký pohled do SEEL projektu SEEL Teacher.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Zdravotnický management
VY_32_INOVACE_
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Zdravotnický management
Zdravotnický management
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Zdravotnický management
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v Evropském E-Learningu ( DE02-KA ) Školení učitelů– Module 3: Důležité prvky podcastu SEEL Teacher Traininh

2 Podcast je druh digitálního média. Jeho hlavním cílem je nabídnout zvukový obsah, takže podcasting se podobá rozhlasovému vysílání. Někdy obsahuje i video nebo prvky digitálního rádia a poskytuje dodatkový PDF. Nejčastěji se stahuje přes webový syndikátor, někdy je to přes online streaming. Název vznikl kombinací slov iPod a broadcast. Často podcast neexistuje jako jednotlivý materiál, ale jako série na sebe navazujících materiálů.

Co je to podcast? Podcasts jsou zvukové nahrávky vysílané přes internet. Většinou jsou soukromé. Občas se podobají rozhlasovým představením. Většinou oslovuje specifické téma pouze na určitou aktuální dobu Podcasts jsou čím dál tím častěji produkovány profesionálně, například tematicky zaměřené zprávy a témata. Hudba, která je použita při tvorbě podcastu je striktně sledována kvůli autorským právům! Můžete použít pouze hudbu na kterou se nevztahují autorská práva!

Příklad podcastu v projektu SEEL

5 Tvorba podcastu částo znamená… Plánování konkrétní tvorby a struktury podcastu Psaní scénáře Hledání řečníků Volba správného nástroje (e.g. Audacity) Nahrání podcastu Napsání komentáře a krátkého popisu

Nahrávání a stříhání? Možný nástroj: Audacity® „Audacity® je zdarma, volně dostupný zvukový editor a rekordér (Audacity (2015):

Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro obecný pedagogický design Cílová skupina podcastu musí být definována a oslovena. Vzdělávací cíle musí být vyjasněny předem. Studenti musí mít jasnou představu o cíli a kontextu podcastu. Dále musí studenti vědět, čím je pro ně téma přínosné. Je důležité brát v úvahu motivační profily cílové skupiny. Na základě profilu se musí zvolit odpovídající stupeň obtížnosti. Studentům by měla být nabídnuta cvičení, která prověří znalosti nabyté v podcastu. Hodnocení podcastu by mělo být nedílnou součástí rozvoje podcastu. Mělo by být během procesu a také souhrnné.

Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro poznávací psychologický design Pro podcast je potřeba zvolit takový design, který propojí předchozí znalosti studentů s jevy a činnostmi podcastu. Redukovat obsah na nejzásadnější, abychom snížili riziko kognitivního přetížení.

Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro obsahový design Je důležité aby vzdělávací cíle odpovídaly obsahu podcastu. Toto je základním bodem obsahového designu. Zvýšení požadavků a úrovně obtížnosti by se mělo odrážet ve výběru obsahu. Je důležité začít s jednoduššími požadavky a postupně zvyšovat náročnost. Pevný základ obsahu se buduje pomocí analogií, metafor, známých příkladů a zařazením skutečných nebo autentických životních situací. Obsah podcastu by měl zahrnovat měřitelná, provokativní a protichůdná prohlášení. Takové sdělení může také sloužit jako vodítko pro posluchače, Mluvený text podcastu nesmí být extravagantní a neměl by mít příliš vysokou hustotu informací.

Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro zvukový design Používání rolniček, při zahájení a zakončení k definování struktury zvukových souborů a pro zpestření zvukových sekvencí. Jazykový text by měl být podpořen vhodně zvoleným přízvukem, tempem projevu a pauzami. Pro mluvené slovo při tvorbě podcastu je vhodnější použít lidský hlas než automaticky vygenerovaný „umělý“ hlas. As part of the podcast shaping the human voice for spoken text should be preferred against artificial voices. Pro vytváření zvukových souborů by měli být použiti profesionální řečníci. Buď jasné, veselé ženské hlasy nebo tajemné hluboké mužské hlasy by měly být použity pro podcasty. Přímá řeč, řečnické otázky a vtipné formulace mohou oživit podcast. Přenášejí emoce a dojem z již známých situací, díky kterému se posluchač může pak lépe ztotožnit. Pokud je to možné, by měla být studentovi nabídnuta sekvence "otázka- odpověď-zpětná vazba" k podcastu.

Recommendations for the pedagogic and didactic design of podcasts by Beutner / Eggert Doporučení pro technický design Studenti by měli mít možnost si vybrat které zvukové sekvence si pustí, kdy je zastaví a jestli si je pustí znovu. Když se rozhodnete tvořit vlastní podcasty, je nutné mít kvalitní technické vybavení a zajistit si nikým nerušené prostředí. Při nahrávání zvuku je nutné zajistit minimální ruch okolí. Podcast musí být vytvořen ve vysoké zvukové kvalitě.

Kontakt Prof. Dr. Marc Beutner Tel:+49 (0) / Fax:+49 (0) / Universität Paderborn Department Wirtschaftspädagogik Lehrstuhl Wirtschaftspädagogik II Warburger Str Paderborn