R EKLAMA Daria Szabová Zuzana Stejskalová. H ISTORIE REKLAMY historie reklamy se vztahuje ke zmínkám o prvních civilizacích. V ústní podobě, na tržištích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky na etiku v reklamě
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Číslo v digitálním archivu školy
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Úvod do marketingu.
Výrobek a jeho životní cyklus
Výživové a zdravotní značení (tvrzení)
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
9. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu Informace o nové kampani Ministerstva dopravy k bezpečnosti silničního provozu.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Kotler-Armstrong: Marketing. Grada 2004, s.783
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
8. Marketing.
REKLAMA Návykové chování a závislost Zpracovali: Markéta Ráčková, Ondřej Otava.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Alkohol v ČR MUDr. Ferdinand Polák, Ph.D. náměstek ministra pro zdravotní péči Ministerstvo zdravotnictví.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Současný stav užívání tabáku a alkoholu v ČR Seminář PSP ČR 27. května 2014 MUDr. Hana Sovinová, Státní zdravotní ústav PhDr. Ladislav Csémy, Psychiatrické.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
REGULACE A SAMOREGULACE REKLAMY NA ALKOHOL V ČESKÉ REPUBLICE Pavel Kurýl Rada pro reklamu.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Vítejte na marketingu.
Marketingová komunikace
Vliv reklamy na společnost
Psychologické působení propagace
Psychologie dospělých
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Historie marketingu
Piktogram reklama logo
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Transkript prezentace:

R EKLAMA Daria Szabová Zuzana Stejskalová

H ISTORIE REKLAMY historie reklamy se vztahuje ke zmínkám o prvních civilizacích. V ústní podobě, na tržištích. Obchodníci jeden přes druhého křičeli a vychvalovali své zboží. Proto se této činnosti začalo říkat reklama (latinsky reklamare, křičeti) historie reklamy v Evropě se v Berlín - kulaté plakátovací sloupky. Ty měly vnést pořádek do zmateného vylepování vývěsek a reklamních oznámení = Litfassovy sloupy

R EKLAMA - DEFINICE je jakákoliv (ne)placená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje reklama může být televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná..

T YPY REKLAMY Komerční reklama nejvíce útočí na zákazníka a setkáváme se s ní jednoznačně nejčastěji. Je nástrojem firem k přilákání nových, a udržení stávajících zákazníků

T YPY REKLAMY Politická reklama slouží výhradně k propagaci volebních programů politických stran a jejich představitelů Sociální reklama sociální reklama je velice odlišná od ostatních dvou typů, nepropaguje totiž žádný výrobek ani službu, nepropaguje dokonce ani stranu, či politika. Snaží se upozornit na negativní vlivy ve společnosti, často kritizuje aktuální situaci. Sociální reklamy využívají především charitativní organizace

P ROSTŘEDKY REKLAMY jazyk (jazyk cílové skupiny, charakter informací, argumenty) prostředí barvy

PSYCHOLOGICKÝ VLIV reklamní sdělení typu "i z půjčování zubních kartáčků vzniká žloutenka". Tudíž každý z vás je ohrožen, protože každý z vás má zubní kartáček a kdokoli infikovaný si může půjčit váš zubní kartáček a vy se to nedozvíte - a proto se dejte očkovat. nebo "nebezpečná infikovaná klíšťata hrozí všude v přírodě" - pokud chodíte do přírody, nemáte šanci se jim vyhnout, a proto se dejte očkovat či "s očkováním proti chřipce se můžete chřipce vyhnout" - skrytě řečeno: bez očkování se nebezpečné chřipce vyhnout nemůžete atd. Tyto druhy reklam vyvolávají v lidech záměrně a cíleně čtyři závažné pocity: pocit vlastní zranitelnosti pocit ohrožení pocit strachu pocit bezmoci

R EKLAMA COBY MANIPULACE manipulace je vnucení věci jinému člověku tak šikovně, aby manipulaci dotyčný člověk nejen že nerozpoznal a vzal tu věc za svou, ale byl ještě za ni rád reklamy přesvědčují děti, že pokud budou užívat produkty té či oné firmy, budou zaručeně "IN" a "COOL". To samozřejmě každé dítě chce

N EGATIVNÍ VLIV REKLAMY umístění billboardů podál nejfrekventovanější české dálnice → odpoutávají pozornost řidičů od řízení → nehoda

N EGATIVNÍ VLIV REKLAMY v současnosti se zdůrazňuje koexistence různých faktorů podílejících se na vzniku mentální anorexie, hovoří se o bio-psycho-sociální podmíněnosti PPP. Mezi tyto faktory se řadí i sociální a kulturní faktor, tzn. i negativní vliv reklamy a medií

REKLAMA A NÁVYKOVÉ LÁTKY Otázka alkoholu a reklam je upravena v zákoně o regulaci reklamy v § 4. Tento zákon přesně stanovuje, co nesmí být obsaženo právě v reklamách na alkoholické výrobky. Lze uvést například zákaz nabádání k nestřídmému užívání alkoholických výrobků, zákaz reklam zaměřených na osoby mladší 18 let, zákaz spojování spotřeby alkoholu se zvýšenými výkony, zákaz tvrzení, že alkohol v inzerovaném nápoji má léčebné vlastnosti a v neposlední řadě zákaz zdůrazňování, že obsah alkoholu je kladnou vlastností nápoje.

děti si reklamu na alkoholické nápoje pamatují, dětem nejznámější reklamy alkoholu pocházely z televizního vysílání doporučuje se zvážit omezení nejnebezpečnějších druhů reklamy alkoholu tak, aby tato reklama neohrožovala děti. u dětí a mladistvých, jde o napodobování dospělých, experimentování, falešnou solidaritu (když pije jeden, nezradím) a nesmyslnou soutěživost (vydržím více, než ostatní kamarádi). Značně rozšířená konzumace alkoholu a míra její společenské tolerance samozřejmě vytváří příznivé podmínky výrobcům a jejich vysokým ziskům, proto stále vymýšlejí nové originální příchutě, neobvyklé designy lahví a podbízivé reklamy s cílem udržet si pozici v předimenzované nabídce současného trhu.

například reklama na Amundsen vodku. Zde se několikrát po sobě, opakuje slovo destilére a všem to přijde velmi směšné. Mezi ty „všechny“ bohužel patří i děti. Těm obzvlášť přijde reklama velmi vtipná a člověk už se nemůže divit, když potká mladé studenty základních škol, jak si hrají se svými lahvemi na pití na to, že pijí 6x destilovanou vodku další podobnou reklamou, je Staropramen Nefiltrovaný. V této reklamě nás upozorňují na to, jaké to je když odfiltrujeme to dobré ( např.kulečník, dívku a různé další věci). Tím dává reklama jasně najevo, že pokud nepijete Staropramen Nefiltrovaný, tak vlastně žádné dobré věci nejsou. Toho se mnohdy rády chytají děti, které přeci chtějí mít samé dobré věci. A proč teda nezkusit něco nového, nefiltrovaného..

K ONTROVERZNÍ REKLAMY

Nemyslíš zaplatíš Natočeno bylo celkem 10 klipů, které divák mohl zhlédnout na internetu, v televizi, ale třeba také v kině, kde byly součásti reklamních bloků před spuštěním filmu. Videa byla rozdělena do tří kategorií podle toho, co bylo příčinou nehod na základě dlouhodobých statistik. První skupina souvisela s požitím alkoholu a návykových látek před jízdou a během ní (názvy Svatba a Diskotéka). Druhá skupina poukazovala na stres a agresivitu za volantem (Ego, Hecování, Manager, Předjíždění). Třetí skupina se věnovala zádržným systémům ve vozidle (Divadlo, Blázinec, Embryo, Děti).

O DKAZY %3D1&resNum=13&ref=http%3A// a%2Bd%25C3%25A1lnici&resID=_15BTrrlQdmzplyZ_Hb1nPiPUyH1MM32T9 60q6xbqVU&imgURL=http%3A// crop billboardy- 1_520x250.jpg&pageURL=http%3A// ezpecne-billboardy-u-silnic-odstranit-jich-pujde- minimum_ html&imgX=520&imgY=250&imgSize=97&thURL=http%3 A//media2.picsearch.com/is%3F_15BTrrlQdmzplyZ_Hb1nPiPUyH1MM32T960 q6xbqVU&thX=128&thY=61&qNoSite=billboardy&siteWWW=&sId=7vbduasf wDJC7dS17OyT =1R2SKPB_csCZ348&tbm=isch&tbnid=z1ZBuqnDqTKPHM:&imgrefurl= /causetaylorcan.blogspot.com/2009/12/blog- 16.html&docid=CVP0i4kgXeUoHM&w=320&h=266&ei=- gODTqeqJ8Lk4QSH4rmOAQ&zoom=1&biw=1366&bih=478&iact=rc&dur=298 &page=1&tbnh=135&tbnw=173&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:6,s:0&tx=33 &ty=25