  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čeleď Liliovité (+ příbuzné skupiny) Eliška Soukupová Anna Jurková Anastázie Lomakina Magdaléna Nahodilová QA.
Advertisements

Výukový materiál opakování čeledí rostlin - piškvorky Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Pryskyřníkovité.
ČELEDI: LIPNICOVITÉ A VSTAVAČOVITÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHOLTICE, OKRES PARDUBICE - "UČÍME SE PRO ŽIVOT" ŠABLONA: Č. III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY POMOCÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_36_Přírodopis 7.ročník_Miříkovité Téma: Miříkovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
TÉMA: Rostliny-opakování
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘÍRODOPIS
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Hluchavkovité.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Čeledi: lipnicovité a vstavačovité
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
HÁJ NA JAŘE I..
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04_VELIKONOCE Mgr. Petra Kukuczková
Přírodopis Plavuně.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Čeledi: liliovité a amarylkovité
čeledi krytosemenných rostlin III
HMYZ STAVBA TĚLA.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Rozmnožování organismů
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
ŠABLONA III/2 ROSTLINY KULTURNÍ A PLANÉ Mgr
Biologie rostlin (vývoj a systém)
Transkript prezentace:

  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28  Autor: Ošlejšková Hana  Ověření ve výuce: 7. třída  Datum ověření:

 Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci. 2. Zodpovězte na otázky. 3. Zkontrolujte si odpovědi. Klíčová slova: miříkovité, okolík, nažka, mrkev, petržel, miřík, kopr, bolehlav, bolševník, bršlice, kmín, mákovité, mák, vlaštovičník, latex, alkaloid, droga.

 Čeleď: miříkovité

  Jednoleté, dvouleté nebo vytrvalé byliny.  Drobné pětičetné květy tvoří květenství okolík nebo složený okolík.  Plod: nažka, dvounažka.  Zelenina, koření, léčivé byliny, okrasné rostliny, některé jsou jedovaté.  Obvykle obsahují aromatické látky.  Název od miříku celeru. Charakteristické znaky:

 Zástupci: Mrkev obecnáPetržel zahradní

 Miřík celerKopr vonný

 Kmín kořennýBršlice kozí noha

 Bolševník obecnýBolševník velkolepý

 Bolehlav plamatýRozpuk jízlivý

 Čeleď: mákovité

 Charakteristické znaky: Byliny. Oboupohlavné květy opylované hmyzem nebo větrem. Ve stoncích obsahují latex. Plod: tobolka. Olejniny, plevele, léčivky, drogy. Obsahují alkaloidy.

 Zástupci: Mák setý - olejninaMák vlčí

 Mák východní – opium, heroin Vlaštovičník větší

 Otázky: 1. V lékařství se používají látky získávané z máku východního, jak se nazývají? 2. Který zástupce z čeledi mákovitých má v mléčnicích oranžové mléko? 3. Které 2 jedovaté miříkovité rostliny znáte? 4. Nažky které miříkovité rostliny používáme jako koření do brambor při vaření? 5. Které 3 druhy miříkovitých rostlin byste si dali do polévky? 6. Který invazivní plevel se dnes rychle šíří a může způsobit popáleniny pokožky? 7. Vysvětlete pojem „okolík“.

 Odpovědi: 1. Opiáty. 2. Vlaštovičník větší. 3. Bolehlav plamatý, rozpuk jízlivý. 4. Kmín kořenný. 5. Petržel zahradní, mrkev obecná, miřík celer. 6. Bolševník velkolepý. 7. Druh květenství složeného z drobných kvítků.

 px-Daucus_Carota.jpg _Petroselinum_crispum.jpg/330px-Starr_ _Petroselinum_crispum.jpg _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-172.jpg/258px-Carum_carvi_- _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-172.jpg ium_podagraria0.jpg/258px-Illustration_Aegopodium_podagraria0.jpg um2.jpg/250px-HeracleumSphondylium2.jpg JURČÁK, Jaroslav, Jiří FRONĚK Přírodopis 7. Olomouc: Prodos, ISBN Zdroje:

 ntegazzianum_lapinniemi.jpg/250px-Heracleum_mantegazzianum_lapinniemi.jpg aculatum.jpg/200px-264_Conium_maculatum.jpg uta_virosa0.jpg/258px-Illustration_Cicuta_virosa0.jpg aver_somniferum0.jpg/258px-Illustration_Papaver_somniferum0.jpg _-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-101.jpg/255px- Papaver_rhoeas_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-101.jpg ferum_01.JPG/250px-Papaver_somniferum_01.JPG majus_bgiu.jpg/300px-Chelidonium_majus_bgiu.jpg Další zdroje: