Ročn í k: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ š ablonyIII/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT Vzděl á vac í obor: Strojnictví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přednáška pro hornickou společnost podkrušnohorské oblasti 2. 12
Advertisements

Stroje pro manipulaci s materiály
Řetězové převody Druhy řetězů zvedací (menší rychlosti, větší síly)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název operačního programu:
Tato prezentace byla vytvořena
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
Manipulace s výrobky a vázaní břemen
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Strojírenství Stavba a provoz strojů Mechanické převody (ST43_001)
KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU.
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Téma: Tesařské konstrukce POS 2
JEDNODUCHÉ STROJE.
PRINCIP, ÚČEL, ROZDĚLENÍ A POUŽITÍ
Dopravníky bez tažného elementu impulsní dopravníky
Páka,kladka,kladkostroj, nakloněná rovina
Něco o jednoduchých strojích
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
aneb Co nám ulehčí práci
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Kreslení ozubených kol- názvosloví, výpočet
Horní svislá frézka Název školy
ÚZKOPÁSOVÁ BRUSKA Název školy
JEŘÁBY.
Pneumatická doprava Nejčastěji se používá pro dopravu sypkých materiálů U výroby oplatek Výhodou je, že se mouka současně provzdušňuje Podtlaková doprava.
Lanové převody Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ JIHLAVA maturitní obor: STAVEBNICTVÍ zaměření: POZEMNÍ STAVITELSTVÍ 6.Lešení Zpracoval: Ing. Josef Svoboda Předmět: Pozemní stavitelství.
ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ. ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ A) Podle druhu pohonu 1. elektrické jeřáby 2. jeřáby poháněné pístovým spalovacím motorem 3. jeřáby poháněné.
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
Ročn í k: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor:Strojnictví Téma:Dopravní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
Soustružením obvykle zhotovujeme součásti kruhového průřezu.
Soustružení Úvod Co se tím dělá Čím se to dělá. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru Strojírenství Vzdělávací.
Gymnázium Jakuba Škody Kvinta B Libor Macháček, Libor Lanč, Jiří Hadwiger, Ondřej Bartók, Tomáš Riedl
Manipulační prostředky. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Hřídele VY_32_INOVACE_31_ 621
Části strojů Zbožíznalství 1. ročník. Části strojů Zbožíznalství 1. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-05
Úvod Co se tím dělá Čím se to dělá
Elektrické točivé stroje
PŘÍDAVNÁ ZAŘÍZENÍ VZ VOZÍKŮ
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
VY_32_INOVACE_6/05_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Představuje se: Střední průmyslová škola Ostrava – Vítkovice,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Kladkostroje a visuté kočky
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Transkript prezentace:

Ročn í k: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ š ablonyIII/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT Vzděl á vac í obor: Strojnictví T é ma: Dopravní stroje a zařízení - Jeřáby Jm é no autora: Ing. Klára Valouchová Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace): Seznamuje s principem činnosti jeřábu Číslo materiáluVY_32_INOVACE_11Va Registrační číslo:CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Uničov, Moravské nám. 681

 používají se ke zvedání, přemísťování a spouštění břemen ve svislé nebo vodorovné poloze,  břemeno je uchyceno pomocí různých prostředků,  na nosné konstrukci jeřábu je uloženo pojížděcí, zdvihací, popř. pohybové zařízení,  použití: stavebnictví, přístavy, výrobní haly, atd.  nosnost: až 25 tun,  výška: 120 m. [1][1]

 podle druhu pohybu: stabilní, pojízdné, otočné,  podle konstrukce: mostové, otočné,  podle druhu pohonu: ruční (klikový), pneumatický, hydraulický, elektrický (nejpoužívanější), spalovací. [2] [3]

Umožňují snadné a rychlé uchopení břemene, mají nízkou hmotnost a zaručují určitou bezpečnost. Při přenášení nesmí poškozovat břemeno.  háky – jednoduché a dvojité (větší nosnost) [6],  břemenové kleště a magnety,  lana a řetězy [5],  drapáky [4],  traverzy,  třecí držáky,  nádoby,  chapadla,  zvedací plošiny. © 2010 K. KRALLIS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. [4] [5][6]

 Konopná a bavlněná ◦ mají dobrou ohebnost a měkkost, používají se k vázáni čistě obrobených břemen na hák jeřábu, ◦ pevnost až 12 MPa, vlivem vlhkosti a opotřebení ztrácejí lana časem svou pevnost.  Ocelová ◦ splétají se z jakostních ocelových drátů tažených za studena nejčastěji kruhového průřezu (průměr 0,4 – 3 mm), dráty mají pevnost 1300, 1600, 1800 až 2000 MPa. [7] [8] [9]

 tvoří elektromotor, převodovka, kladkostroj a brzda,  kladnice se pohybuje při zdvihání i spouštění břemena svisle (na všechna lana působí stejné zatížení),  převodem do pomala se snižují otáčky od motoru k bubnu a zvětšují se tažné síly v lanech,  břemeno v požadované poloze se zastavuje pomocí čelisťové nebo pásové brzdy (stavěcí),  spouštěcí brzdy zajišťují stálou rychlost spouštění břemene – pásové, lamelové brzdy, atd.,  vyrovnávací kladka slouží k vyrovnání délek lana (stejné na obou stranách).

 tvoří elektromotor, spojka, brzda, převodovka, pojížděcí kola,  slouží k pojíždění jeřábů, zakladačů a koček po kolejnicové dráze,  kolejnice – tvar dán normou, čtvercové, obdélníkové nebo složitějšího tvaru (železniční, jeřábové),  nejvíce se používají pojížděcí kola se dvěma nákolky, které zachycují boční síly kolmé k směru pohybu,  pojížděcí kola jsou buď hnací nebo hnaná, volně otočná na čepu nebo naklínovaná. [10]

 Zachycuje tíhu břemene a všech mechanismů,  má být lehká, dostatečně bezpečná a tuhá,  je složená z nosníků, sloupů a výložníků, jednotlivé části jsou snýtovány nebo svařeny, pro zvýšení stability se používá závaží. Druhy nosníků – používaný materiál , ,  válcovaný – jednoduchý, těžký, malá nosnost  prolamovaný – lehčí než válcovaný  plnostěnný svařovaný nebo nýtovaný – velká nosnost  skříňový – nejpoužívanější, lehký  příhradový - nejlehčí, je používán při velkém rozpětí.

[11] [12]

[13] [14]

1 RAYMOND. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 2 TENNEN-GAS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 3 PIONNEERCRANES CORPORATION. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 4 KINSHOFER. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 5 RAWSON, Alison. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 6 © 2010 K. KRALLIS SV1XV. commons.wikimedia.org_ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 7 JI-ELLE. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 8 BARAN, Ivo. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 9 JANSEN, Bernard S.. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 10 GAGO, Osvaldo. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 11 HARTOG, Oxam. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 12 TAXIARCHOS228. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 13 ENSLIN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. 14 SLICKERS, Georg. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.