Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Měření chloridových iontů ve vzorku vody s použitím ion selektivní elektrody (ISE)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Odměrná analýza – volumetrie určení množství analytu na základě spotřeby titračního činidla je nutné znát stechiometrické poměry v reakci v bodě ekvivalence.
Změny v Dokumentaci o začlenění do kategorie činností se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím kpt. Bc. Tomáš Hoffmann.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: David Kranz Název prezentace (DUMu): Výroba přetiskovacího laku Název sady: 15. Rytecké techniky pro zdobení zbraní.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
REGÁLOVÉ ZAKLADAČE - jsou skladovacím zařízením, které zajišťuje obsluhu regálů v úzkých manipulačních uličkách - navazují na stohovací jeřáby - jejich.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 2.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Poruchy vnitřního prostředí Jitka Pokorná. Dehydratace Stav, kdy dochází k úbytku celkové tělesné vody.
PowerPoint 2010 Tvorba jednoduché prezentace (nový snímek, návrh snímku, pozadí)
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 2.7.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Spuštění programu (10).
Funkce Konstantní a Lineární
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Voda, anorganické rozpouštědlo
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Určení měrných skupenských tepel vody
Průběh výuky předmětu Fyzika
OSMOTICKÁ FRAGILITA ERYTROCYTŮ.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_16_Halogeny
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Úvod do fyziky opakování
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Tepelná kapacita tělesa
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Potenciometrie, konduktometrie, elektrogravimetrie, coulometrie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Výzkumníci a pomocníci: Brzula O., Čuříková A., Kopecká S., Kutra, D.,
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Třída 2.E Laboratorní práce č. 1.
Třída 3.B Laboratorní práce č. 1.
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
V lékárnách od BŘEZNA V lékárnách od BŘEZNA 2018.
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Měření chloridových iontů ve vzorku vody s použitím ion selektivní elektrody (ISE)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie Chloridy – Cl - patří mezi základní anionty vyskytující se ve vodách jsou hygienicky nezávadné při vyšších koncentracích ovlivňují chuť vody, a to i v závislosti na ostatních kationtech

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie jsou limitovány v pitné vodě 100mg/l při zvýšení chloridů vlivem geologického podloží a u mine- ralizovaných vod se povoluje hodnota až 250 mg/l jsou hlavním aniontem biologických tekutin

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie z celkového množství je jich asi 80% je jich obsaženo v mimobuněčné tekutině jejich příjem je zabezpečen potravou ve formě NaCl, většina se vyloučí ledvinami udržují v organismu osmotický tlak a podílí se na regulaci acidobazické rovnováhy

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie hyperchloridimie – zvýšená koncentrace chloridů v séru např.( selhání ledvin, dehydratace organismu, masivní aplikace kortikosteronů) hypochloridimie – snížená koncentrace chloridů (zvracení, užívání diuretik, mentální anorexie)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Laboratorní cvičení Úkol: změřit chloridové ionty ve vzorku vody s použitím ion selektivní elektrody (ISE) a porovnat jejich množství s množstvím iontů naměřeným titrační metodou podle Mohra Pomůcky: ion selektivní elektroda, kádinka se vzorkem vody Chemikálie: standardní roztoky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Postup a)Chloridovou elektrodu namočte před použitím do roztoku vysokého bodu kalibrace na dobu 30 minut, elektroda se nesmí dotýkat dna nádoby, malé bílé referenční kontakty musí být namočené v roztoku b) Proveďte kalibraci dle návodu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Kalibrace V menu experiment vybereme možnost Kalibrovat a zvolíme čidlo

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Kalibrace V následujícím okně klikneme na Kalibrovat teď

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Postup c) změřte chloridové ionty ve vzorku vody d) porovnejte s hodnotou chloridových iontů stanovených titrační metodou podle Mohra

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Kalibrace Vyndáme elektrodu z roztoku, očistíme a ponoříme do roztoku nízkého bodu kalibrace. Po ustálení napětí opět zadáme koncentraci. (napětí na obrázku je ilustrační) Opět stiskneme Uchovat a poté Hotovo. Nyní jsme připraveni měřit

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Protokol ke stažení - příloha

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Uložení a údržba Pro dlouhodobé skladování – (více jak 24 hodin – se elektrody skladují v nádobkách dlouhodobého skladování, podložka na dně nádoby musí být dlouhodobě navlhčená destilovanou vodou Pro krátkodobé skladování – (méně jak 24 hodin) se mohou elektrody skladovat v standardních roztocích (nádobka musí být do ¾ naplněná roztokem)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Uložení a údržba Po ukončení práce – opláchněte elektrodu destilovanou vodou a osušte papírovou utěrkou, vložte do nádobky, konec elektrody se nesmí dotýkat podložky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Příprava náhradních standardních roztoků vysoký standard 1000mg/l rozpusťte 1,648 g NaCl v 1 litru roztoku( použijte destilovanou vodu nízký standard 10 mg/l - zřeďte vysoký standard faktorem 100 ) z 1000 mg/l na 10 mg/l

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje y/bilek/ch13.pdfhttp:// y/bilek/ch13.pdf