Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň
Formy vzdělávání Prezenční PřednáškySemináře/konferencePraktika v laboratoři E-learning On-line kurzyWebinářeVideokonferenceDiskuzní fóra Kombinovaná Např. úvodní přednáška + e- learningový kurz + praktika v laboratoři
Výhody prezenční výuky Včetně nonverbální komunikace Přirozený, emocionálně kompletní, způsob komunikace Multidisciplinární přístup v přímé diskusi Přímá zpětná reakce Přímý osobní kontakt Demonstrace a vyzkoušení dovedností, postupů Praktická výuka
Výhody e-learningu 24 hodin/7 dní Dostupné Interaktivita individuální reakce zpětná vazba Individualizované Chybí náklady na cestovné Organizace času v souladu s možnostmi účastníka kurzu Levné pro účastníka
Vzdělávací projekty OPVK 3 roky - podpořené z EU + 5 let udržitelnost (nefinancovaná) Určené pro – pracovníky ve výzkumu – studenty Témata 4 projektů Cíl – Imunoanalýza pro výzkumné pracovníky Edukace postgraduální – Endokrinologie pro výzkumné pracovníky Edukace postgraduální – Nové pojetí výuky imunoanalýzy Edukace pregraduální – Molekulární biologie Vznik výzkumných pracovišť, edukace Přínos pro účastníky – Získání vědomostí – Výměna zkušeností – Kredity ČLK a KVVOPZ
Aktivity Vzdělávací kurzy, semináře a konference – Monotématické – seminář „D vitamin“ 2011 – Monotématické, avšak multipřístupové – seminář „Personalizovaná medicína – od výzkumu k pacientovi“ 2011 – Multitematická konference i kombinací forem Přenášky + workshopy + postery + setkání lektorů Přednášky – Monotématické a multioborové – Multitématické a multioborové – Doplňková témata Jak přednášet Statistika Možnosti výzkumu a jeho hodnocení Praktika v laboratoři
Výstupy projektů Powerpointová presentace na www + tištěná Monografie - elektronická nebo tištěná forma Doporučená literatura Plánované rešeršní přehledy na www
Podle čeho jsme hodnoceni Monitorovací indikátory Výstupy Evaluace Propagace Vytvoření pracovišť Vytvoření sítě spolupráce
Perspektivy 2012 a dále Spolupráce s firmami – organizace školení pro odborné zaměstnance Monotematické semináře pro konkrétní pracoviště (např. nový biomarker či nová metoda) Spolupráce s vzdělávacím portálem CEVA ( Spojení prezenční výuky a e-learningu Vytvoření centra specializovaného vzdělávání Vytvoření sítě spolupráce