Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příklad 2 Vypočítej chybějící hodnoty Příklad 4 Reproduktor na koncertu rockové skupiny má akustický výkon 15 W. Jakou hladinu akustické intenzity.
Advertisements

ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík.  Rádiové vlny jsou části elektromagnetického záření s vlnovými délkami od 1 milimetru až po tisíce kilometrů  Mají.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Modulátory.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
Rozhlasové vysílače pro AM OB21-OP-EL-ELN-NEL-M
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Senzory pro EZS.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základy automatického řízení 1
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Vlnění a optika (Fyzika)
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
10. Elektromagnetické pole, střídavé obvody
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FM- frekvenční modulace
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
Detektory kmitočtově modulovaných vln
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 09. Dynamika harmonického pohybu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
harmonický signál – amplitudová, kmitočtová a fázová modulace
Teorie Informace, signál
Analogové násobičky.
CHVĚNÍ MECHANICKÝCH SOUSTAV.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Kmity.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Počítačové sítě Základní pojmy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Digitální učební materiál
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
20.1 Malá násobilka - násobení
4. Analogový vs. digitální signál
1. Typy spojitých modulací
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 2. Co o tématu znám VLNĚNÍ Vlnění je děj, při kterém se prostředím šíří kmitavý pohyb. Vlnění může být: Podélné Příčné U vlnění můžeme určit: Frekvenci vlnění Vlnovou délku Rychlost šíření vlnění

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 3. Jaké si řekneme nové termíny Signál – proměnné elektrické napětí, které se mění časem podle nějaké informace. Modulace – změna signálu na signál s jinou frekvencí. Amplitudová modulace – podle původního signálu se mění amplituda vysoké frekvence elektrického napětí. Frekvenční modulace – podle původního signálu se mění frekvence nosného elektromagnetického vlnění

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 4. Co si řekneme nového RÁDIO Zvuk přeměníme na elektrické napětí pomocí mikrofonu, který zaznamenává zvuk přes tlak vzduchu. Takto zaznamenaný signál by bylo těžké přenášet, proto se zvukový signál musí upravit pomocí modulace Amplitudové (AM) – méně kvalitní Frekvenční (FM) – více kvalitní Pomocí reproduktoru opět přeměníme elektrickou energii na mechanickou ve formě zvuku.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 5. Procvičení a příklady Kolik znáš rozhlasových stanic? Dokážeš říci na jaké frekvenci je naladíš? Kolik znáš rozhlasových stanic? Dokážeš říci na jaké frekvenci je naladíš? Vyhledej na internetu rozhlasové stanice vysílající na rozsahu FM a AM. Porovnej jejich příjem. Vyhledej na internetu rozhlasové stanice vysílající na rozsahu FM a AM. Porovnej jejich příjem.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 6. Něco navíc NICOLA TESLA Narodil se 10. července 1856 ve Smiljanu (Rakouské císařství) Zemřel 7. ledna 1943 v New Yorku Americký fyzik srbského původu Vynálezy:  asynchronní motor  Teslův transformátor  Teslova turbína  rádio (1893)

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 7. CLIL RADIO Radio is the wireless transmission of signals. The radio frequency range is from about 30 kHz to 300 GHz.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 8. Zpětná vazba - test Laboratorní práce Ze stavebnice Boffin sestav elektrický obvod s AM rádiem. Celý obvod schematicky zakresli a popiš jak daný obvod funguje.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 9. Použité zdroje