 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Squash Radka Uchytilová, 6.A.
Advertisements

ZŠ Klášterec Czech Republic
Beach rugby
Hry třetího tisíciletí
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
PLÁŽOVÝ VOLEJBAL.
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Pravidla „Upravená verze“ (Zpracováno pro použití v soutěžích řízených PVS)
Fotbal pro 2 Nová hra na trhu 2013 Přenosná zábava Pro všechny věkové kategorie Vynikající reklama.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HrušCup 2008 – pravidla kubb. Hrací pole je obdélníkového tvaru o rozměrech 5 x 8m. Na kratších stranách hřiště jsou umístěny špalky (vojáci, kubbs),
RINGO 1.
SOFTBALL 1.
STOLNÍ TENIS.
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
SQUASH „uzavřený sport“
VOLEJBAL 1.
Aneb sportem ke zdraví.  Je individuální olympijský raketový sport.. Při hře dva protivníci odpalují přes síť pomocí rakety opeřený míček a snaží se.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Beach tenis.
PYRAMIDA Celá čísla.
Basketbalová pravidla
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla volejbalu, rozhodčí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_06_Rozvoj pohyblivosti TÉMA.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_20_Vědomostní soutěž TÉMA.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_05_Rozvoj koordinace TÉMA.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Interkros Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Pravidla volejbalu, rozhodčí
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Vypracoval: Jirka Veselý
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Basketbalová pravidla
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Odbíjená – základní pravidla
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.  Některé materiály mohou být využity také v druhém ročníku osmiletých gymnázií a sedmých třídách základních škol.  Časová náročnost teoretické části je minut  Interaktivní studijní materiál je zaměřen na téma badminton.  V prezentaci je rozváděno téma pravidla hry.  Odborné texty jsou doplňovány hodícími se obrázky.  V závěrečné části je uvedeno procvičování teoretických poznatků s následným řešením.  Hlavní nabídka je členěna tematicky do jednotlivých políček.  Při kliknutí na dané políčko je text hypertextově odkázán na příslušné téma.  Text je rolován po odstavcích, případně po jednotlivých odrážkách (dle potřeby k výuce).  Jednotlivé obrázky jsou číslovány s odkazem na patřičnou část textu.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.  Případná praktická část výuky je realizována v tělocvičně.

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_017_Badminton – pravidla hry TÉMA SADY: Vybraná témata teorie tělesné výchovy ROČNÍK: 3.A, 3.B DATUM VZNIKU: březen 2014 AUTOR: Mgr. Jiří Willner

HRACÍ PLOCHA VYBAVENÍ PODÁNÍCHYBYNOVÝ MÍČ OTÁZKY K PŘEZKOUŠENÍ BODOVÁNÍ

 Hřiště pro dvouhru i čtyřhru jsou stejně dlouhá – 13,40m, pro čtyřhru je široké 6,10m, pro dvouhru je užší - 5,18m.  Hřiště je rozděleno sítí ve výšce 155cm.  Pole podání jsou pravé a levé, tj. prostor vně od přední čáry pole podání směrem od středu hřiště je opět rozdělen na dvě stejné části. Zpět

 Ke hře se používají rakety s vejčitou hlavicí, s tenkou rukojetí a držadlem čtvercovitého průřezu. Čtvercový výplet je strunný nebo nylonový.  Badmintonové míčky se používají péřové nebo umělohmotné.  Tvar míčku zaručuje odpovídající letové charakteristiky – správně udeřený míček sice prudce vyletí, poměrně náhle brzdí, ztrácí rychlost a pro značný odpor vzduchu dopadá na zem. Zpět

 Zápas se hraje na dva vítězné sety do 21 bodů  Bod získá hráč za každou vítěznou výměnu (soupeř se dopustí chyby, míč se dotkne země uvnitř soupeřova kurtu)  Za stavu 20:20 získá set strana, která dosáhne dvoubodového vedení  Za stavu 29:29 vyhraje set strana, která získá 30. bod  Vítěz setu podává v následujícím setu jako první  Hráči mění strany vždy po skončení setu a také v průběhu třetího setu, jakmile jedna strana dosáhne 11 bodů Zpět

 Podávající a přijímající musí stát uvnitř polí, ne na čáře, musí se dotýkat oběma chodidly země, smí vystartovat až po provedení podání  Podávající hráč musí nejdříve udeřit hlavičku míčku (korek)  Míček musí být zasažen pod úrovní pasu, hřídelka rakety musí při podání směřovat dolů a pohyb musí být kontinuálně dopředu  Při podání se může míček dotknout sítě

 Před začátkem utkání se provede los, např. hození míčkem o síť (pozn. obrázek je ze hry tenis).  Strana která vyhrála los, si zvolí, zda chce začínat buď: podáním, příjmem, nebo stranu kurtu, na kterém chce začínat první set

 Ve dvouhře podává vždy hráč, který vyhrál předchozí výměnu  Při sudém počtu bodů (nebo 0) podává z pravé strany kurtu, při lichém počtu bodů z levé strany kurtu  Podává se vždy křížem do protější strany kurtu (dlouhé a úzké hřiště)

 Ve čtyřhře musí hráč podávající strany podávat zprava při sudém počtu bodů (nebo 0), zleva při lichém, podává se křížem do protější strany kurtu, míč smí letět pouze k první zadní čáře, ale až k druhé postranní (krátké a široké hřiště)

 Hráč přijímající strany, který naposledy podával, musí zůstat ve stejném podávajícím poli, jeho spoluhráč ve druhém  Pokud získá bod podávající strana, podává tentýž hráč dál a vymění si pole se spoluhráčem  Pokud získá bod přijímající strana, hráči se nemění  Spoluhráči mohou zaujmout jakoukoliv pozici, která nebrání ve výhledu podávajícímu nebo přijímacímu hráči

 Aut – hlavička dopadne vně čar  Míček skončí v síti nebo letí pod sítí  Zásah stropu nebo stěny  Hra oděvem nebo částí těla  Minutí míčku při pokusu o podání  Dvojité zahrání  Zastavení míčku na raketě  Jakýkoliv dotek sítě nebo sloupku  Hra na stranně soupeře  Blokování soupeře Zpět

 Hráč přijímající podání není připraven  Míček se rozloží v průběhu hry  Nelze rozhodnout, že byl aut  Dotyk objektů v tělocvičně (dle dohody a místních podmínek) Zpět

1. Na kolik vítězných setů se hraje utkání v badmintonu? Na kolik vítězných setů se hraje utkání v badmintonu? 2. Jaký následuje scénář, je-li skóre v setu 29:29? Jaký následuje scénář, je-li skóre v setu 29:29? 3. Co musí hráč při podání udeřit jako první? Co musí hráč při podání udeřit jako první? 4. Může se při podání míček dotknout sítě? Může se při podání míček dotknout sítě? 5. Ze které strany kurtu podává hráč při sudém počtu bodů? Ze které strany kurtu podává hráč při sudém počtu bodů? 6. Pokud získá ve čtyřhře bod podávající strana, který hráč podává a dojde k výměně strany? Pokud získá ve čtyřhře bod podávající strana, který hráč podává a dojde k výměně strany? 7. Jmenuj alespoň tři chyby ve hře? Jmenuj alespoň tři chyby ve hře? 8. Jmenuj alespoň dvě situace, při kterých se hraje nový míč? Jmenuj alespoň dvě situace, při kterých se hraje nový míč? Zpět

 Na dva vítězné sety. Zpět

 Za stavu 29:29 vyhraje set ta strana, která získá 30. bod. Zpět

 Podávající hráč musí nejdříve udeřit hlavičku míčku (korek). Zpět

 Při podání se může míček dotknout sítě. Zpět

 Při sudém počtu bodů (nebo 0) podává z pravé strany kurtu. Zpět

 Pokud získá bod podávající strana, podává tentýž hráč dál a vymění si pole se spoluhráčem. Zpět

 Aut – hlavička dopadne vně čar  Míček skončí v síti nebo letí pod sítí  Zásah stropu nebo stěny Zpět

 Hráč přijímající podání není připraven  Míček se rozloží v průběhu hry Zpět

 Textový obsah – vlastní zdroje autora  Obrázek č.1 - PENNANEN, Jari. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.2 - NORRO. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.3 - NORDMANN, Arne. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č CMGLE. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.10 - NEZNÁMÝ AUTOR. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.11 - SNITCHSEEKAHARRY. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obrázek č.12 - BODQ. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: