Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vstupní zařízení počítače
Advertisements

Laserová tiskárna barevná
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Přídavná zařízení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informační a komunikační technologie
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Skener.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Skenery.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické vybavení pro zpracování grafiky Jan Přichystal.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Počítačová grafika scanner, snímání předloh
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Užití skeneru.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Scanner.
Barevné modely Název školy
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_04_PROCESOR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_13_TISKARNY.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_09_ZAZNAMOVA_MEDIUM_CD_DVD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_11_PRIDAVNE_KARTY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_10_CHLAZENI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_17_ROZHRANI.
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_08_ZAZNAMOVE_MEDIUM_DISKETA.
Periferní zařízení počítače - opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výstupní zařízení počítače - skener
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výstupní zařízení - skener
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY Autor Mgr. Miroslav Kotlas Tematický okruh Hardware Ročník 1. ročník Datum tvorby Anotace Seznámení se vstupním zařízením scanner, funkcí, typy a parametry. Metodický pokynPrezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, samostudium Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

S KENERY Hardware

O BSAH Popis Funkce Typy Parametry Zdroje

P OPIS Hardwarové vstupní zařízení Umožňuje převedení fyzické 2D nebo 3D předlohy do digitální podoby Připojení – dnes nejběžnější USB digitální snímek vytvořený na počítači (Russell Kirsch) KIRSCH, Walden. Scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW:

F UNKCE Zdroj světla osvětlí předlohu Odražené (propuštěné) světlo dopadá na světlocitlivý prvek V něm se vybudí elektrický náboj příslušné intenzity Analogově-číslicový (A/D) převodník zajistí číselný (digitální) výstup (pro barevné snímání se používají RGB filtry nebo trojí skenování pro každou složku)

F UNKCE JEAN-NO. Image scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Free Art License na WWW:

T YPY Čtečky čárových kódů Dělí se na 1D a 2D (podle typu čárového kódu) Využití v obchodech Ruční Nutno ručně přejíždět po předloze Nízká kvalita výsledného obrazu Téměř nepoužívaný Stolní Princip podobný jako u kopírky Běžná součást domácností (levné, prodávané přímo s tiskárnou) Většinou maximální velikost předlohy A4

T YPY Bubnové Předloha je nalepena na rotujícím válci a je snímána paprskem Vysoká cena, vysoká kvalita Používány pro snímání velkých předloh Nejstarší technologie Filmové Slouží pro snímání jednotlivých políček filmu Používány výhradně pro profesionální účely 3D Nová technologie Umožňuje pomocí laserových paprsků nasnímat i trojrozměrný objekt Velice nákladná technologie Pouze pro profesionální využití

P ARAMETRY Barevná hloubka Udává množství odstínů barev, které je schopen skener nasnímat Dříve obvyklou barevnou hloubkou je 24 bitů = odstínů U současných přístrojů barevná hloubka nejčastěji 48 bitů = odstínů Rozlišení obrazu V DPI (počet tiskových bodů na palec) Znamená jemnost snímacího rastru a potažmo s tím spojenou datovou velikost výsledného obrazu Pohybuje se mezi a DPI Maximální velikost snímané předlohy Čtečky a filmové scannery jednotné – snímají standardní čárové kódy, resp. standardní filmové pásy Ruční scannery zvládají (potenciálně) nekonečný pruh o šířce do cca 210 mm Stolní modely do formátu A3

Z DROJE PORAO. Čárový kód [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: ARPINGSTONE. Scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: DEAN, Jeff. Image scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Scanner. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , [cit ]. Dostupné z: JEAN-NO. Image scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Free Art License na WWW: flatbed.svg flatbed.svg KIRSCH, Walden. Scanner [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: