Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 23.2.2012 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

VY_32_INOVACE_10-15 Mechanika I. Třetí pohybový zákon.
ZÁKON VZÁJEMNÉHO PŮSOBENÍ
Zákon setrvačnosti (první newtonův pohybový zákon)
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Newtonovy pohybové zákony
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zákon setrvačnosti Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY.
Tření Třecí síla. (Učebnice strana 91 – 95)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_NEWTONOVY.
Vzájemné působení těles
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
Zákon vzájemného působení dvou těles
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
4.Dynamika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_19_ Newtonovy pohybové zákony I Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Gravitace Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKON SÍLY. ZÁKON SÍLY ? Umíš odpovědět Jaký vliv má síla na pohyb tělesa Na čem závisí změna rychlosti Ovlivňuje změnu rychlosti tělesa jeho hmotnost.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Posuvné účinky síly Vypracoval: Lukáš Karlík
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zákon akce a reakce. Zákon akce a reakce ? Umíš odpovědět Najdeš příklady vzájemného působení těles Co cítíš při stlačení míče Dovedeš vysvětlit pohyb.
Zákon akce a reakce. Zákon akce a reakce ? Umíš odpovědět Najdeš příklady vzájemného působení těles Co cítíš při stlačení míče Dovedeš vysvětlit pohyb.
NEWTONOVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_29.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
NEWTONOVY ZÁKONY.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
VY_32_INOVACE_
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Newtonovy zákony Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Newtonovy tři pohybové zákony

 Kolik je Newtonových pohybových zákonů? a) 2 b) 3 c) 4  Vyber, co patří mezi Newtonovy pohybové zákony. a) urychlující a brzdné účinky síly na těleso b) tlak v kapalinách c) zákon setrvačnosti d) zákon gravitace a)zákon odrazu e) zákon akce a reakce

1. uvedení do pohybu 2. urychlení pohybu 3. zpomalení, nebo zastavení pohybu tělesa 4. změna směru pohybujícího se tělesa

Na druhém obrázku působí kůň větší silou – hmotnost vozíku s nákladem je větší než síla, kterou působí kůň na jezdce na prvním obrázku. Změna rychlosti působením síly je po určitou dobu menší.

1. Co způsobí zastavení lyžaře na rovině? 2. Uveď příklad tělesa, které brzdí třecí síla ve vodě. 3. Uveď příklad tělesa, která brzdí vzduch. například -třecí síly – lyže se třou o sníh například - loď, ryby, potápěč, ponorka například – brzdná síla větru – brzdí pohyb automobilu, cyklisty,…

 Těleso setrvává v klidu nebo v pohybu nerovnoměrném přímočarém, jestliže na ně působí jiná tělesa silou nebo síly působící na těleso jsou v nerovnováze. rovnoměrném nepůsobí v rovnováze

automobil náhle zastaví. běžec doběhne závod. číšníkovi vběhne do cesty kočka, musí zastavit. Automobil bude v klidu, cestující setrvají v pohybu, pokud nebudou připoutaní, opustí možná některým z oken auto. Běžec nedokáže zastavit hned v cíli, setrvačností bude běžet ještě několik metrů za cílem. Číšník zastaví, tác zastaví – číšník ho drží, ale skleničky budou pokračovat v pohybu a spadnou na zem.

 Působí-li jedno těleso na druhé _______, působí i druhé na první stejně velkou silou _________ směru. Síly vzájemného působení současně _________ a současně zanikají.  Jak se tento zákon nazývá? silou opačného vznikají Zákon akce a reakce

 Uveď příklady pohybů, kdy se i po zabrzdění těleso pohybuje setrvačností dále. Proč je vhodné mít na kole helmu?  V kterých sportech je využívána setrvačnost?  Jak využívají setrvačnost psi, maminka při utírání prachu?  Najdi záběry z hodu oštěpem, proč se oštěpař před hodem rozbíhá?  Proč mají muži při hodu koulí vyšší hmotnost koule? Najdi hmotnosti a porovnej.  Kde využívají zákon akce a reakce živočichové, např:chobotnice.  Najdi záběr děla z pirátské lodi, pozoruj při výstřelu, popiš zákon akce a reakce.

A NOTACE Opakování Newtonových zákonů, využití zákonů v praxi, je dobré na příkladech zdůraznit nutnost používání helmy a bezpečnostních pásů.. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 7. ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině, souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:

 Vlastní tvorba   Fyzika 2. Praha: SPN a.s., ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN  JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN, 1992.