Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice 5.9.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava a programovací období
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Integrovaný dopravní systém
Drážní doprava v České republice Setkání s novináři 3. července 2009.
Vize spolupráce s regiony
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Silnice nebo železnice
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
1 Cenová úroveň roku 2003, vývoj cen pro OZ 1. a 2. etapy otevírání trhu, problematika LDS – stručné shrnutí a úvod dalšího bloku Asociace Energetických.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Přístupnost IDS pro OOSPO
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
1 Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 16. května 2016.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Klimatizace ve vozidlech MHD SDP ČR Tramvajová skupina Košice
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Prezentace pro OS tramvají - Bratislava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Bratislava.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Analýza hospodářského výsledku
Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň , Plzeň.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice

Úvod  2009 – Smlouvy na 10 let o závazku veřejné služby  Za ujeté vlkm poskytnou kraje úhradu ČD  Závazek k otvírání tratí ve vybraných krajích  Závazek ČD investovat do nákupu nových vozidel (není závazkem ve všech smlouvách)  Závazek ČD snižovat provozní náklady  Závazek integrace IDS  Závazek výše tržeb = riziko ČD při snížení tržeb 2 Úhrada kraje = náklady + přiměřený zisk – garantované tržby  Náklady – ovlivnitelné a neovlivnitelné dopravcem:  Neovlivnitelné – elektřina, nafta, užití dopravní cesty  Ovlivnitelné – personální a ostatní náklady  V případě nadinflačního zvýšení možnost jednat o úhradě tohoto rozdílu s kraji  Tržby – fixní (výše z roku 2009 vypočítána na základě roku 2008)  Valorizace úhrady inflací (ČSÚ)

52,07% Investice do kolejových vozidel v regionální dopravě mil. Kč mil. Kč s účastí ROP (z toho mil. Kč dotace ROP) mil. Kč Celkem investice financované ČD Plán výkonů 2013: tis. vlkm (z toho tis. vlkm zajištěno novými nebo rekonstruovanými vozidly

Vývoj provozních nákladů na regionální dopravu 4 Rokvlkm v tis Skutečná výše provozních nákladů je výrazně nižší ve srovnání s možností zvyšovat provozní náklady o inflaci. Tím ČD výrazně snižuje potřebu finančních prostředků na úhradu prokazatelné ztráty. Rozsah poskytované dopravy zůstává zachován [tis. Kč] Úspora

Rozdíl mezi garantovanou výší tržeb z roku 2009 a skutečnou výší tržeb není požadován v úhradě od krajů tj. riziko poklesu garantovaných tržeb musí ČD pokrýt z jiných zdrojů. Pokles tržeb z regionální dopravy od roku 2009 Důvody poklesu:  Integrace IDS – snížení jednotkových výnosů  Paralelní doprava – dálkové vlaky a autobusy  Zpřesnění alokací tržeb od roku 2008 – rozdělení na regionální a nadnárodní

I přes výrazné úspory provozních nákladů ČD dochází vlivem nadinflačního vývoje neovlivnitelných nákladů k nedofinancování závazku veřejné služby. Za období platnosti dlouhodobých smluv (od ) představuje díky tomuto vlivu nedofinancování mil. Kč. Dosavadní nedofinancování Tržby Garance ČD [tis. Kč]

Poplatek za užití dopravní cesty vyhlašuje přídělce kapacity na základě cenového výměru vydávaného MF. Poplatek za obnovitelné zdroje vyhlašuje ERÚ. Cena nafty ovlivněna pohybem ceny na holandské burze. Očekávané nadinflační navýšení neovlivnitelných nákladů v roce 2014 je předpokládáno ve výši 710 mil. Kč. Neovlivnitelné náklady 7 Nadinflační náklady k 2009: Neovlivnitelné náklady (tis. Kč) Nafta (ČSÚ) Obnovitelné zdroje Dopravní cesta Celkem ,34 Kč/MWh 25,47 Kč/l 28,54 Kč/l + 109,9 mil. Kč + 104,3 mil Kč 32,51 Kč/l 34,78 Kč/l 609,08% 703,41% 1017,29% 370,00 Kč/MWh 583,00 Kč/MWh 740,00 Kč/MWh 1318,17% 318,78% 1300% 1100% 900% 700% 500% 419,22 Kč/MWh 30,38 Kč/l

Oblasti k diskusi  Řešení neovlivnitelných nákladů  Memorandum – řešení inflačního navýšení nákladů (včetně roku 2014 chybí inflační navýšení podílu státu ve výši 421,2 mil. Kč)  Snižování rozsahu dopravy u velmi neefektivních spojů (možno až 10% rozsahu)  Řešení paralelní dopravy  zastavování rychlíkové dopravy objednávané MD  koordinace autobusové a vlakové dopravy  Podpora obnovitelných zdrojů ze strany MF 8

Infrastruktura ČD v Pardubickém kraji  2008 – vybudování nových WC pro cestující v žst. Chrudim  2009 – 2011 Multifunkční dopravní terminál Česká Třebová  2010 – Zlepšení zázemí pro cestující v žst. Přelouč (vybudování nové čekárny, vybavení novým sedacím nábytkem, vybudování nových WC pro cestující)  2012 – Rozšíření nabídky služeb cestujícím v žst. Parduvice hl.n. (přemístění pracoviště ČD Kurýr z prostor v odbavovací hale, v uvolněných prostorech vybudování bloku tří moderních zařízení pro občerstvení zákazníků)  Rozšíření nabídky služeb cestujícím v žst. Česká Třebová (přemístění čekárny a dvou pracovišť administrativy dopravce do nových místností, na uvolněném místě vybudování provozovny pekařství) 9 Cílem je zkvalitnění prostředí pro cestující, rozšíření nabídky služeb cestujícím, zlepšení technického stavu budov a prodloužení jejich životnosti

Obnova vozidlového parku dopravce České dráhy, a.s.  Do roku 2011 postupné nahrazování výkonů realizovaných motorovými vozy ř. 810 motorovými jednotkami ř. 814 Regionova  Náhrada části výkonů spěšných a osobních vlaků na elektrifikovaných tratích elektrickými jednotkami 471 City Elefant  Do roku 2012 dodáno celkem 7 ks řídících vozů ř. 961 „Sysel“ pro regionální vlaky v Pardubickém kraji 10

Pořízení nových vozidel z ROP  5 x třívozová elektrická jednotka ř. 440 RegioPanter pro trať Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř (dvě jednotky nasazeny v roce 2012, jedna nasazena v srpnu 2013, zbývající dvě budou dodány do konce roku 2013)  1 x motorová jednotka ř. 814 Regionova pro trať Česká Třebová – Moravská Třebová (dodána v roce 2011)  1 x motorový vůz ř. 841 RegioSpider pro trať Česká Třebová – Lanškroun (dodána v r. 2012) 11 V současnosti je v Pardubickém kraji provozováno 68% výkonů spojů regionální osobní dopravy novými nebo modernizovanými vozidly, od r to bude 75% výkonů.

12 RegioShark a RegioPanter

13 Regio Shark - PESA

14 Regio Panter

15 Regio Spider - Stadler

16 Regionova

17 Regionova

18 Sysel

19 City Elefant