Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
Advertisements

Sametová revoluce Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Naši prezidenti aneb jak znáš vůdce našeho státu ve 20. století
Návrat k demokracii Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s vývojem České republiky při návratu k demokracii.
Poválečný vývoj a komunistický režim
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Normalizace a 80. léta Nástup normalizace
Vývoj vzájemných vztahů České republiky a Izraele Počátky dobrých vztahů je možné vysledovat již u T.G. Masaryka a jeho postoje v období tzv. Hilsneriády..
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Rok 1989 – sametová revoluce
ČESKOSLOVENSKO PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Období: 1918 – 1993 Dějepis a občanská nauka Zpracoval: Milan Šimek
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ČESKÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Dějepis vypracovala: Vendula Skalová IX..
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Období od vzniku samostatného Československa po současnost
Československo na cestě destalinizace
 Reformní změny v SSSR  Listopadová revoluce  Změna politického režimu Listopadová revoluce 1989.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
Období normalizace uč
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Vypracoval: Mgr. Burkovcová Materiál: VY_32_INOVACE_37 Datum:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
17. Listopad 1989 Monika Štěpánková, 2. I.
Významné mezníky ve vývoji po r. 1945
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Zakázaní autoři Mgr. Ludmila Růžičková.
Základní historické mezníky ve vývoji československa v letech
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Česká literatura 2. poloviny 20. století
VY_32_INOVACE_ČJM4_4560_ZEM
ČESKOSLOVENSKO PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Osobnosti našich dějin 20. století Číslo vzdělávacího materiálu: ICT2-19 Šablona: III/2 Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Poválečný vývoj TEMA: Novější české dějiny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová OSOBNOSTI NAŠÍ HISTORIE II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_KRISTINA_EPPICHOVA_CESKA_LITERATURA_2._POLOVINY_20._STOL ETI_DULEZITA_DATA_A_FAKTA_01.
ČESKÝ DRAMATIK, SPISOVATEL, FILOZOF A POLITIK VÁCLAV HAVEL * ☻
Československo, Česko a Slovensko a... ROZPAD 1992/1993 Iva Frýbortová Adéla Jeřábková Zuzana Pokorná Tereza Šoupalová.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_292  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ ČAS5 TEMA: Čas 5.ročník – od totalitní moci.
Anotace Výklad. Osobnosti československých prezidentů od 1. republiky po II. světovou válku Autor Vladimíra Mezerová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Znalost.
CHARTA 77 V SOUVISLOSTI S ŽIVOTEM VÁCLAVA HAVLA A UDÁLOSTI DO ROKU 1989.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Život v Sovětském svazu mezi 1. a 2. světovou.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_07_Výprava do 20. století
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_ 19_SAMETOVÁ REVOLUCE
Události českých dějin v datech 16. a 20.stol.:
Lidstvo a jeho dějiny (2) – Etapy vývoje: 20. století
Seznámit žáky s utvořením a složením vlády
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Totalitní vláda komunistické strany
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Obnovení demokracie v Československu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Od totality k demokracii
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Popis prezentace Přehled prezidentů ČSR,ČSSR,ČSFR a ČR
Václav Havel Co jste ještě nevěděli.
Studená válka úvod.
Transkript prezentace:

Projekt 8.A

 Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace  Diskuze nad strukturou projektu

 6 skupin, vyhledávání informací: 1. Plánování exkurze. Místa spojená s životem Václava Havla v Praze. Komentář ke každému místu pro spolužáky. (4 žáci) 2. Mládí Václava Havla 1936 – (3 žáci) 3. Pražské jaro 1968 a vztah této události k osobnosti Václava Havla. Události do roku (3 žáci) 4. Charta 77 v souvislosti s životem Václava Havla a události do roku (3 žáci) 5. Sametová revoluce 1989 a vztah této události k osobnosti Václava Havla. (3 žáci) 6. Václav Havel jako prezident. Události od roku 1989 do jeho úmrtí roku (4 žáci)

 Období po 2. světové válce je ve znamení nástupu komunismu a 40 let jeho diktatury  Československo je pod absolutním vlivem Sovětského svazu  Věznění politicky nepohodlných osob, mučení, perzekuce (=pronásledování a hrubé zacházení s lidmi)  Obyvatelé byli nuceni odcházet do emigrace  60. léta – uvolnění situace  70. léta – normalizace  Konec 80. let – pád komunistického režimu

 Tři proudy v literatuře ◦ Oficiální ◦ Samizdatová (domácí neoficiální) Václav Havel ◦ Exilová (zahraniční)