Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Obvody a obsahy rovinných obrazců
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Kužel Objem a povrch.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
Anotace: Žák zjišťuje vlastnosti Thaletovy kružnice a její využití.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Digitální učební materiál
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
(finanční gramotnost)
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Úlohy nejen na počítání..
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Pythagorova věta - příklady
(finanční gramotnost)
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Informační a komunikační technologie
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
(finanční gramotnost)
Transkript prezentace:

Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

Anotace Materiál je určen pro druhý ročník učebních stavebních oborů předmětu MATEMATIKA. V dalším ročníku může být využit v rámci procvičení. Výuku inovuje použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými příklady s obrázky podporující výklad učitele. Snaží se povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší atraktivnost výuky. Vložené úlohy mohou žáci řešit samostatně ve svých sešitech nebo na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

Dnes budeme pokračovat s výpočty obvodu a obsahu dalších základních útvarů ! Tak které zbývají?

5. T r o j ú h e l n í k S = ½ a.v a = ½ b.v b = ½ b.v b = ½ c.v c = ½ c.v c o = a + b + c

6.K r u h, k r u ž n i c e (kruh = celá plocha, kružnice = „čára“ okolo) S = π.r 2 o = π.d = 2.π.r

A opět si to procvičíme na několika úlohách….

Pozemek má tvar trojúhelníku o stranách délky 4m, 13 m, 15 m. Jaká je vzdálenost třetího vrcholu od nejkratší strany? Řešení

Jaká je délka kružnice (obvod kruhu), víme-li, že obsah tohoto kruhu je 39 cm 2 ? Řešení

Ocelové lano je spleteno z osmi pramenů a každý pramen se skládá z deseti drátů o průměru 0,6 mm. Jaký je obsah průřezu lana? Řešení

S = π. r 2 = = π. 0,3 2 = = 22,62 mm 2 Obsah průřezu lana je 22,62 mm 2.

Vypočtěte obsah trojúhelníku o stranách 6 cm, 8cm a 10 cm. Řešení

Vyhovují Pythagorově větě ! = 10 2 Daný trojúhelník je pravoúhlý!!! Pomůže nám to nějak???

Ale ano!!! Vezmeme-li jednu odvěsnu jako stranu, je druhá odvěsna k ní výškou (je kolmá!!!). Proto : S = ½ = 24 cm 2 Obsah trojúhelníku je 24 cm 2.

Příště si prověříme, jak umíte sami počítat obsahy a obvody…. Děkuji za pozornost !

Použitá literatura : Dr.Emil Calda a kol.: Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU 1. Použité obrázky a znázornění : Kliparty MS Office, autor