Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Mezopotámie
Advertisements

Starověká Čína.
vytvořený v projektu OP VK
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Asýrie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.04
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Opakování 6. třídy ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
Egypt – historický vývoj
Opakujeme starověk.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
INDIE.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověká Indie 6. ročník
PŘEDNÍ VÝCHOD.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověká Mezopotámie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Téma: RISKUJ - OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Úvod do starověku; Vznik písma
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
VY_32_INOVACE_
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ČÍNA.
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
MEZOPOTÁMIE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Mgr. Jindřiška Řehořková
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍNA.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Indie Uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Život mezi řekami Mezopotámie.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_11-05_Staroorientální státy - prezentace Autor:Mgr. Lucie Holíková Ročník:6. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Tematická oblast:Dějepis pro 6. ročník Předmět:Dějepis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Formou hry procvičuje základní znalosti o staroorientálních státech Mezopotámii, Egyptě, Číně a Indii. Vhodné zařadit jako závěrečné opakování po zvládnutí dané látky, doporučuji hrát hru se třídou rozdělenou na 2 týmy. Klíčová slova:Mezopotámie, Indie, Egypt, Čína, riskuj Druh učebního materiálu:Prezentace - hra

RISKUJ! STAROORIENTÁLNÍ STÁTY

MEZO- POTÁMIE EGYPT ČÍNA INDIE

V povodí které řeky nebo řek vznikla Mezopotámie? Eufrat a Tigris ZPĚT ODPOVĚĎ

Na počátku 2. tis.př.n.l. vznikly na území Mezopotámie 2 samostatné státy. Které? Asýrie a Babylonie ZPĚT ODPOVĚĎ

a)Jaké písmo používali v Mezopotámii b)Na co psali? a) obrázkové, později klínové písmo b) hliněné tabulky ZPĚT ODPOVĚĎ

a)Jak se jmenovaly nejznámější stavby v Mezopotámii? b)Uveď příklad. a)zikkuraty b)babylonská věž ZPĚT ODPOVĚĎ

a)Jak se jmenovala nejznámější knihovna v Mezopotámii? b)Nejznámější literární dílo a)Aššurbanipalova knihovna b)Epos o Gilgamešovi ZPĚT ODPOVĚĎ

a) Jak nazýváme vládce starověkého Egypta? b) Jak velkou měl moc? a)faraon b)neomezenou moc, jeho slovo bylo zákonem ZPĚT ODPOVĚĎ

a)Jak se jmenovalo písmo ve starověkém Egyptě? b)Na na co psali? a)hieroglyfy b)papyrus ZPĚT ODPOVĚĎ

a)K čemu sloužily pyramidy? b)Jak vypadaly první pyramidy a pozdější pyramidy? c)Kde se nachází největší a nejznámější pyramidy? a)hrobky faraonů b)stupňovité, později hladké stěny c)Gíze ZPĚT ODPOVĚĎ

Na počátku dějin starověkého Egypta vznikly na řece Nilu 2 státy. Jak se jmenovaly a kdo je spojil a vytvořil tak jeden velký stát? Horní a Dolní Egypt Faraon Meni ZPĚT ODPOVĚĎ

Pod nadvládu kterých cizích národů se dostal starověký Egypt (jmenuj alespoň 2): Peršané Makedoňané (Alexandr Veliký) Římané ZPĚT ODPOVĚĎ

V Povodí kterých 2 řek vznikla starověká Čína? Chuang-che (Žlutá řeka) Jang-c-t‘iang (Dlouhá řeka) ZPĚT ODPOVĚĎ

a)Jak se nazýval panovník ve starověké Číně? b) Jaký titul používal? a)wang b)titul Syn nebes ZPĚT ODPOVĚĎ

a) Jaké používali písmo v Číně? b) Jmenuj alespoň 2 čínské vynálezy. a) znakové písmo b) papír, kompas, střelný prach ZPĚT ODPOVĚĎ

Řekněte nám alespoň tři informace o Velké čínské zdi. -chránila Čínu před nájezdy divokých kmenů -na stavbu najímáni zajatci a trestanci -patří mezi 7 divů světa -pravděpodobně jediná lidská stavba viditelná z vesmíru ZPĚT ODPOVĚĎ

a) Čím se ve starověké Číně platilo? b) Co to byla tzv. „hedvábná cesta“? a) mušle, hedvábné látky, později kovové mince b) obchodní stezka, po které se dopravovalo zboží z Asie do Evropy ZPĚT ODPOVĚĎ

V povodí kterých 3 řek vznikla starověká Indie? Indus, Ganga, Brahmaputra ZPĚT ODPOVĚĎ

Která panovník vytvořil v Indii jednotnou říši po odchodu vojsk Alexandra Makedonského? Ašóka ZPĚT ODPOVĚĎ

V 6. st.n.l. zanikl starověký stát Indie po vpádu… Hunů ZPĚT ODPOVĚĎ

a) Jaké je nejznámější náboženství v Indii? b) Vysvětli pojem reinkarnace. a)hinduismus b)Hinduisté věří, že se po smrti duše zemřelého převtělí do druhého těla při narození. ZPĚT ODPOVĚĎ

a) Jaké písmo se používalo a používá dodnes v Indii? b) Jak se nazývá nejstarší literární jazyk? c) Jak se nazývají nejstarší literární památky? a)hláskové písmo b)védy c)sanskrt ZPĚT ODPOVĚĎ

Použité zdroje: Vlastní tvorba