Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Podmínky pro zadávání veřejných zakázek. Důležité upozornění! Uvedené postupy se vztahují na celou dobu realizace projektu!!! U aktivit spojených s regenerací.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek

Zadávání veřejných zakázek 2

Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v: 1)Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách – nadlimitní a podlimitní VZ 2)Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek – účinnost 10/2016 3)Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (MPZ) – veřejné zakázky malé hodnoty (ZMH), zakázky vyšší hodnoty (ZVH) 4)Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 a 6 – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace Zadávání veřejných zakázek - předpisy 3

Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace, a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Základní zásady zadávání zakázek 4

Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým. Platí i pro přímé objednávky či nákupy! Stanovení předpokládané hodnoty se řídí principy uvedenými v bodě 6.5. MPZ. MPZ – předpokládaná hodnota a cena zakázky 5

Zakázka malé hodnoty (ZMH)  předpokládaná hodnota nedosáhne ,- Kč bez DPH v případě zakázky na dodávky a/nebo služby a , Kč v případě stavebních prací Zakázka vyšší hodnoty (ZVH)  předpokládaná hodnota činí nejméně ,- Kč bez DPH a , Kč v případě stavebních prací MPZ – výše předpokládané hodnoty VZ 6

7 MPZ stanoví pro veřejného a dotovaného zadavatele při zadávání ZMH následující limity: - méně než ,- bez DPH = ZMH, nespadající pod pravidla MPZ, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od ,- bez DPH do 2 mil bez DPH (6 mil - st. práce) = ZMH dle MPZ, nutné soutěžit postupem dle MPZ (zejm. kapitola 7) - od 2 mil bez DPH (6 mil - st. práce) = postup dle Zákona 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Výše uvedené limity se vztahují k předpokládané hodnotě VZ MPZ – veřejný + dotovaný zadavatel

Předpokládaná hodnota zakázky malé hodnoty činí méně než Kč bez DPH lze realizovat přímý nákup nebo objednávku Předpokládaná hodnota činí nejméně Kč bez DPH a nedosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka malé hodnoty) Předpokládaná hodnota dosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka vyšší hodnoty) Nadlimitní veřejné zakázky zadává podle ZVZ MPZ – sektorový zadavatel 8

Soukromá osoba, která není zadavatelem podle ZVZ - dotace poskytovaná na zadávanou zakázku není vyšší než 50 % a není vyšší než ,- Kč bez DPH. Předpokládaná hodnota činí méně než ,- Kč bez DPH lze realizovat přímý nákup nebo objednávku Předpokládaná hodnota činí nejméně ,- Kč bez DPH a nedosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka malé hodnoty) Předpokládaná hodnota dosahuje limitu podlimitní veřejné zakázky Postupuje podle MPZ (zakázka vyšší hodnoty), a to i v případě nadlimitních VZ MPZ – („soukromý“) zadavatel 9

Shodné jako v ZVZ: zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce MPZ – věcné členění předmětu zakázky 10

Zadavatel stanoví předmět jedné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: všechna plnění, tvořící jeden funkční celek všechna obdobná a spolu související plnění  související plnění jsou ta, která spolu místně, věcně a časově souvisí u dodávek a služeb platí pravidlo účetního období Shodná pravidla jako v ZVZ: povinnost stanovit předmět zakázky v souladu se základními zásadami a v souladu s §13 zákaz neoprávněného dělení předmětu zakázky zákaz diskriminačního slučování předmětu zakázky zákaz značkové specifikace MPZ – vymezení předmětu zakázky 11

Zadavatel může zadat zakázku: v otevřené výzvě nebo na elektronickém tržišti nebo v případě zakázek malé hodnoty v uzavřené výzvě MPZ – procesní postup 12

Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek: na profilu zadavatele, nebo ve věstníku veřejných zakázek nebo webových stránkách příslušného Programu (pro IROP neplatí) MPZ – otevřená výzva 13

Pokud zadavatel zadává na elektronickém tržišti, zadává podle pravidel elektronického tržiště.  v takovém případě se ustanovení upravující zadávání zakázek tohoto MPZ nepoužijí (vyjma základních zásad) MPZ – e-tržiště 14

pouze v případě zakázek malé hodnoty výzva nejméně 3 zájemcům k podání nabídky  jedná se pouze takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout prokazatelný způsob odeslání výzvy zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh zájemců, není-li to odůvodněno předmětem plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového řízení MPZ – uzavřená výzva 15

Lhůta stanovená podle tohoto MPZ (bod 7.3.2) počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malé hodnoty 15 kalendářních u zakázek vyšší hodnoty 35 kalendářních v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní veřejné zakázky pro sektorové zadavatele podle nařízení vlády č. 77/2008 Sb. MPZ – lhůta pro podání nabídek 16

Obsah zadávacích podmínek Kvalifikace Dodatečné informace Stanovení komise Otevírání obálek Posouzení a hodnocení nabídek Uzavření smlouvy Změny uzavřené smlouvy MPZ – další náležitosti 17

Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce (závazné!) Příloha č. 2 - Formulář oznámení výběrového řízení – zadávací podmínky Příloha č. 3 - Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 - Jmenování hodnotící komise/Pověření k otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek MPZ - přílohy 18

Povinná ustanovení smluvních podmínek:  Označování účetních dokladů názvem a číslem projektu.  Uvedení povinnosti dodavatele poskytovat informace a dokumentaci oprávněným orgánům do roku  Ustanovení o archivaci dokladů do roku Soulad předmětu VZ s obsahem projektu - nezakazuje ale přítomnost nezpůsobilých výdajů (např. servisní služby – funkční celek!) Povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce (zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí apod.)“. Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – požadavky při zadávání zakázek 19

Kontrola zakázek v IROP 20

Proces kontroly zakázek v IROP: 1.Povinnosti stanovují Obecná pravidla pro žadatele a příjemce (zejm. kapitola 5 Investiční plánování a zadávání zakázek) + Podmínky Rozhodnutí o poskytnutí dotace (lhůty, finanční opravy…) 2.Kontrola VZ probíhá průběžně ve fázích 3.Relevantní dokumentaci o zakázce zadavatel předkládá prostřednictvím MS2014+ Kontrola zakázek v IROP 21

Proces kontroly zakázek v IROP: 1. Fáze = kontrola zadávacích podmínek VZ -předložení zadávacích podmínek VZ k posouzení a konzultaci CRR 10 pracovních dní před plánovaným zahájením zadávacího/výběrového řízení -pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH se jedná o povinnost, pro ZMH se jedná o doporučení Kontrola zakázek v IROP 22

Proces kontroly zakázek v IROP: 2. Fáze = kontrola průběhu zad. řízení před uzavřením smlouvy -předložení dokumentace k průběhu zadávacího řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky ke kontrole CRR -pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH se jedná o povinnost, pro ZMH se jedná o doporučení -kontroluje se kompletní dokumentace, vítězná nabídka a nabídky všech vyloučených uchazečů Kontrola zakázek v IROP 23

Proces kontroly zakázek v IROP: 3. Fáze = kontrola dokončení zadávacího řízení -musí proběhnout vždy před schválením první žádosti o platbu -po dokončení kontroly je zasíláno stanovisko CRR ke kontrole Kontrola zakázek v IROP 24

Proces kontroly zakázek v IROP: 4. Fáze = kontrola dodatku ke smlouvě před jeho uzavřením -dle Pravidel je stanovena povinnost předložit dodatek ke smlouvě před jeho uzavřením ke kontrole CRR -pro zakázky zadávané dle zákona o veřejných zakázkách a ZVH se jedná o povinnost, pro ZMH se jedná o doporučení Kontrola zakázek v IROP 25

Proces kontroly zakázek v IROP: 5. Fáze = kontrola uzavřeného dodatku -musí proběhnout vždy před schválením nejbližší (zpravidla první) žádosti o platbu Kontrola zakázek v IROP 26

Proces kontroly zakázek v IROP: Povinnost předkládat CRR uzavřené smlouvy ke kontrole nastává podáním žádosti o podporu (povinná příloha projektu). Ostatní zakázky a dokumentaci předkládá žadatel ke kontrole na základě depeše stanovující vznik této povinnosti (pro zakázky vyšší hodnoty a zakázky dle zákona). V takovém případě zadavatel přiloží příslušnou dokumentaci v termínech stanovených obecnými pravidly. Povinnost předkládat dokumentaci zakázky ke kontrole je upravena v bodě 5.2 a 5.3. Obecných pravidel. Kontrola zakázek v IROP 27

Služby a dodávky (viz kap. 10 osnovy podnikatelského plánu) Ukončené zakázky: žadatel předloží uzavřenou smlouvu, a rozpočtuje podle ní Neukončené zakázky: Zahájené zakázky – předpokládaná hodnota zakázky Nezahájené zakázky předpokládaná hodnota nebo „rozpočtová cena“ – průzkum trhu, informace z jiných zakázek či jiný vhodný způsob stanovení ceny (i nákupy nad Kč) + vysvětlení použitého postupu Rozpočtování projektu a zakázky I. 28

Stavební práce (viz příloha č. 9 projektové žádosti) Ukončené zakázky: žadatel předloží uzavřenou smlouvu, a rozpočtuje podle ní Neukončené zakázky: Zahájené zakázky – předpokládaná hodnota zakázky Nezahájené zakázky – rozpočet dle stupně projektové dokumentace Rozpočtování projektu a zakázky II. 29

Centrum pro regionální rozvoj České republikyU Nákladového nádraží 3144/4, Praha 3tel.: Děkuji za pozornost. Mgr. Pavel Moravčík 30