ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Zemědělství ČR.
NÍŽINY ČR.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
Zemědělství České republiky.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
MOLDAVSKO.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Jihomoravský kraj.
Základní údaje Krajské město: Olomouc Rozloha: km²
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
STŘEDOČESKÝ KRAJ Veronika Herzánová Zdroje: wikipedie.
Nizozemí Eliška Pokorná.
kraj syrečků, chmelu Turistický ruch:
Jihomoravský kraj.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství ČR Název školy
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Středočeský kraj 5. ročník
NÍŽINY V ČESKÉ REPUBLICE
Půdy České republiky Igor Dostal.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3356 NázevLidské tělo Téma hodinyLidské tělo PředmětPřírodověda.
Člověk a příroda Zeměpis VI. ročník Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Příroda v krajině Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/14_Střědní Evropa Téma: Státy střední Evropy.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS TEMA: ÚRODNÉ KRAJINY ČR ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
Antonín Košíček Sára Šobková
Pedosféra.
Maďarsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Josef Hanzl Černozem.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Polsko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda Ročník/y/4.A AnotaceMateriál obsahuje přehled druhů půd, jejich výskyt a zemědělské využití. Očekávaný výstup Žák poznává druhy půd a významné zemědělské oblasti naší vlasti. Druh učebního materiálu Prezentace

Hnědozem Černozem Podzol

Černozem Nejúrodnější půda černé barvy. Obsahuje nejvíce humusu V ČR se vyskytuje v Polabské nížině, Horno – a Dolnomoravském úvalu a v Dyjskosvrateckém úvalu. V nížinách se pěstuje hlavně pšenice, ječmen, kukuřice, cukrová řepa, ovoce, zelenina a vinná réva.

Hnědozem Méně úrodná půda hnědé barvy. Vyskytuje se v nadmořské výšce nad 200 m.n.m. Tvoří většinu území v ČR. Ve vrchovinách se pěstuje například oves, len a brambory.

Podzol Nazýváme ji také půda šedé barvy. Je nejméně úrodná. Najdeme ji v horských oblastech. V hornatých oblastech jsou pastviny pro chov dobytka.

Zemědělská výroba se dělí na živočišnou a rostlinnou. Do živočišné výroby patří i chov prasat, drůbeže, kožešinových zvířat a včel. Chovají se také kapři a vodní drůbež. Zvláštní pozornost patří lesům, kde žije mnoho lovné zvěře.