CLIL – MÝTY A FAKTA Lenka Tejkalová Odborná regionální konference CLIL v ČR a zahraničí 10. 2. 2012 Jihlava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Advertisements

Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Emergency services – 8 ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – Richard Lipka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
School By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
FUTURE ???. CAREER TRAVELLINGMONEY COMMUNICATION STUDY ABROAD ADVANTAGES AT CZECH UNIVERSITIES.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Australia – typical landmarks Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Střední odborná škola Otrokovice European Union – quiz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Ukázka z Ekoprojektu Landscape protection in TREBONSKO Scheibreithner, Steinbrecher, Steiner, Steiner, Walchshofer.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
CLIL - PRE - 02 Zeměpis na II.stupni – CLIL výuka  Číslo operačního programu:  CZ.1.07  Operační program :  Vzdělávání pro konkurenceschopnost  Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Kalifornie Autor: Michaela.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: all,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_99_SCHOOLANDEDUCATION Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Education Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
South West Quiz Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník.
P OPULATION Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření Ročník2. ročník,
New York City Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník 2.
PARTNERSHIP FOR COMMON EUROPE - YOUNG ENTREPRENEURS IN INTERNATIONAL STUDENT COMPANIES Ing. Ladislav Abrahám 8. April 2015.
Kliknutím lze upravit styl předlohy System of education Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina:
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Zkušenost zřizovatele a rodiče
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
BRITISH EDUCATION Yes, I would. Would you like to study at Oxford?.
Education B 1 Tematická oblast
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_03_ Sekvoje_zh_1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
2D SHAPES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Týden CJV Štěpánka Bilová
Digitální učební materiál
What are the British like?
The United States of America: PLACES OF INTEREST
Political system Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Transkript prezentace:

CLIL – MÝTY A FAKTA Lenka Tejkalová Odborná regionální konference CLIL v ČR a zahraničí Jihlava

Karel V. (1500 – 1558) Gottfried Leibniz (1646 – 1716) Kateřina Veliká (1729 – 1796) Johann Wolfgang Goethe (1749 – 1832) Joseph Conrad (1857 – 1924) Vladimir Nabokov (1899 – 1977) Ilja Prigogine (1917 – 2003) Konference CLIL,

1855, Státní ústav pro vzdělávání, Kalifornie 1890, Simon Laurie 1923, D. J. Saer 1953, UNESCO Konference CLIL,

Beattie, Bruce. Daytona Beach News-Journal. n.d. Konference CLIL,

K DO JE BILINGVNÍ ? ten, kdo plynule mluví dvěma jazyky (jako rodilý mluvčí)? ten, kdo je schopen plynule přecházet mezi dvěma jazyky na vysoké úrovni? ten, kdo je schopen se ve většině situací domluvit dvěma různými jazyky? ten, kdo ovládá alespoň některé jazykové dovednosti ve dvou různých jazycích? Co z toho je naším cílem při výuce CLIL? Konference CLIL,

Baker, C. & Prys Jones, S., 1998: Encyclopaedia of Bilingualism and Bilingual Education. Clevedon: Multilingual Matters. Konference CLIL,

Cummins, J. (1979). Cognitive/academic language proficiency, linguistic interdependence, the optimum age question and some other matters. Working Papers on Bilingualism, No. 19 Konference CLIL,

Witkin, H. A., Oltman, P., Raskin, E., & Karp, S. (1971). A manual for the Embedded Figures Tests. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists. Konference CLIL,

Konference CLIL,

Konference CLIL,

Initiation Response Feedback (Evaluation) Konference CLIL,

Hugo Baetens Beardsmore: „Monolinguals are better at information knowledge (WHAT – Facts) and bilinguals are better in the operational knowledge (HOW – Apply). Most traditional assessment tests are usually based on knowing what and not on knowing how.“ Konference CLIL,

Kiplinger et. al., různé americké školy žáků (10-11 let) různojazyčných menšin Kiplinger, V.L., Haug, C.A., & Abedi, J. (2000). A Math Assessment Should Assess Math, Not Reading: One State's Approach to the Problem. Paper presented at the 30th National Conference on Large Scale Assessment, Snowbird, UT, June Abedi et al., žáků (14-15 let), Jižní Kalifornie - angličtina, španělština, bilingvní programy Abedi, J., Lord, C., & Hofstetter, C. (1998). Impact of Selected Background Variables on Students' NAEP Math Performance. Los Angeles: UCLA Center for the Study of Evaluation/National Center for Research on Evaluation, Standards and Student Testing. Konference CLIL,

Konference CLIL,