Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Blízký východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_Fi_II_03 Název Jihovýchodní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
severní Asie východní Asie jihovýchodní Asie jižní Asie jihozápadní Asie Kavkaz centrální Asie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihovýchodní Asie Tropický prales Buddha v Singapuru Thajky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Londýn II.- oblasti cestovního ruchu Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pravděpodobnosti jevů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Česká republika Obyvatelstvo
Světová a národní gastronomie
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
SLUŽBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Rotunda sv. Kateřiny ve Znojmě
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VÝCHODNÍ ASIE.
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
SVĚTOVÉ KULTURNÍ OBLASTI (CIVILIZAČNÍ SFÉRY)
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
YVES KLEIN – Antropometrie
ČÍNA.
Konflikty po 2. světové válce II
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Pro splnění úkolů je pracovní list, který je přílohou této prezentace.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Cestovní ruch Asie VY_52_INOVACE_ ledna 2013

Zdroj: UNWTO

Vyslechněte si rozhovor o vývoji světového turistického ruchu a odpovězte na otázky:rozhovor 1.Která země je nejnavštěvovanější? 2.Která země má nejvyšší příjmy z cestovního ruchu?

rozmanitost z hlediska přírodního prostředí, historického vývoje i současné socioekonomické situace Asia's Greatest Landmarks - Travel Guide ASIE

Jihozápadní Asie vynikající dopravní předpoklady (obdoba severní Afriky) i lokalizační předpoklady (historické památky, poutní místa křesťanského, muslimského a židovského náboženství, příhodné klima) vnitropolitické problémy návštěvníky jsou především Evropané vysoká návštěvnost bohatých ropných států (SAE)

Jižní Asie méně významné postavení: rizika nebezpečných chorob, extrémní klimatické rozdíly, nízká životní úroveň obyvatel, politický neklid (Kašmír) památky hinduistické a buddhistické (x koupání) Himálaj (horolezectví, trekking, rafting) hojně navštěvovány jsou Maledivy a Srí Lanka

Jihovýchodní Asie architektonické památky buddhismu a islámu, pláže vysoká úroveň služeb státem podporovaná (Malajsie, Thajsko) ale i zaostalost (Laos a Vietnam) módnost: buddhizmus (lepší podmínky než v jižní Asii a Číně) většina návštěvníků pochází ze Singapuru, dále ostatních států JV Asie a Japonska

Východní Asie rozsáhlá oblast s bezpočtem historických a přírodních atraktivit rostoucí podíl na celosvětovém cestovním ruchu velké rozdíly (KLDR, Mongolsko x Japonsko; i v samotné Číně) Čína: Zakázané město, Náměstí Nebeského klidu, Velká čínská zeď, terakotová armáda, Hongkong, Tibet – Potala Japonsko: izolovanost, vysoké náklady, rozvinutý domácí cestovní ruch příroda (Fuji), náboženské památky (Icukušima, Nikko), moderní architektura, horská střediska (Sapporo, Nagano)

Střední Asie a Zakavkazsko přírodní hodnoty: Pamir, Ťan – šan, Kavkaz kulturněhistorické památky: Baku, Buchara, Taškent –Hedvábná stezka nízká návštěvnost způsobená politickým neklidem až válečnými konflikty nerozvinutá MTZ špatné dopravní možnosti