UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009
Žadatel projektu Projekt píšeme v aplikaci BENEFIT7, která je přístupná na: Max délka trvání projektu je 36 měsíců Je plátcem DPH ve vztahu k aktivitám projektu - NE Příjemce veřejné podpory v posledních 3 letech – NE Příjemce podpory de-minimis v posledních 3 letech – NE Přepočtený počet zaměstnanců UTB ve Zlíně: 789 Stručný obsah projektu
Klíčové aktivity Je nutné popsat: Jaké činnosti budete v rámci dané KA realizovat? Kteří členové týmu se na realizaci dané KA budou podílet? Jak zde budete pracovat s cílovou skupinou? Popsat konkrétní výstupy dané KA (nejlépe číselně) Důraz na popis cest (zejména zahraničních) Návaznost na rozpočet projektu Zvážit otázku udržitelnosti
Realizační tým Mít dopředu rozmyšleno, kdo by mohl zastávat kterou funkci a předběžně projednat s danou osobou (dokládá se výše úvazku za zaměstnavatele) Rozlišení na manažerské a administrativní pozice / odborné pozice Činnosti v projektu vs. standardní pracovní činnost, přístup do SAPu Uvádět mzdu v místě a čase obvyklou, počítat s nárůstem mezd, brát v potaz mzdové limity MŠMT ( fondy/vyse-mezd-platu-v-projektech-op-vk) fondy/vyse-mezd-platu-v-projektech-op-vk Výše mzdy v záložce Realizační tým musí odpovídat výši uvedené v rozpočtu
Rozpočet projektu Vyplnit všechny kolonky rozpočtu v Benefit7 Na základě výše celkového rozpočtu určit % nepřímých nákladů a dopsat do políčka pod rozpočtem Tímto % se hradí náklady na: režie, publicitu, místní kancelář, odpisy, tuzemské cestovné, správu počítačových sítí a webu, vedení účetnictví, rozpočtu a personalistiku, … (podrobně příručka pro žadatele, s ) Využívat možnosti komentáře k rozpočtu Musí mít návaznost na klíčové aktivity
Limity rozpočtu Podíl výdajů vynaložených na: Zařízení a vybavení (03):max. 25 % způsobilých výdajů, vč. křížového financování Nákup služeb (04):max. 49 % způsobilých výdajů Přímá podpora (06):max. 20 % způsobilých výdajů Výdaje spojené přímo s klíčovými aktivitami – alespoň 70 % celkových způsobilých výdajů projektu
Rozpočet projektu Kapitola 1 – Osobní náklady nezapomínat na Zákonné pojištění zaměstnanců (tj. 0,0042 násobek k vyměřovacímu základu – z hrubé mzdy bez DPP) Kapitola 2 – Služební cesty zahraniční vypisují se nyní jen cesty zahraniční – ty musí být dobře odůvodněné, obecně se za způsobilé výdaje považují jen cesty tuzemské
Rozpočet projektu Kapitola 3 – Zařízení Nákup skript v knihkupectví – drobný hmotný majetek Položky dobře rozepisovat, musí mít návaznost na klíčové aktivity Používat přiměřené ceny Směrnice kvestora č. 6/2009; Sdělení kvestora č. 4/2009 Kapitola 4 – Nákup služeb Tisk/vyhotovení skript Možnost zaplatit právníka na veřejné zakázky v případě jejich výše nad 2 mil. Kč
Rozpočet projektu Kapitola 7 – Náklady vyplývající přímo ze smlouvy Audit projektu: pokud je rozpočet ≥ Kč Pokud v reálu nevyčerpáte rozpočet do výše Kč, avšak schválený rozpočet ≥ Kč, je nutné audit provést
Monitorovací indikátory Nastavovat reálně, jsou závazné Není nutné vyplňovat indikátory v rozložení na muži x ženy (budou se vyplňovat skutečná čísla až při realizaci)
Partnerství Doporučujeme před vstupem do projektu s partnery mezi sebou sepsat dohodu, ve které bude specifikován systém spolupráce a finanční otázka. Výhody: Body navíc Skutečný přínos Nevýhody: Zodpovědnost příjemce dotace Otázka kvality spolupráce
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Kontaktní osoba pro OP VK: Ing. Vladimíra Miklová Info na webu UNI: organizační členění => Ústav projektových činností => Profil