Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.4 Historie starověkého Egypta, náboženství, způsoby pohřbívání.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.9 Starověká Čína Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hmotnost a její jednotka Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování starověkého Řecka Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Čechy po husitské revoluci Název sady: Pozdní středověk.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Název vzdělávacího materiálu
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS
Přírodní krajiny - test
Výtvarné umění starověkého Egypta
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
CIVILIZACE ?????.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Život – pohledy na přírodu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Téma (název prezentace)
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
EGYPT VE STAROVĚKU.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Opakujeme dějepis na II. stupni
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
Člověk a jeho svět 3. ročník
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
První Habsburkové na českém trůnu
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_11 TÉMA: Slované
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost Název sady: Staroorientální státy a starověké Řecko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Žáci 6.ročníku prostřednictvím skupinové práce získávají informace o starém Egyptu. S pomocí učebnic, dějepisných atlasů a počítačů odpovídají na položené otázky. Učí se vyhledávat a zpracovávat informace. Skupinová spolupráce, výměna informací prohlubuje jejich komunikativní kompetence. V závěru zhodnotí svou práci a své výsledky porovnají s prezentací. Pro zájemce nabízí prezentace otázky k samostatné domácí práci. Prezentace obsahuje doprovodný obrazový materiál a animace.

 vytvořte 4 skupiny  do skupin rozdělte otázky tak, aby každá skupina zpracovávala odpovědi na 3 otázky  ke zjišťování informací používejte dějepisné atlasy, učebnice (s , 48), počítače  skupiny si navzájem sdělí výsledky svého snažení  správnost odpovědí ověřte s prezentací  otázky – odpovědi si zapište do sešitů (=zápis) Skupinová práce

Skupina 1 1) Zjisti, ve kterém světadílu leží Egypt, která moře jej oblévají, která řeka jím protéká. 2) Popiš stručně povrch Egypta. 3) Jaký typ zemědělství zde existoval ve starověku? Skupina 2 4) Na které dvě části byl Egypt původně rozdělen? 5) Kdy byl Egypt sjednocen? 6) Jak nazýváme egyptské panovníky a jaké bylo jejich postavení?

Skupina 3 7) Kdo byl panovníkům oporou? 8) Komu patřila půda v Egyptě? 9) Do kterých období dělíme historii Egypta? Skupina 4 10) Jak nazýváme egyptské písmo? 11) Na jaké materiály v Egyptě psali? 12) Kdo rozluštil egyptské hieroglyfy a co je Rosettská deska?

1) Zjisti, ve kterém světadílu leží Egypt, která moře jej oblévají, která řeka jím protéká. Afrika, moře Středozemní a Rudé, řeka Nil 2) Popiš stručně povrch Egypta. - podél Nilu úrodná půda - dále na východ a na západ od Nilu leží pouště, Libyjská a Arabská 3) Jaký typ zemědělství zde existoval ve starověku? závlahové - stavěli zavlažovací a odvodňovací zařízení - úrodné záplavy

Nil

4) Na které dvě části byl Egypt původně rozdělen? Horní (Vesét/Théby) a Dolní (Mennofer/Memfis) 5) Kdy byl Egypt sjednocen? kolem roku př.n.l. 6) Jak nazýváme egyptské panovníky a jaké bylo jejich postavení? = faraoni - vládli v Egyptě přes let - považovali se za bohy či jejich syny - neomezená moc - titul dědičný v mužské linii Do sešitu proveď jednoduchý náčrtek – rozdělený Egypt, Nil a popiš jej

7) Kdo byl panovníkům oporou? - kněží - vojáci - úředníci 8) Komu patřila půda v Egyptě? faraonovi - propůjčoval ji chrámům (zdarma) - pronajímal rolníkům (zpět část úrody jako daň) 9) Do kterých období dělíme historii Egypta? - Stará říše - Nová říše - panovníci řeckého původu - Egypt pod nadvládou Říma -v chrámech -prostředníci mezi Bohy a lidmi -významné postavení

10) Jak nazýváme egyptské písmo? = hieroglyfy (posvátné rytiny) - složité, pracné - písaři - vážení lidé 11) Na jaké materiály v Egyptě psali? - tesali do kamene - malovali na stěny chrámů, hrobek - na papyrus(rákos) 12) Kdo rozluštil egyptské hieroglyfy a co je Rosettská deska ?Rosettská deska francouz J.F. Champollion - z R.deskyChampollion (na desce stejný text vyryt 3 druhy písma – porovnáním)

Vyber si otázky podle svého zájmu a připrav si odpovědi 1) Zjisti název dnešního hlavního města Egypta a vyhledej jej na mapě. 2) Jak se jmenoval bájný sjednotitel Egypta? 3) Kolik manželek měli faraoni? 4) Kde se v Egyptě nacházely nejslavnější chrámy? 5) Co jsou to kartuše? 6) Kdo organizoval výpravu do Egypta během které byla objevena Rosettská deska?

Použité zdroje BEDNAŘÍKOVÁ, Jarmila; KYSUČAN, Lubor; FEJFUŠOVÁ, Marie. Dějepis. Pravěk a starověk - učebnice pro 6.ročník ZŠ. Brno: Nová škola, s.r.o., 2007, ISBN ilustrace klipart SOCHROVÁ, Marie. Dějepis I. v kostce.. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN BIONET. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: