ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/34.0891 ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_495_Fixační přípravky NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_TE 28 Název.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_482_Vlasové ústrojí NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_498_KOSMETICKÉ EMULZE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Energetická hodnota potravin (EH)
Fyzikální vlastnosti vlasu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Negativní vliv mycích prostředků II.
Regenerační přípravky I.
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ošetřování textilních výrobků
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Výpočet procentového složení sloučenin
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procenta v „autařské“ praxi
všechny animace a obrázky - archiv autora
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 AUTORBc. Petra Turková TEMATICKÝ CELEKKadeřnické materiály ROČNÍK2. ročník DATUM TVORBY ANOTACE Materiál je určený žákům druhého ročníku oboru Kadeřník. Prezentace by měla žáky interaktivní a názornou formou seznámit s vlastnostmi peroxidu vodíku, s použitím této chemikálie v praxi a s možností využití při kadeřnických úkonech. Prakticky si žáci pak vyzkouší jak lze snížit koncentraci této látky. Časová dotace 45 minut. METODICKÝ POKYN Prezentace je rozdělena na část teoretickou, výkladovou, která má žákům usnadnit pochopení této problematiky. V další části s použitím animace je vzorový výpočet snížení koncentrace peroxidu vodíku. V závěru potom žáci mají na procvičení a ověření si znalostí dva obdobné příklady.

PEROXID VODÍKU

Vlastnosti peroxidu vodíkuPoužití peroxidu vodíkuFormy, konzistenceRozklad a stabilizaceŘedění, příprava potřebné koncentrace

Vlastnosti: nestálá sloučenina vodíku a kyslíku bezbarvá, nepáchnoucí kapalina tuhne při – 2 st. C, vře při 84 st. C dobře rozpustný ve vodě látka slabě kyselá, pH 6 silně leptavá látka

Použití: 1 – 2 % roztok – ustálení vlasů při preparaci 3 % roztok - dezinfekce drobných poranění 3 – 6 % roztok - barvení oxidačními barvami 4 – 10 % roztok – odbarvování a melírování vlasů

Formy peroxidu vodíku Tuhý – tableta ( již se nepoužívá) Tekutý – možno ředit s vodou Emulze – nejpoužívanější, obsahuje tukovou složku, která omezuje narušení rohoviny vlasu Skladování – v tmavých uzavřených lahvích na chladném místě.

Rozklad a stabilizace peroxidu vodíku Rozklad urychluje: světlo, teplo, třepání, míchání, přítomnost kovů Stabilizace = pomalení rozkladu (využíváme při kadeřnických úkonech) Provádíme přidáním slabé kyseliny např. : citronové, fosforečné, sírové

Ředění a příprava potřebné koncentrace Názorná příprava Připravte 200 ml 6 % peroxidu vodíku pro odbarvovací lázeň. K dispozici máte 30 % peroxid vodíku. Nejprve vynásobíme požadované množství s požadovanou koncentrací a vydělíme koncentrací, kterou máme k dispozici. X = 200 x 6 / 30 X = 1200 / 30 X = 40 ml Použijeme 40 ml 30 % H 2 O ml H 2 O Dostaneme 200 ml 6 % H 2 O 2.

Příklady na procvičení: 1. Připravte 60ml 5 % H 2 O 2 pro barvící lázeň, k dispozici máte 20 % H 2 O Nařeďte 60 ml 30 % H 2 O 2 destilovanou vodou na koncentraci pro odbarvování 8 %. 3. Připravte 80 ml 4 % H 2 O 2 pro barvení vlasů, k dispozici máte 10 % H 2 O 2.

Správná řešení příkladů: 1. X = 60 x 5 / 20 X = 300 / 20 X = 15 ml Použijeme 15 ml 20 % H 2 O 2 a 45 ml H 2 O. Dostaneme 60 ml 5 % H 2 O X = 60 x 8 / 30 X = 480 / 30 X = 16 ml Použijeme 16 ml 30 % H 2 O 2 a 44 ml Dostaneme 60 ml 8 % H 2 O 2. H 2 O. 3. X = 80 x 4 / 10 X = 320 / 10 X = 32 ml Použijeme 32 ml 10 % H 2 O 2 a 48 ml H 2 O. Dostaneme 80 ml 4 % H 2 O 2.

Použitá literatura: Peterka, Kocourek, Podzimek. Materiály pro 1. – 3. ročník učebního oboru Kadeřník. 3. vydání, Praha: Informatorium, ISBN 80 – – 38 – 6.