Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: ITIL® 2011 Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR012 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR012 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT.
ITIL ® Information Technology Infrastructure Library ® best practice z oblasti správy IT ABC klíčové faktory úspěchu attitude behavior culture
Cíle ITIL snížení nákladů zlepšit spokojenost zákazníků prostřednictvím profesionálního přístupu k poskytování služeb zvýšená produktivita lepší využití dovedností a zkušeností zlepšení poskytování služeb třetí stranou
Sbírka knih Service Strategy (SS) Service Design (SD) Service Transition (ST) Service Operation (SO) Continual Service Improvement (CSI)
Další rámce a publikace ISO/IEC – standardem veškerého podnikání – podpora systému řízení V-model XT – definuje průběh projektu CMMI – Capability Maturity Model Integration (1 až 5) – procesní model pro posouzení a zvyšování kvality Six Sigma – metoda správy kvality “Filozofie bezchybnosti“
Další rámce a publikace PRINCE2 ® – Project In Controlled Environment ® fázový model pro strukturovanou správu projektů COBIT – Control Objectives for Information and related Technology – rámec určený pro kontrolu a správu IT
Zdroje THE CABINET OFFICE. ITIL Qualification Scheme [online] [cit ]. Dostupné z: officialsite.com/Qualifications/ITILQualificationScheme.aspx ITIL vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN COBIT 5. INFORMATION SYSTEMS AUDIT AND CONTROL ASSOCIATION, ISACA. COBIT 5: A Business Framework for the Governance and Management of Enterprise IT [online] [cit ]. Dostupné z: