Velké Meziříčí, 22. – 25. srpna 016. Omluva Informace k programu Oznámení o semináři Předseminární brožura Exkurze, společenský večer Prodej knihy Fyzika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_02 TÉMA: SLAVNÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.04.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Člověk a vývoj civilizace
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_04
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Mýty a pověsti Tematická oblast
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
seminář k Teorii a metodice výchovy
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
VY_32_INOVACE_01_A_Prvouka 3_Domov
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Život – pohledy na přírodu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Pořadové číslo návrhu: 6 Název: Inteligentní lavička Lokalita: Heroldovy sady Navrhovatel: Žákovský parlament ZŠ Karla Čapka Předpokládané náklady:
PODPORA TALENTOVANÝCH ŽÁKŮ GYMNÁZIA OSTRAVA-ZÁBŘEH
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
zpracovaný v rámci projektu
TÝRÁNÍ, ZNEUŽÍVÁNÍ A ZANEDBÁVÁNÍ SENIORŮ V ČESKÉ REPUBLICE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základy infinitezimálního počtu
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
Základy infinitezimálního počtu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_32_Jaro Téma: Jaro
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Velké Meziříčí, 22. – 25. srpna 016

Omluva Informace k programu Oznámení o semináři Předseminární brožura Exkurze, společenský večer Prodej knihy Fyzika (HRV) - úterý Wi-Fi: GVM1, klíč: wifigvm1, počítač ve sborovně,…

Informace k programu 56 přihlášených účastníků, mezi nimi žáci GVM, 9 kolegů z Jarošky název: Gymnázium Brno, tř. Kapitána Jaroše, příspěvková organizace adresa: tř. Kpt. Jaroše 1829/14, Brno

Jaký je smysl či účel našich seminářů ? Pohled do historie Setkávání lidí, kteří považují matematiku a fyziku (přírodní vědy) za součást kultury lidstva vidí hlavní význam přírodních věd v poznávání přírody (vesmíru) uvědomují si vztah matematiky a přírodních věd k technice, k filosofii, historii a k dalším společenským vědám rádi se vidí navzájem o získané poznatky se dělí se svými žáky a snaží se to dělat co nejlépe (pedagogická a školská tematika, badatelsky orientovaná výuka, …)

Co ale patří do nashromážděného vědění a moudrosti lidstva – co patří do všeobecného vzdělání ? Jistě tam patří např. přehled literatury (jak podrobný?), znalost ČJ a jiných jazyků, poznatky z matematiky a přírodních věd, z techniky, z historie, z filosofie, z politických a právních systémů apod. Je vhodné, aby žáci gymnázia byli seznámeni např. s principem PET či s nedávnou registrací gravitačních vln? Mají vědět, co je to epizeuxis?

Vzdělávání je předávání tradic. Vzdělanost není kumulace použitelných informací, vzdělanost je především opak povrchnosti, sebejistoty a konzumní plytkosti. Vede k hlubšímu vhledu a k moudrosti. Dává životu určitou kvalitu, ano, i kvalitu přiznaných nevědění. Prof. O. A. Funda

Dag Hrubý … A nejde jen o počty. Má blízko (matematika) k filosofii, logice, hudbě, historii, umění a dobrý učitel toho umí využít. Rozhodně není nutné v každé hodině počítat. Já chápu matematiku spíše jako jazyk, který má velké možnosti popsat možná všechnu vědu. Matematika a fyzika ve škole (1. seminář 23. – 25. srpna 2017, Jevíčko)?