KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
KAP – Základní informace Programovací období 2014 – Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Základní nástroj pro řešení oblasti vzdělávání s ohledem na čerpání prostředků z ESI fondů Realizátor bude Liberecký kraj Řeší prioritně SŠ a VOŠ (všechny ZŠ a MŠ řeší MAP) Ke spolupráci budou přizvány všechny důležité subjekty MŠMT bude na základě jednotlivých KAP vyhlašovat cílené výzvy k naplňování opatření Výstupem bude koncepční dokument včetně přehledu opatření (víceméně projektových záměrů) k jednotlivým prioritním oblastem ve vzdělávání
KAP – Témata Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě - také pro ZŠ a MŠ Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání) – také pro ZŠ a MŠ Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství – i pro ZŠ Rozvoj škol jako center celoživotního učení Podpora inkluze Infrastruktura (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání – také pro ZŠ, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání). Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Zkvalitnění péče o žáky nadané a talentované
KAP – Spolutvůrci Realizační tým – administrativní (proj. manažeři) + odborní pracovníci (zaštitují jednotlivá témata vzdělávání) Odborný garant – součástí projektu na metodickou podporu KAP PS Vzdělávání – součástí Regionální stálé konference, definice obsahu KAP, předkládá ke schválení RSK Ředitelé a zástupci škol Pracovní skupiny k jednotlivým tématům
KAP - Fáze, harmonogram Realizace projektu, tj. počátek tvorby KAP – cca začátek listopadu 2015 Příprava 1. KAP (cca do poloviny roku 2016): Analýza potřeb v území – RT, odb. garant Analýza potřeb ve školách – hlavně odb. garant Prioritizace potřeb – RT, odb. garant, pracovní sk. Zpracování a schválení KAP – RT, PS Vzdělávání, RSK Realizace a evaluace KAP (do konce roku 2018) 2. KAP (stejné fáze, 2019 – 2021)
KAP – role a zapojení škol Součástí KAP budou definované potřeby škol v uvedených tématech, vč. investičních – zjištění formou šetření ve školách (dotazník + případná doplnění) – povede odb. garant, bude kontaktovat školy Ukazatele: posun mezi výchozí a výslednou situací ve školách (např. mezi 1. a 2. KAP) Tvorba Akčního plánu školy a Školního akčního plánu – ve spolupráci s odb. garantem (nebudou součástí KAP, ale budou navazovat na analýzy) Workshopy (ředitelé všech SŠ a VOŠ) – informace o pokroku přípravy KAP, výměna zkušeností, příklady dobré praxe Vzdělávání (ředitelé a zástupci všech SŠ a VOŠ) – a) ze strany odb. garanta, b) ze strany RT – témata: řízení, plánování, hodnocení kvality vzdělávání Jednání v rámci PS Vzdělávání a pracovních skupin – školy budou mít své zástupce Další formy komunikace: konference, zřejmě i sdílený prostor/úložiště
KAP – Kontakty Oddělení projektů ve vzdělávání Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Bc. Jana Stará Ing. Martina Vojtěchová Mgr. Korčáková Alžběta, Ph.D Děkujeme za pozornost