1. IT Project Governance 2. Rozvoj metodik 3. Cloud computing 4. Automatizované nástroje 5. (Využívání mobilních zařízení, sociálních sítí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projektové řízení Modul č.1.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Generální ředitelství cel Projekt ECR brána případová studie
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Efektivní informační bezpečnost
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Management kontinuity činností organizace
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Ekonomika informačních systémů
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
SOA = Architektura orientovaná na služby
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
6. Koncepce řízení projektů
2. Životní cyklus a procesy projektu
Metodika řízení projektů
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Výrobní faktory v podniku
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Tradiční metody vývoje softwaru
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Transkript prezentace:

1. IT Project Governance 2. Rozvoj metodik 3. Cloud computing 4. Automatizované nástroje 5. (Využívání mobilních zařízení, sociálních sítí)

 Problémy v globální integrované ekonomice  Krachy velkých firem  Potřeba nové koncepce vztahu vlastník - management  Corporate Governance  Enterprise Governance  IT Governance  Project Governance  SOA Governance, Security governance, …..  Potřeba nové koncepce vztahu business IT

 Corporate Governance - principy Otevřenosti: uveřejňování i-cí je základ důvěry (mezi podnikateli a těmi, kteří se na jejich úspěchu podílejí (akcionáři, banky, investoři) Poctivosti: přímé jednání a pravdivý charakter všech finančních/účetních zpráv umožňující vyvážený pohled na společnost. Odpovědnosti: nezávislé ověřování poskytovaných informací a stanovení odpovědnosti za jejich případnou nepravdivost a nesoulad se zákony  Enterprise Governance - principy Shody („conformace“) s principy CC Výkonu („performance“) tvorba strategie a hodnot

 Vytvoření logického rámce (politiky, regulace,role, procesy, nástroje) pro podporu řízení kapitálových investic s cílem dosažení očekávaných hodnot od těchto investic  Organizace tak může uplatňovat strukturovaný přístup k řízení nejen opakujících se business aktivit (Corporate Governance, Enterprise Governance, IT Governance), ale také k řízení jednorázových změn formou projektů  Hlavní cíle:  Vazba strategií: zavedení řízení portfolia projektů/aplikací, business case  Měření průběhu: sledování celkové výkonnosti projektu (výběr, realizace, údržba)  Řízení zdrojů: operativní řízení a přísné sledování čerpání zdrojů a dopadů změn projektů  Řízení rizik: operativní řízení rizik projektů IT  Dosažení očekávaných hodnot: nastavení metrik pro hodnocení přínosů projektu, monitoring změn

 Portfolio je souhrn projektů, programů, které jsou sdruženy s cílem jejich efektivního řízení vedoucího ke splnění strategického cíle organizace  Příklad??  Strategický cíl – Snížit náklady výroby  Portfolio – Inovace výrobních zařízení, Zavedení procesního řízení, Integrace finančních a výrobních oblastí řízení  Program – integrace finančních a obchodních oblastí řízení  Projekt – implementace ERP systému  Řízení portfolia je centralizované řízení jednoho nebo více portfolií, které zahrnuje identifikaci, stanovení priorit, přiřazování odpovědností, řízení a kontrolu projektů, programů a dalších činností s cílem dosáhnout strategického cíle

 2.1 Předmět metodiky (obecné projekty– IT)  2.2 Míra účasti zákazníka: klasické - agilní  2.3 Škálování metodik rozvoje (nová implementace, upgrade, …)

A. Metodiky pro řízení portfolia projektů - PPM (Val IT) B. Obecné metodiky řízení projektů (příklad PMI – PMBOK, PRINCE2) – nejen IT C. Obecné metodiky pro řízení IT projektů (ISO/ICT normy) D. Speciální metodiky vázané na produkty (např. ASAP pro SAP)

 Klasické:  Fixní funkcionalita – pevná specifikace na začátku, která se musí dodržet, jinak překročení času, zdrojů  Agilní:  Fixní čas a zdroje – funkcionalita proměnná /zákazník dostane včas a za stanovenou cenu produkt, který nemusí úplně plnit všechny jeho požadavky, ale je možné je snadno doplnit

 Iterativní a inkrementální vývoj s krátkými iteracemi  Vývoj probíhá v krátkých fázích, takže celková funkcionalita je dodávána po částech  Zákazník tak má možnost průběžně sledovat vývoj, může se k němu vyjádřit a oponovat změny  Na konci má jistotu, že nedostane něco, co neočekával.  Komunikace mezi zákazníkem a vývojovým týmem  V ideálním případě je zákazník přímo součástí vývojového týmu, má možnost okamžitě vidět průběžné výsledky a reagovat na ně  Účastní se sestavování návrhu, spolurozhoduje o testech a poskytuje zpětnou vazbu pro vývojáře.  Průběžné automatizované testování  Díky krátkým iteracím se aplikace mění velice rychle, proto je nutné pro zajištění co nejvyšší kvality ověřovat její funkčnost průběžně.  Testy by měly být automatizované, předem sestavené a měly by být napsány ještě před samotnou implementací testované části  Při každé změně musí být aplikována kompletní sada testů, aby nebyla porušena integrace jednotlivých částí.

 Možnosti implementace ERP systémů:  Klasický vodopádový model (stále převažuje)  Kombinace klasického a agilního modelu

Sprint jen první typ iterace, která trvá asi jeden měsíc, počet sprintů se podle projektu různí (3 – 8): Začátek: plánovací schůzka, vybírá se množina, která se bude implementovat Konec: schůzka celého týmu- jaké požadavky se splnily, jaké jsou nové požadavky Backlog seznam veškeré funkcionality požadované od výsledné aplikace. Vlastník produktu tento seznam uspořádá podle priorit a logických souvislostí a tým pak z něj vybere část, kterou přesune do Sprint Backlogů. Sprint Backlog je seznam funkcionality pro Sprint. Evidence Backlogů se provádí pomocí tzv. uživatelských scénářů známých z Extrémního programování. Seznam se často udržuje formou tabulky (např. v Excelu)

 Odlehčená řešení zavedení ERP systémů (Lite ERP)  určena pro segment malých a začínajících firem – omezené investice  rychlá implementace a přímé zavedení do provozu s omezeními (nabízená funkcionalita, počet současně přihlášených uživatelů (obecně je to kolem 10 uživatelů), dostupnosti dalšího rozšíření nebo možnosti nadstavby pomocí modulů)  nepotřebují typické etapy jako například příprava projektu nebo vytváření cílového konceptu systému (business blueprint)  Nízká cena a rychlé zavedení  projekty implementace odlehčených ERP systémů - komodita, tzn. zboží standardních cen a vlastností

 Druhy metodik projektů (Microsoft Dynamics)  The Rapid project type  The Standard project type  The Enterprise project type  The Upgrade project type  Rapid project type  Implementace standardního řešení –minimální počtem customizací  Omezený počet činností  25 uživatelů, malé a střední podniky  Důležitá předimplementační Diagnostik phase – 90% souhlas

 Standard project type  Nejčastější  Aktivity všech cross phase procesů  Střední a velké organizace, max 250 uživatelů  70 – 80% souhlas  Enterprise project type  Více než 250 uživatelů  Více řešení ve více lokalitách  Pro každou,lokalitu podrobné postupy  Klíčoví uživatelé – koncoví uživatelé  Upgrade project type  Upgrady nejsou automatické – důvod customizace stávající verze  Typické činnosti:  1. přenesení úprav stávajících objektů do nových (merge objektů),  2. vytvoření nové databáze v poslední verzi NAV,  3. obnova původní databáze do nové,  4. upgrade dat,  5. import upravených objektů do systému  Pozn.:  NAV 2013 je objektově orientovaným systémem složeným ze sedmi různých typů objektů (př. Tabulka)  Možná pouze úprava či tvorba nových objektů, ne však vytváření nových typů objektů

 SaaS –možný jak pro projektové řízení, tak pro ERP systémy (méně časté)  SaaS: charakteristika poskytovatelů služeb projektového řízení  Obecně jde o SME, rostoucí  Poskytují služby PPM v cloudu  75% a více jejich služeb se provozuje na platformách specifických pro cloud nebo optimalizovaných pro cloud  Poskytují nákladově efektivní funkcionalitu PPM se zabezpečením kontinuity služeb  Prodávají především 12 měsíční kontrakty

 Genius Project nabízí obojí řešení  Konzultační společnost 50 zaměstnanců  5 stakeholder licencí (5 projektů současně)  10 licencí pro projektového manažera (plus vedení společnosti)  35 licencí pro členy projektového týmu

TCO on-premise

TCO SaaS

 Klasický SW pro řízení projektů (desktop Microsoft Project)  Project a portfolio management  GRC software/platformy  BTO (Business Technology Optimization) software (HP BTO dříve Mercury, Clarity)

 Vyjmenujte trendy v oblasti řízení projektů; dva si vyberte a podrobněji popište  Jakým způsobem se kombinují klasické a agilní metodiky řízení projektů? Uveďte konkrétní příklady.  Jakým způsobem ovlivňuje cloud computing řízení projektů?