GRANADA 2015 23.4 – 9.5 ERASMUS + Specifika ošetřovatelské a nutriční péče u seniorů v zahraničí. Alan Hájek a Tereza Havlíková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Zákon o sociálních službách
Posouzení nepříznivé sociální situace
Strukturované učení PROJEKT EU
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
Zahraniční stáž ve Velké Británii - Plymouth Projekt Leonardo da Vinci Mobility 2009/2010.
Funkční geriatrické vyšetření a testy
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
Koncepce péče o staré občany
Mgr. Dana Jurásková, PhD., MBA Mgr. Dita Svobodová
Klíčová otázka č. 4 Specifika péče o osoby bez přístřeší na akutní příjmové ambulanci z pohledu všeobecné sestry Mgr. Patrik Burda 26. – 27. listopadu.
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Provoz lůžkové části Kliniky pracovního lékařství
Zdravotní péče o osoby bez domova z pohledu azylových domů.
* Pracovními činnostmi jsou - komplexní ošetřovatelská péče o nemocného, příjem nemocných do ordinace nebo do nemocničního ošetření, získávání informací.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Posouzení stavu pacienta
Rekondiční pobyt osob po cévní mozkové příhodě Skokovy 2.9. –
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 04
Jméno…. Všeobecná sestra, 2. ročník Zdroj: časopis SESTRA 9/2011
Případová studie Seminář 2014.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Struktura bakalářské práce
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Ošetřovatelský proces
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Pavlína Hlaváčová Alzheimerova choroba Pavlína Hlaváčová
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Prevence pádů Dana Jurásková MZ ČR
G RANADA – E RASMUS + S PECIFIKA OŠETŘOVATELSKÉ A NUTRIČNÍ PÉČE U SENIORŮ V ZAHRANIČÍ Lucie Kenkušová a Kristýna Hypešová.
Domácí ošetřovatelská péče. Domácí ošetřovatelskou péčí je zdravotní péče poskytovaná pacientům v jejich sociálním prostředí. Na základě doporučení: 
Zvláštnosti ošetřovatelské péče u seniorů Mgr. Dana Vaňková.
Nové Zámky – poskytovatel sociálních služeb, příspěvková organizace.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Identifikace pacientů v MOÚ J. Kocourková, H. Vorlíčková, Masarykův onkologický ústav, Brno.
Domov důchodců Dubí, příspěvková organizace Na Výšině 494 a Ruská 130.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Domovy pro seniory. se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
Odlehčovací služby. terénní, ambulantní nebo pobytové služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění.
Terapeutická komunita v systému veřejného zdravotnictví Mgr. Gabriela Mahrová Libuše Antalová.
NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V INDIKACI A PŘI VYKAZOVÁNÍ VÝKONŮ ODB
Pečovatelská služba.
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Gerontopsychologie v praxi
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
DOMINIKA EBRLOVÁ 3.B Valéria baťková 2.o
Okruhy činnosti práce sestry v ordinaci PL
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Okruhy činnosti sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé
Granada – Erasmus + Specifika ošetřovatelské a nutriční péče u seniorů v zahraničí Adéla Šedivá.
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Ošetřovatelský proces při vyprazdňování
Domov se zvláštním režimem
Kontrola prací s cytostatiky
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Podpora nových služeb v péči o duševně nemocné
Transkript prezentace:

GRANADA – 9.5 ERASMUS + Specifika ošetřovatelské a nutriční péče u seniorů v zahraničí. Alan Hájek a Tereza Havlíková

Centro geriátrico de estancia diurina „Alcatraz“

 Tělesně postižení  Mentálně postižení  Nevidomí  S kognitivní poruchou  S Alzheimerovou demencí  S Parkinsonovou demencí  Se stařeckou demencí Cílová skupina v zařízení

 Dopomoc s hygienou a stravováním  Fyzioterapie  Ergoterapie  Muzikoterapie  Plnění duchovních a spritituálních potřeb  Rehabilitace  Individuální ošetřovatelská péče (npř. Převazy)  Podávání léků a inzulínu. Druh poskytované péče

 Komunikací s klientem popřípadě s rodinou  Lékařskou zprávou  Pozorováním klienata  Chorobopisem, dokumentací  Denním hlášením  Vizitou  Individuální výšetření 1. Krok-Ošetřovatelská anamnéza A) zjišťování problémů

B) Zápis zjištěných problémů do oš. dokumentace

 Problémy se kterými už klient přišel  Současné problémy (dg.)  Zlepšení/Zhoršení stavu klienta  Omezení klienta  Abúzus  Alergie  Dieta  Speciální péče B) Zápis zjištěných problémů do oš. dokumentace

 Porucha soběstačnosti  Porucha přijmu potravy  Dehydratace  Porucha kožní integrity  Porucha vyprazdňování  Psychické a duševní poruchy  Časová a prostorová dezorientace  Spokojenost klienta (dotazník) C) Hodnocení problémů

 Intervence kognitivních problémů  Barthelův test  Tinettiho balanční test  Test kognitivních funkcí (MMSE)  Alzheimer dotazník  Timlisonův test D) Názvy jednotlivích problémů

Intervence kognitivních problémů

Barthelův test

Tinettiho balanční test

Test kognitivních funkcí (MMSE)

Alzheimer dotazník

Timlisonův test

VS Krok 2 oše. dokumentace A) ČR X ŠPANĚLSKO

2. Krok- Ošetřovatelská anamnéza ČR  Elektronická dokumentace  Papírová dokumentace  Dekurz  Bilance tekutin  Vážení a měření - Španělsko  Elektronická dokumentace - Fyzioterapeutická dokumentace Deníky

 Individuální schůzky  Pozorováním klientů  Při aktivizaci klientů  Komunikací  Dotazníky B) Jak zdravotníci posuzují problémy

 Zde pouze funguje verze elektronická  U dotazníků tištěná C) Záznam problémů

3. Krok – Plán ošetřovatelské péče

 Anamnézou  Diagnózou  Stavem klienta  Potřebami klienta A) Jak se stanoví plán oš. péče

 Zdravotní bratr/sestra  Fyzioterapeut  Ošetřovatel  Stážisté B) Kdo zapisuje plán oš. péče

 Dotazníky  Podle jednotlivých škal a testů  Komunikací  Zlepšení / zhoršení stavu klienta  Pozorování C) Hodnocení problémů

 Porucha soběstačnosti  Časová a prostorová dezorientace  Porucha vyprazdňování  Porucha přijmu potravy  Omezení hybnosti D) Jak se nazývají oš. problémy

E) Plán oš. péče

 Odvoz klienta do centra  Hygienická péče  Pomoc se stravováním  Ergoterapie  Fyzioterapie  Dopomoc na toaletu  Kognitivní procvičování 4. Krok- Realizace oš. Plánu A) Vykonávání jednotlivých činností

 Odvoz klienta do centra  Hygienická péče  Pomoc se stravováním  Ergoterapie  Fyzioterapie  Dopomoc na toaletu  Kognitivní procvičování A) Vykonávání jednotlivých činností

Ošetřovatel -Hygienická péče -Dopomoc s chůzí, jídlem, lékama -Zabavení klientů -Procházky s klientem -Pitný režim B) Členové oš. týmu a jejich kompetence

Zdravotní bratr -Aplikace injekcí a léků -Převaz rány -Základní vyšetření -Zajištění dalších ošetřovatelských činností -Základní dopomoc klientů B) Členové oš. týmu a jejich kompetence

Pomocný personál -Doprova klientů do centra -Příprava jídla -Aktivizace klientů -Doprovod klienta na toaletu B) Členové oš. týmu a jejich kompetence

Fyzioterapeut -Zápis do dokumentace -Rehabilitace -Ergoterapie -Aktivizace klientů -Psychická podpora -Individuální cvičení -Skupinové cvičení B) Členové oš. týmu a jejich kompetence

 Nepoužívají se zde rukavice ani dezinfekce  Dodržuje se zde daný harmonogram  Je přesně dané kdy klienti pijí a chodí na wc  Lepší mezilidské vztahy v zařízení  Kurtování pacientů bez povolení lékaře  Nejsou zde nesoběstační klienti  Personál nenosí uniformu C) Rozdíly v činnostech ČR vs Španělsko

 Porucha soběstačnosti  Porucha vyprazdňování  Porucha přijmu potravy  Riziko pádu  Časová a prostorová dezorientace  Psychické poruchy D) Jak se nazývají jednotlivé problémy

E) Fotky jednotlivých činností 1) Ergoterapie

2) Fyzioterapie

3) Kognitivní cvičení

4) Pro nevidomé

5) Ostatní činnosti

5.Krok- Zhodnocení jednotlivých činností

 Pohledem  Chováním klienta  Stavem pacienta  Gestikulací  Reakcemi na jednotlivé zásahy  Psychické problémy A) Jak se posuzují reakce pacienta na oše. Zásahy

 Komunikací s klientem  Pozorováním klienta  Vyhodnocením testů  Zlepšení / Zhoršení stavu  Spokojeností klienta (dotazníky...) B) Jak se zjištuje zda se cíle splnily

 Klient pomáhá při jídle a pití  Klient se s dopomocí umyje  Klient si sám nebo s dopomocí dojde na toaletu  Klient si sám najde praci či nějakou aktivitu  Když se určí aktivita klient se zapojí C) Jak se klient podílí na činnostech a aktivizaci

 Výrazem  Komunikací  Gestikulací  Pomocí dotazníků D) Sledování spokojenosti klientů

 Klienti musí dodržovat přesný harmonogram  Klienti pijí v určený čas  Klienti chodí na toaletu v určitý čas  Nepoužívá se zde dezinfekce a rukavice  Nedostatečné vybavení „vyšetřovny“  Kurtovaní klientů bez domluvy s lékařem Mínusy v zařízení

 Žena ve věku 83 let s alzheimerovou demencí a kognitivní poruchou je nespokojená v zařízení kam každý den dochází. Klientku kurtují proti její vůli z důvodu častých zlomenin a dezorientací v čase a prostoru. Klientka je částečně soběstačná, zmatená a chce domů. Kazuistika klientů

 Oš. Problém – Riziko pádu  Cíl – Klientka je bez rizika pádu  Intervence – Dopomoc na toaletu, chodítko, aktivizace, rehabilitace, častá kontrola klientů

 Muž ve věku 79 let je po cévní mozkové příhodě před 5 lety od té doby je ochrnutý na levou stranu těla. Nyní je klient připoután na pojízdný vozík. Klient je nesoběstačný a je odkázán na celodenní péči zdravotníků a rodiny. Klient docházi do zařízení každý den od pondělí do pátku, jsou zde také časté změny v chování. Klient je inkontinentní. Kazuistika klientů

 Oš. Problém – Klient je nesoběstačný v oblastí hyg. péče.  Cíl – Klient se alespoň částečně umyje sám kam dokáže  Intervence – Klientovi zajistíme intimitu, přípravíme mu žinku s mýdlem a pokusíme se ho zaktivizovat.