Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální exhalace Nalezení optimálního předstihu při daném směšovacím poměru pro maximální účinnost
Moment motoru v závislosti na směšovacím poměru
Koncentrace exhalací v závislosti na směšovacím poměru
Další aplikace Nalezení optimálního natočení listů vrtule pro maximální účinnost vodní nebo větrné turbíny Nalezení optimálního natočení listů vrtule pro maximální tah turbovrtulového motoru Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro maximální účinnost plynového kotle
„Energetická“ optimalizace
„Energetická“ optimalizace v přírodě
Algoritmus nejstrmějšího poklesu (steepest descent)
Chování gradientového algoritmu
Mapa účinnosti pro spalovací motor
Meze použitelnosti spalovacího motoru Obtížné řízení při malých výkonech (přepínání map, odpojování válců) „Neekonomické“ chování v přechodových stavech Obtížné snížení exhalací zejména při běhu naprázdno Nemožnost rekuperace
Mapa účinnosti pro elektromotor
Mapa účinnosti pro rekuperační brzdění
Mapa účinnosti baterie
Základní idea hybridního pohonu Spalovací motor pracuje při optimálních provozních podmínkách Nadbytečná energie se ukládá do akumulátoru Elektromotor dodává energii při malých výkonech Elektromotor přidává výkon v přechodových stavech Elektromotor jako generátor umožňuje rekuperaci
Pracovní zóny pro jednotlivé pohony
Zobrazení aktuálního režimu Prius Lexus