Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola - 65 dětí, 6 sociálně znevýhodněných dětí -sociálně vyloučená lokalita Náhlov -jedna asistentka pro žáky sociálně znevýhodněné -jedna asistentka pro žáky se zdravotním postižením
Historie zřízení funkce asistenta pedagoga funkce zřízena v dubnu 2010 financování - RP asistent pedagoga pro žáky ……. - vlastní zdroje téměř vše z RP asistentka pedagoga - bývalá žákyně - střední škola právní - 26 let - romského původu - kvalifikační studium „ Asistent pedagoga“ - samostatná místnost
Pracovní náplň asistentky pedagoga pracovní doba 6,30 – 15,00 příprava na vyučování – individuálně – 6,30 – 8,00 práce ve třídě - pomoc v hodinách, individuálně v kabinetu 8,00 – 12,00 - pouze na prvním stupni doplňování a procvičování učiva, psaní domácích úkolů, příprava na další den - 12,30 – 15,00 pomoc na dozorech účast na školeních pomoc při mimoškolních činnostech (výlety, kurzy atd.) komunikace s rodiči účast na tvorbě IVP
Přínos práce asistentky pedagoga zlepšení školní úspěšnosti žáků ( za čtyři roky opakoval ročník jeden žák) doplnění učiva v případě nepřítomnost žáka žádné záškoláctví snížení četnosti zapomínání pomůcek zlepšení přípravy na vyučování snížení kázeňských problémů zlepšení komunikace s rodiči výborné začlenění dětí do kolektivu důvěrnice
Problémy spojené s prací asistentky pedagoga přílišná informovanost rodičů a občanů škodí pomoc sociálně znevýhodněným může být negativně vnímána
Obava z budoucnosti – střední školství finanční prostředky na studium motivace předsudky