TMKSSK. Co vlastně je masová komunikace? 1.1 Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Média a jejich postavení ve společnosti
Sociologie médií, komunikace a jazyka
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Mediální produkt.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Teorie masové komunikace
Mezi lidské vztahy a komunikace
funkce médií ve společnosti moc médií
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA VÝZNAM SLOVA MÉDIUM ZNÁŠ VÝZNAM TOHOTO SLOVA? zprostředkující činitel, prostředí osoba zprostředkující spiritistickou informaci masový.
PARTNERSTVÍ… … s kým… …a proč vlastně???. Národní knihovna & BUDVAR Česká televize: Kniha mého srdce SKANSKA & SKIP Český rozhlas Leonardo BIBLIO & české.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Specifika rozhlasu a televize
9.Komunikace.
Komunikace a její využití v řízení
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Marketingová komunikace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Průřezová témata.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Sociální diferenciace
Publicistický styl Znaky a útvary.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Masmédia.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Osoba v právním smyslu Obecná charakteristika. Výběrová literatura: Korten, D.C., Keď korporácie vládnu svetu. Vyd. PARADIGMA.SK, Košice, 2000 Gray, J.,
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základy mediální výchovy
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média a jejich vliv
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Marketingová komunikace
Sociální psychologie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Sociálně aktivizační služby
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
Transkript prezentace:

TMKSSK

Co vlastně je masová komunikace? 1.1

Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to, co zprostředkovává NĚKOMU nějaké SDĚLENÍ, tj.médium komunikační.  Média = hlavně tisk, rozhlas, tv, nová média (tj.založena na digitálním zpracování a přenosu dat), ale i různé kódy jako např. jazyk (kódy jsou primární komunikační média).  sekundární média-technologie zajišťující přenos (komunikace by byla bez média nemožná)  Sekundární média (modernější) snaží se překonat čas a prostor mezilidské komunikace (toto jsou dva důvody rozvoje médií a důležitým mezníkem umožňující multiplikaci sdělení byl knihtisk)  Mediální komunikace (MK) – jedna z rovin sociální komunikace, vyznačující se tím, že veškeré komunikační aktivity se dějí pomocí a prostřednictvím médií.

Kategorie médií 1.1  a)interpersonální komunikace, tato média podporují existenci sociálních vztahů mezi jednotlivci, tzv. interpersonální média (dopisy, poselství, , SMS, telefon, telegraf,…) – důležité je zde umožnění komunikace na obou stranách.  b)média sloužící celospolečenské komunikaci (mezi jedním bodem a publikem) tj.masová média. Posluchači se neznají- tvoří masu, jsou anonymní, vytvářejí nové sociální vazby ve společnosti, utvrzují skupinovou identitu (např.politický tisk), pomáhají jedinci najít místo mezi ostatními lidmi. Jsou to noviny, časopisy, knihy, tv i rozhlas.vysílání, film, nahrávky, internet, atd.  Někteří autoři rozlišují ještě síťová média, propojující mnoho bodů a konstituující tak vztahovou a komunikační síť (např.pošta, chaty, fóra, atd.)

Vztah masové a mediální komunikace 1.1. mediální komunikace: každá zprostředkovaná komunikace masová komunikace síťová komunikace

Mediální komunikace1.1. mediální komunikace ● o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o

Masová komunikace 1.1  Účastníci jsou vnímáni jako pasivní periférie oslovovaná z centra masová komunikace ● o │ o │ o │ o │ o │ o │ o │ o │ o │

Síťová komunikace 1.1. ● o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ↔ o ●

Masová média 1.1. Masová komunikace (MasK)  - je jedním z typů MK  - komunikační prostředky dostupné široké veřejnosti bez ohledu na její zájem  - historicky zakotvené  - má různé charaktery vždy dle aktuálního vývoje  - máme stále větší možnosti komunikace (rozvoj TV, internetu)  - MasK – termín označující něco specifického, označuje jev podřízený MK

Mediace/Medializace 1.1.  Mediace je proces, při němž mezi dvě strany vstupuje prostředník, aby ovlivnil či zajistil vztah mezi nimi.  Medializací rozumíme posun ke společnosti, ve které média hrají významnou roli  některé jevy se dějí prostřednictvím médií, za pomoci médií (někdy se uvádí termín mediatizace – angl. medization)  výraz je mnohoznačný, znamená i zveřejnění  medializace = zveřejnění X sociální proces, kdy média nabývají na významu (proces adekvátní byrokratizaci, alfabetizaci, urbanizaci atd.).

Hlavní rysy „medializace“1.1.  Extenze: rozšiřování možností člověka - člověk poznává i to, co nezažil, nenavštívil (nové prostředí), boří distance, máme info z různých vzdáleností)  Substituce: MK nahrazuje často přímou (interpersonální) komunikaci (viz přechod běžného bankovnictví na internetové bankovnictví)  Amalgamizace: -do celé řady interní nemediální povahy vstupují média -promíchávání jednání nemediálního a jednání spojeného s médii (např. rande v kině – spojení milostné schůzky a návštěvy kina).  Marketizace - média se stávají obchodem, komercializace mediálních obsahů -komodifikace mediálních obsahů – fakt tržních vztahů se odráží v jejich obsahu

Média a společenské vztahy, typy sítí 1.2

Typy mezilidské komunikace 1.2. : rozlišujeme dle roviny uspořádání společnosti, kde se komunikace odehrává  -intrapersonální (se sebou samým)  -interpresonální (2-3 jedinci – dyadická či triadická)  -skupinová (ustavená skupina – např.rodina)  -meziskupinová (např.rodiny, třídy, sportovní týmy, zájmové skupiny)  -institucionální/organizační (v rámci politického procesu, podnikatelského subjektu)  -celospolečenská (potenciálně dostupná všem, podmíněna i masovými médii)

Globalizace médií Globalizace médií: -mediální produkty mají tendenci k homogenizace na nadnárodní úrovni. Týž produkt je nabízen na různých trzích (např.zábavné pořady je možné koupit „na klíč“,Cosmopolitan, Harper´s Bazar apod., rozhlas (hudba), - úsilí o dominantní postavení v globálním měřítku projevily tiskové agentury už koncem 19.století např. Reuters a Havas).