Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola T. G. Masaryka Hrádek nad Nisou. Koordinátorky finanční gramotnosti Mgr. Kateřina Feřtová – 2. stupeň Mgr. Martina Tomášková – 1. stupeň.
Advertisements

Čínské pořekadlo.
Peníze.
Vznik, vývoj a formy peněz
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Elektronická učebnice - II
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s problematikou peněz AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák dokáže hovořit.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
Mikroekonomie I Formování trhu
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Tržní kategorie II. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_10 NázevFinanční struktura podniku Druh učebního materiálu Peníze PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Ekonomika jako ústřední topení
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_06 NázevBankovnictví v teorii Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Rozpočet Napiš krátký příběh, ve kterém použiješ níže uvedená.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Inflace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Reklama Myslíš si, že český národ slyší na slova jako sleva,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cena Napiš na malý lísteček, kolik jsi ochoten(na) maximálně.
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cenné papíry Naprosto bezpečná investice, prostá všech rizik,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
NÁKLADY NA BYDLENÍ Klikni na objekt, či odkaz - zobrazí se odpověď.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ČESKÁ MĚNA ZA FEUDALISMU Dějepis Mgr. Milan Šimek.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V roce 2008 začíná světová finanční a hospodářská krize. SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ.
Jednotky plošného obsahu Km 2, hektar, ar, m 2 Příprava na práci s nemovitostmi a katastrem.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6006 NázevPeníze Téma hodinyPeníze PředmětZáklady finanční gramotnosti.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Platební karta Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Platidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.2 Co už víme? Penězi si můžeš koupit knihu, ale ne vědomosti. Penězi si můžeš koupit pozici, ale ne respekt. Penězi si můžeš koupit sex, ale ne lásku. Penězi si můžeš koupit hodiny, ale ne čas.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.3 Co si řekneme nového? Co je to barterový obchod. Jaká je hlavní výhoda peněžního obchodu. Jak se naše měna měnila v čase.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) 1993 ( ) 1993 – 20?? Karel IV. J.A. Komenský B. Němcová F. Palacký E. Destinová T.G.M. 1.4 Československé a české peníze v čase Sv. Anežka

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.5 Hra na tržiště 1)Rozpočítejte se od první lavice u dveří na pravěkého člověka a středověkého člověka – po dokončení vzniknou 2 skupiny. 2)Skupina „Pralidí“ si zahraje na pravěké tržiště, kde bude probíhat výměnný obchod tzv. barterový obchod (kus za kus). 3)Skupina „Středověkých“ si zahraje na středověké tržiště, kde bude probíhat peněžní obchod. 4)Každý z vás bude hrát roli řemeslníka, kterou mu přidělím a vyrobí si příslušný počet zboží (hrnky, helmy, hrábě atd.) 5)Ve skupině „Středověkých“ má navíc každý řemeslník ve svém měšci určité množství grošů, které si opět vyrobí z papíru v hodnotě 1, 5, 10 v celkové hodnotě, kterou mu přidělím. 6)V každé skupině směňujte mezi sebou navzájem, tak dlouho, až bude mít každý z vás od každého řemeslníka jeden předmět. Ve skupině „Pralidí“ jste nuceni směňovat výrobky bez peněz, v druhé skupině máte k dispozici nejen výrobky, ale také peníze. 7)Ceníky pro obě skupiny máte na následujícím slidu.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.6 Hra na tržištěpodkova pytlík hrachu pecen chleba hrnek hrábě slepice kožešina helma pytlík soli ovce meč košile kráva kuše kniha == = = = = = = = = = = = = = „Pralidé“ 1podkova 2pytlíky hrachu 1pecen chleba 1hrnek 1hrábě 1podkova + 1 hrnek 1kožešina 2pecny chleba 2hrnky 2hrábě 2slepice 1ovce + 1 podkova 1kožešina + 1 slepice 1helma + 1 hrnek „Středověcí“ 2groše grošů grošů 10grošů 10grošů

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.7 Reflexe Vytvoř pětilístek, který bude obsahovat odpověď na otázku: Jaká je hlavní výhoda peněz oproti barterovému obchodu? Peníze

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.8 Clil  peníze – money  tržiště – market(place)  středověk – the Middle Ages  pravěk – prehistory

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.9 Zdroje   l    M. SKOŘEPA, E. SKOŘEPOVÁ, Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia, manuál pro učitele, 1. vyd.,Scienta, spol.s.r.o., 2008, ISBN Kapitola 6.1, str. 126.