Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
1 Lidské smysly Smysly jsou prostředkem, pomocí kterého vnímáme své okolí. Pět samostatných smyslových systémů reaguje na různé podněty: ooči umožňují.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Přírodověda 5.tř. opakování
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Z očí do očí Fyzikální Část.
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Světelné jevy -shrnutí
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
Optika – vady oka a jejich odstranění.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_16_P8_Bartonkova TÉMA: Opakování - smysly OBSAH: Opakování - smysly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

 Hodina se zaměřuje na opakování smyslů, s nimiž se žáci setkali v průběhu předchozích hodin. Hodina je koncipována formou hry, třída je rozčleněna na dvě skupiny, které si postupně vybírají jednotlivé hodnoty, po nimiž jsou ukryty otázky a odpovědi, které jsou tvořeny tak, aby si žáci mohli vybrat tu správnou. V závěru hodiny je vyhodnocena práce obou družstev. Sestavení této hodiny umožňuje vyučujícímu použít pouze snímek č. 3 a vlastní otázky a odpovědi pozměnit. Hodina vyžaduje odučení v multimediální nebo počítačové učebně.

Vyberte 5 základních smyslů a. čich, sluch, hmat, chuť, bolest b. čich, sluch, zrak, hmat, chuť c. čich, sluch, hmat, chuť, dech d. čich, sluch, hmat, chuť, pach

Hmatová tělíska jsou citlivá: a. na tlak b. na bolest c. na plynné látky d. na chlad a teplo

Mezi oční vady nepatří: a. krátkozrakost b. dalekozrakost c. bronchitismus d. astigmatismus

Čidlem zraku je: a. rohovka b. duhovka c. žlutá skvrna d. oko

Chuťové buňky jsou citlivé: a. na plynné látky b. na bolest c. na rozpuštěné látky d. na chlad a teplo

Vyber, které chuťové vjemy se na jazyku nachází: a. sladkost, slanost, kyselost, pálivost b. sladkost, slanost, pálivost, hořkost c. sladkost, pálivost, hořkost, slanost d. sladkost, slanost, kyselost, hořkost

Čidlem sluchu je: a. ucho b. sluch c. kladívko, kovadlinka, třmínek d. Eustachova trubice

Ucho členíme na: a. zevní ucho, střední ucho, zadní ucho b. venkovní ucho, střední ucho, vnitřní ucho c. zevní ucho, střední ucho, vnitřní ucho d. zevní ucho, prostřední ucho, vnitřní ucho

Ušní boltec je součástí: a. zevního ucho b. středního ucho c. zadního ucho d. kostěného labyrintu

Střední ucho je od zevního ucha odděleno: a. tekutinou b. bubínkem c. kladívkem c. ničím

Světločivné buňky jsou: d. tyčinky a čípky b. čípky a pestíky c. hůlky a čípky a. tyčinky a pestíky

Nejmenší kůstky v těle se nachází: a. v dutině ústní b. v zápěstí c. ve středním uchu d. v prstech

Světlo vstupuje do oka: a. rohovkou b. duhovkou c. čočkou d. sítnicí

Paprsky světla se lámou v: a. rohovce b. čočce c. duhovce d. zornici

Ve středním uchu nalezneme: c. kladívko, kovadlinku, uzdičku b. kladívko, podkovičku, třmínek a. kladívko, kovadlinku, třmínek d. podkovičku, třmínek, kovadlinku

Žlutá skvrna b. je místo nejostřejšího vidění a. je základním znakem mongoloidní rasy c. je místo na sítnici, kde se nachází nejvíce tyčinek d. je místo na těle, kam dopadá sluneční svit

Slepá skvrna a. se nachází v místě, kde je soustředěno nejvíce čípků b. umožňuje barevné vidění c. je čidlem zraku d. se nachází v místě, kde se soustřeďují nervová vlákna

Při krátkozrakosti se obraz předmětu vytváří: a. za sítnicí b. před sítnicí c. na sítnici d. obraz se vůbec nevytváří

Při dalekozrakosti se obraz předmětu vytváří: a. za sítnicí b. před sítnicí c. na sítnici d. obraz se vůbec nevytváří

Kostěný labyrint je tvořen: a. 3 polokruhovitými kanálky, předsíní a šnekem b. 3 polokruhovitými kanálky, chodbou a hlemýžděm c. 2 polokruhovitými kanálky, předsíní a hlemýžděm d. 3 polokruhovitými kanálky, předsíní a hlemýžděm

 Všechny otázky a odpovědi jsou dílem autora této hodiny  Ilustrace : Kliparty Office