Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_16_P8_Bartonkova TÉMA: Opakování - smysly OBSAH: Opakování - smysly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Hodina se zaměřuje na opakování smyslů, s nimiž se žáci setkali v průběhu předchozích hodin. Hodina je koncipována formou hry, třída je rozčleněna na dvě skupiny, které si postupně vybírají jednotlivé hodnoty, po nimiž jsou ukryty otázky a odpovědi, které jsou tvořeny tak, aby si žáci mohli vybrat tu správnou. V závěru hodiny je vyhodnocena práce obou družstev. Sestavení této hodiny umožňuje vyučujícímu použít pouze snímek č. 3 a vlastní otázky a odpovědi pozměnit. Hodina vyžaduje odučení v multimediální nebo počítačové učebně.
Vyberte 5 základních smyslů a. čich, sluch, hmat, chuť, bolest b. čich, sluch, zrak, hmat, chuť c. čich, sluch, hmat, chuť, dech d. čich, sluch, hmat, chuť, pach
Hmatová tělíska jsou citlivá: a. na tlak b. na bolest c. na plynné látky d. na chlad a teplo
Mezi oční vady nepatří: a. krátkozrakost b. dalekozrakost c. bronchitismus d. astigmatismus
Čidlem zraku je: a. rohovka b. duhovka c. žlutá skvrna d. oko
Chuťové buňky jsou citlivé: a. na plynné látky b. na bolest c. na rozpuštěné látky d. na chlad a teplo
Vyber, které chuťové vjemy se na jazyku nachází: a. sladkost, slanost, kyselost, pálivost b. sladkost, slanost, pálivost, hořkost c. sladkost, pálivost, hořkost, slanost d. sladkost, slanost, kyselost, hořkost
Čidlem sluchu je: a. ucho b. sluch c. kladívko, kovadlinka, třmínek d. Eustachova trubice
Ucho členíme na: a. zevní ucho, střední ucho, zadní ucho b. venkovní ucho, střední ucho, vnitřní ucho c. zevní ucho, střední ucho, vnitřní ucho d. zevní ucho, prostřední ucho, vnitřní ucho
Ušní boltec je součástí: a. zevního ucho b. středního ucho c. zadního ucho d. kostěného labyrintu
Střední ucho je od zevního ucha odděleno: a. tekutinou b. bubínkem c. kladívkem c. ničím
Světločivné buňky jsou: d. tyčinky a čípky b. čípky a pestíky c. hůlky a čípky a. tyčinky a pestíky
Nejmenší kůstky v těle se nachází: a. v dutině ústní b. v zápěstí c. ve středním uchu d. v prstech
Světlo vstupuje do oka: a. rohovkou b. duhovkou c. čočkou d. sítnicí
Paprsky světla se lámou v: a. rohovce b. čočce c. duhovce d. zornici
Ve středním uchu nalezneme: c. kladívko, kovadlinku, uzdičku b. kladívko, podkovičku, třmínek a. kladívko, kovadlinku, třmínek d. podkovičku, třmínek, kovadlinku
Žlutá skvrna b. je místo nejostřejšího vidění a. je základním znakem mongoloidní rasy c. je místo na sítnici, kde se nachází nejvíce tyčinek d. je místo na těle, kam dopadá sluneční svit
Slepá skvrna a. se nachází v místě, kde je soustředěno nejvíce čípků b. umožňuje barevné vidění c. je čidlem zraku d. se nachází v místě, kde se soustřeďují nervová vlákna
Při krátkozrakosti se obraz předmětu vytváří: a. za sítnicí b. před sítnicí c. na sítnici d. obraz se vůbec nevytváří
Při dalekozrakosti se obraz předmětu vytváří: a. za sítnicí b. před sítnicí c. na sítnici d. obraz se vůbec nevytváří
Kostěný labyrint je tvořen: a. 3 polokruhovitými kanálky, předsíní a šnekem b. 3 polokruhovitými kanálky, chodbou a hlemýžděm c. 2 polokruhovitými kanálky, předsíní a hlemýžděm d. 3 polokruhovitými kanálky, předsíní a hlemýžděm
Všechny otázky a odpovědi jsou dílem autora této hodiny Ilustrace : Kliparty Office