VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Volné rovnoběžné promítání
Konstrukce kosočtverce
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Konstrukce čtverce 5. ročník
Volné rovnoběžné promítání
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta užití v prostoru
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Volné rovnoběžné promítání
Volné rovnoběžné promítání - řezy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AnotacePrezentace, která se zabývá postupem sestrojení jehlanu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají jehlan. Speciální vzdělávací.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Prezentace – Matematika
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Stereometrie Odchylky rovin VY_32_INOVACE_M3r0116 Mgr. Jakub Němec.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Tělesa – trojboký hranol
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –čtyřboký hranol
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Transkript prezentace:

VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michal Pelíšek

Jehlan

1) Nejprve načrtni podstavu (neviditelné hrany čárkovaně) 2) Načrtni výšku, nebo zvol hlavní vrchol 3) Spoj hlavní vrchol s vrcholy podstavy

Jehlan hlavní vrchol podstava podstavná hrana vrchol podstavy boční hrana boční stěna výška Čtyřboký jehlan – podstava je čtyřúhelník. Boční stěny jehlanu jsou trojúhelníky Vzdálenost hlavního vrcholu od roviny podstavy je tělesová výška jehlanu, stručněji výška jehlanu.

Jehlan PRAVIDELNÝ ČTYŘBOKÝ JEHLAN má čtvercovou podstavu a přímka procházející hlavním vrcholem a průsečíkem úhlopříček podstavy je k oběma úhlopříčkám kolmá.

PRAVIDELNÝ ČTYŘBOKÝ JEHLAN - konstrukce Postupujeme podobně jako při náčrtu 1)Narýsujte tence obraz čtvercové podstavy. Sestrojte pravidelný čtyřboký jehlan: a = 6cm, v = 10cm (boční hrany - úhel 45°, poloviční velikost než ve skutečnosti) 6 cm 3 cm

PRAVIDELNÝ ČTYŘBOKÝ JEHLAN - konstrukce Sestrojte pravidelný čtyřboký jehlan: a = 6cm, v = 10cm 2) Sestrojte průsečík úhlopříček podstavy 3) V průsečíku narýsujte kolmici, jejíž délka odpovídá výšce jehlanu (rysku přiložte na přední hranu podstavy) 10 cm

PRAVIDELNÝ ČTYŘBOKÝ JEHLAN - konstrukce Sestrojte pravidelný čtyřboký jehlan: a = 6cm, v = 10cm 4) Doplňte boční hrany a zvýrazněte jejich viditelnost

Datum vytvoření: Ročník:devátý Předmět: matematika Anotace:prezentace seznámí žáky s jehlanem, jeho částmi, správným názvoslovím a konstrukcí pravidelného čtyřbokého jehlanu