Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.3.20 Dělení se zbytkem Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Elektronická učebnice - I
Rozklad na součin vytýkání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous II. Název sady: Project.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_12 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluDělení v oboru do 100 – hra na krále, dělení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Násobení a dělení v oboru do 1000 Název sady: Matematika 3.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.3.9 Násobení 9 Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 s přechodem Název sady:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Název DUM: VY_32_Inovace_2.3.8 Slovní úlohy – zápis a výpočet Název sady: Matematika 2.ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.4 Obec Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_Inovace_ Opakování sčítání s přechodem přes 10,
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Číslo v digitálním archivu školy
Písemné dělení jednociferným dělitelem
VY_32_Inovace_4.3.4 Násobení a dělení 4 Matematika 3. ročník
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
VY_32_Inovace_ Písemné odčítání v oboru do 100
Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
VY_32_Inovace_4.3.7 Násobení a dělení 7 Matematika 3. ročník
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 bez přechodu
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
VY_32_Inovace_2.3.2 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 8
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
VY_32_Inovace_4.3.6 Násobení a dělení 6 Matematika 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
VY_32_Inovace_ Násobení a dělení 10 Matematika 3. ročník
VY_32_INOVACE_10_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_PROCVIČOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_2.3.5 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 5
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 – odčítání bez přechodu přes 10
VY_32_Inovace_4.3.1 Opakování učiva 2.ročníku (1)
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
VY_32_Inovace_4.3.8 Násobení a dělení 8 Matematika 3. ročník
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Český jazyk a literatura 3. ročník
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_05
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Dělení se zbytkem Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen k vysvětlení a procvičení dělení se zbytkem. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animace.

Dělení se zbytkem 10 : 3 46 : 8 36 : 5 80 : 9

Babička koupila svým 5 vnoučkům sáček bonbónů. V sáčku bylo 28 bonbónů. Kolik bonbónů dostane každý vnouček? bonbónů ….. 28 vnoučků ….. 5 každý ….. ? 28 : 5 = násobky (5) 5, 10, 15, 20, 25, 30, ………..) 5. 5 = = 30 Jak to tedy bude?

Tak jak to babička vyřeší? 25 je málo, 30 je hodně. Najde nejbližší menší násobek čísla 5, to je 25. No a 3 bonbóny zbydou pro dědečka!

Vypočítej zbytek (zb) 14 : 4 = 3 (zb. ) 22 : 8 = 2 (zb. ) 11 : 5 = 2 (zb. ) 17 : 2 = 7 (zb. ) 20 : 6 = 3 (zb. ) 13 : 3 = 4 (zb. ) 21 : 6 = 3 (zb. )

Dělení se zbytkem a kontrola 19 : 5 = 3 (zb. 4) kontrola: 3. 5 = = 19

Vypočítejte a proveďte kontrolu 12 : 5 = 2 (zb. 2) 17 : 7 = 2 (zb. 3) 16 : 3 = 5 (zb. 1) 25 : 9 = 2 (zb. 7) 27 : 4 = 6 (zb. 3) 31 : 8 = 3 (zb. 7) 39 : 5 = 7 (zb. 4) 42 : 8 = 5 (zb. 2) 53 : 6 = 8 (zb. 5) (2. 5) + 2 = 12 (2. 7) + 3 = 17 (5. 3) + 1 = 16 (2. 9) + 7 = 25 (6. 4) + 3 = 27 (3. 8) + 7 = 31 (7. 5) + 4 = 39 (5. 8) + 2 = 42 (8. 6) + 5 = 53

Vypočítejte a proveďte kontrolu dělenec dělitel neúplný podíl zbytek

Vypočítejte tabulku - řešení dělenec dělitel neúplný podíl zbytek

Vypočítejte tabulku dělenec dělitel 7795 neúplný podíl zbytek

Vypočítejte tabulku - řešení dělenec dělitel neúplný podíl zbytek

Při hře bylo zapotřebí udělat skupinky dětí po 4. Kolik skupinek utvoří děti z 3. A, kterých je 27? dětí ….. 27 ve skupince ….. 4 skupinek ….. ? 27 : 4 = 6 (zb. 3) Děti utvoří 6 skupinek po 4, zbydou 3 žáci. Za chvíli se vystřídají s kamarády.

Zvládnete vypočítat tyto příklady? 10 : 2 = 10 : 4 = 10 : 5 = 10 : 6 = 10 : 8 = 25 : 8 = 28 : 9 = 36 : 5 = 48 : 7 = 51 : 6 = 65 : 7 = 69 : 8 = 76 : 9 = 87 : 9 = 74 : 10 = 93 : 10 = 39 : 8 = 46 : 6 = 59 : 8 = 43 : 8 =

Zvládnete vypočítat tyto příklady? Kontrola 10 : 2 = 5 10 : 4 = 2 (zb. 2) 10 : 5 = 2 10 : 6 = 1 (zb. 4) 10 : 8 = 1 (zb. 2) 25 : 8 = 3 (zb. 1) 29 : 9 = 3 (zb. 2) 39 : 5 = 7 (zb. 4) 48 : 7 = 6 (zb. 6) 51 : 6 = 8 (zb. 3) 65 : 7 = 9 (zb. 2) 69 : 8 = 8 (zb. 5) 76 : 9 = 8 (zb. 4) 87 : 9 = 9 (zb. 6) 74 : 10 = 7 (zb. 4) 93 : 10 = 9 (zb. 3) 39 : 8 = 4 (zb. 7) 46 : 6 = 7 (zb. 4) 59 : 8 = 7 (zb. 3) 44 : 8 = 5 (zb. 4)

ZVLÁDLI JSTE DĚLENÍ SE ZBYTKEM? URČITĚ ANO. GRATULUJI!

Použité zdroje a materiály Obrázky z galerie Klipart Vlastní archiv autora