Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Vzájemná poloha dvou kružnic
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vytvořila Helena Černá
Vzájemné polohy 8. ročník
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_14_MII_ROTAČNÍ VÁLEC.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE

PředmětMatematika NázevVzájemná poloha přímky a kružnice AnotacePrezentace slouží k výkladu a procvičení učiva o vzájemné poloze přímky a kružnice. Prezentace obsahuje i soubor k procvičení, který lze otevřít v programu Cabri Geometry. VýstupŽák správně určí jakou vzájemnou polohu zaujímá přímka a kružnice. Klíčová slovaPřímka, kružnice, vnější přímka, tečna, sečna, tětiva. AutorMgr. Michaela Kremeňová Cílová skupina:2. stupeň Ročník:8. ročník Vzdělávací program:Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, 793/2009, Škola pro každého Druh učebního materiálu:Prezentace Formát:MS PowerPoint 2010Celkem 10 snímků

8. ročník

 Vnější přímka kružnice je přímka jejíž vzdálenost od středu kružnice je větší než poloměr. Vnější přímka kružnice a kružnice nemají žádný společný bod.

 Tečna kružnice je přímka jejíž vzdálenost od středu kružnice je rovna poloměru. Tečna a kružnice mají jeden společný bod – bod dotyku T.

 Sečna kružnice je přímka jejíž vzdálenost od středu kružnice je menší než poloměr. Sečna a kružnice mají dva společné body.

Klikni na obrázek. Pokud nefunguje, otevři přiložený soubor v Cabri Geometry.

 Tětiva je úsečka jejíž krajní body leží na kružnici. Nejdelší tětivou je průměr kružnice.

1. Je dána kružnice k (S, 2cm). Narýsuj a) přímku a, b) přímku b, c) přímku c, Přímky pojmenuj. 2.Je dána kružnice k (S, 2,5cm). Narýsuj přímku p,. Přímku pojmenuj. 3. Je dána kružnice k (S, 4cm). Narýsuj přímku q,. Přímku pojmenuj. 4. Je dána kružnice k (S, 3,5cm). Narýsuj přímku x,. Přímku pojmenuj.

Zdroj:  MÜLLEROVÁ, Jana, a kol. Matematika pro 8. ročník základní školy: Geometrie. 1. vydání - dotisk. Praha: Kvarta, Praha. ISBN Obrázky:  Vlastní tvorba v programu Cabri Geometry II Plus Hypertextový odkaz:  Vlastní tvorba v programu Cabri Geometry II Plus