ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 6 - 9. ročník III2-13-19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Advertisements

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Počítačové sítě Netware © Mgr. Petr Loskot
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
HARDWARE VSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ. ROZDĚLĚNÍ HARDWARU VSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ KLÁVESNICE MYŠ SCANNER WEBKAMERA VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ MONITOR TISKÁRNA REPRODUKTORY PLOTTER.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Personal Area Network - PAN Osobní počítačové sítě © Mgr. Petr Loskot.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
1 Elektroinstalace 08 Automobilové osvětlení III Ing. Jiří Špička Projekt: 1.5, Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_EL_08.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MATURITNÍ OTÁZKA Č.6 ORIENTACE V PRINCIPECH, MOŽNOSTECH A PRAKTICKÉM VYUŽITÍ POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Počítač zepředu a zezadu
Tistarna ingoustová a laserová
Tiskárny Šárka Prokopová 6.B
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Senzory pro EZS.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Optický kabel (fiber optic cable)
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
PaedDr. Jozef Beňuška
LED TISKÁRNY, PLOTTER, MODEM A POČÍTAČOVÉ REPRODUKTORY
Inf Počítač a lidé s handicapem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
1. Tlačítko START 2. Podrobnější hledání 3. Zařízení a tiskárny 4
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Další součástky s jedním přechodem PN
POČÍTAČ VY_32_INOVACE_02 Sada 6 ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM
Počítání krevních buňek
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Zpracování a využití informací
Ruční obrábění plastu II
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
Číslicové měřící přístroje
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Počítačové klávesnice
Základní komponenty počítače
Jiří Drábek a Luong Nguyen 4.C
Hardware Vstupní zařízení Mgr. Jan Vobornik, Masarykova ZŠ.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 7. ročník_Číslovky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přesný analogový generátor několika tisíc různých barevných světel
Transkript prezentace:

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III

Informatika Počítačová myš Mgr. Vilém Nejezchleb

Počítačová myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle projevuje na monitoru jako pohyb kurzoru.

Počítačová myš Nachází se na ní jedno či více tlačítek a může obsahovat jedno nebo více koleček pro usnadnění pohybu v dokumentu. Na spodní straně se nachází zařízení snímající pohyb.

Počítačová myš Myš byla vynalezena Douglasem Engelbartem ve Stanfordském výzkumném institutu v roce 1963.

Douglas Engelbart

Počítačová myš V komerčním prostředí pak myš prosadila jako první kalifornská firma Apple v roce Po myši s optomechanickými senzory, kterými pohybovala kulička, vycházející z původního Engelbartova vynálezu, přišla myš optická s LED technologií. Optická myš spatřila světlo světa kolem roku Vynalezl jí Steve Kirsch. Vyžadovala však speciální kovovou podložku s natištěnou mřížkou, bez níž nefungovala. První myši byly hranaté a nepohodlné. Ty novější jsou ergonomicky tvarovány pro pohodlné držení

Počítačová myš - mechanická Z počátku se vyráběly i čistě mechanické myši využívající kuličku, která otáčela kruhem s kontakty. Mechanické snímání pohybu bylo nahrazeno bezkontaktním řešením založeným na výše popsaném optickém snímání, které je mnohem přesnější a spolehlivější

Počítačová myš - optická Optická myš využívá LED jako zdroj světla, které je snímáno fotodiodami nebo dokonalejším optickým snímačem. První optické myši využívaly pro snímání pohybu speciálně potištěný podklad (podložku pod myš). Moderní optické myši periodicky snímají obraz podkladu osvětlený pomocí LED nebo laserové diody a vyhodnocují posuv obrazu vůči předchozímu snímku. Využívají k tomu speciální čipy pro zpracování obrazu v reálném čase a převodu pohybu do osy X a Y.

Připojení k PC Kolem roku 2000 se prosadil konektor PS/2 a posléze USB. Některé myši jsou označovány jako combo, což znamená, že se mohou pomocí jednoduché redukce připojit do zásuvky USB i PS/2. Pro bezdrátové myši se využívá infračervené záření (IrDA) nebo rádiové vlny (včetně Bluetooth), přičemž samotný vysílač/přijímač může být připojen k počítači pomocí sériového rozhraní PS/2 nebo USB.