Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální systémy Přednáška VII
Advertisements

Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Úprava fotografie na počítači
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
GWEB2 MGR. VLASTISLAV KUČERA 3. PŘEDNÁŠKA. Obsah přednášky  CSS3  barvy  border-radius  box-shadow  text-shadow.
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Digitální učební materiál
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová grafika.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vliv osvětlení a jasu na člověka
PZORA 1. přednáška.
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Charakteristiky videomateriálu
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Způsoby uložení grafické informace
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_20. FORMÁT KRESBY  Než začneme kreslit, musíme si na pauzovací papír nakreslit základní formát v poměru stran.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_19. TISK Z VÝŠKY  tisknoucí místa jsou na tiskové formě vyvýšena nad úroveň míst netisknoucích  jako způsob tisku.
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_17. ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ Podle způsobu vytváření, resp. zpracování grafické informace rozeznáváme:  vektorová zařízení.
RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. ZS 2/0 Z Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK B_PPG PRINCIPY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Charakteristika videomateriálů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Barevné ladění dokumentů
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Barvy v počítačové grafice
Způsoby uložení grafické informace
Způsoby uložení grafické informace
Rastrové formáty.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18

 přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.

ADITIVNÍ (SČÍTACÍ) MÍCHÁNÍ  je podobné skládání barevného světla, přidáním nového odstínu se výsledná barva zesvětlí, tento způsob kombinování barev používají například monitory, displeje nebo projektory.

 vychází z faktu, že lidské oko obsahuje tři základní druhy buněk citlivých na barvu. Hodnoty RGB pro základní barvy BarvaRGB červená25500 zelená02550 modrá00255 černá000

CMYK  Barevný model CMY lépe odpovídá lidské zkušenosti s mícháním barev  Podíl jednotlivé barevné složky je definován v rozmezí 0 až 255 nebo v procentech.  Problémem je nedokonalé krytí jednotlivých barevných složek.  Proto smíšením tří základních barev nevznikne ve skutečnosti dokonale černá barva, ale jakási směs hnědé a černé.  Z tohoto důvodu se v praxi tiskne černá samostatně a používá se také ke ztmavení jiných barevných odstínů. Tak vzniká barevný model často používaný v polygrafii - CMYK.

HSV  Model HSV má tři základní parametry: barevný tón (Hue), sytost (Saturation) a jas (Value).

HLS  Model je velice podobný modelu HSV - sytost leží na vodorovné ose, světlost na svislé ose a barevný tón představuje úhlová hodnota.  Tvar modelu odpovídá skutečnosti - schopnost rozlišování barevných odstínů skutečně klesá se ztmavování a zesvětlování základní čisté barvy, zvyšování a snižování světlosti barvy skutečně spočívá v přidávání světlého nebo tmavého pigmentu

LAB (L*A*B) Tento model využívá tři složky:  Světlost (Lightness, L) - která v rozsahu 0 až 100 popisuje světlost bodu. 0 znamená černý bod, 100 znamená bílý bod.  Složka barvy a - která popisuje barvu bodu ve směru od zeleno-modré (záporné hodnoty) po červeno-purpurovou (kladné hodnoty).  Složka barvy b - která popisuje barvu bodu ve směru od modro-purpurové (záporné hodnoty) po zeleno-žluto-červenou (kladné hodnoty).

LAB (L*A*B)

 DOJČAR, Zdeněk. Barva. Brno. Vysoké učení technické v Brně,  KALČICOVÁ, Andrea. [online]. [cit ]. Dostupné z:  KAPOUNOVÁ, Jana. Zpracování grafických informací. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,  KOSTOLÁNYOVÁ, Kateřina. Úvod do multimédií: (grafika, hudba a zvuk). Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, 54 s. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN  NAGYOVÁ, Ingrid. Audiovizuální prostředky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,  ŠTEFAN, Radim a Dalimil KOUTEK. Digitální zpracování a animace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003, 46 s. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN  ŠTEFAN, Radim. Zvuk a počítače. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2002.