Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie I Chování firmy v nedokonalé konkurenci
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Mikroekonomie I Cvičení 8 – Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Volba výstupu dokonale konkurenční firmou
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Mikroekonomie I Cvičení 11 – Chování firmy v podmínkách monopolu
TEORIE VÝROBNÍCH FAKTORŮ A ROZDĚLOVÁNÍ
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
neDokonalá konkurence Mikroekonomie i
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Rovnováha firmy na trhu finální produkce
nedokonalá konkurence Mikroekonomie I
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
DOKONALÁ KONKURENCE.
Mikroekonomie I Chování firmy v podmínkách monopolu Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Dokonalá konkurence (DK)
Teorie rozdělování a její kontexty
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nedokonalé konkurence
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Trh práce a politika zaměstnanosti
8. Monopolistická konkurence
Všeobecná rovnováha Téma 10 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Oligopol.
Mikroekonomie II – přednáška č. 8: Monopolistická konkurence
Monopolistická konkurence
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Nedokonalá konkurence
Monopolistická konkurence
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Předpoklady dokonalé konkurence
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
8. Monopolistická konkurence Obsah charakteristika volba výstupu firmy v SR a LR Chamberlinův model efektivnost monopolistické konkurence.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Analýza nákladů PaE 1 (S-5B)
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Dokonalá konkurence přednáška č. 8.
Transkript prezentace:

Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A

Monopolistická konkurence (rovnováha firmy a odvětví) Velký počet firem v odvětví Diferencovaný produkt Neexistují bariéry omezující vstup firem do odvětví Trh s mnoha výrobci, jejichž pohyb mezi odvětvími je zcela volný

Každá firma vytváří natolik diferencovaný produkt, aby si mohla stanovit vlastní cenu. Nejvíce se podobá dokonalé konkurenci - (žádné ochranné známky autorská práva atd., Firmy maximalizují zisk, spotřebitelé maximalizují užitek. Nelze uskutečnit kvůli požadavkům, proto se jedná o model, který slouží pouze k pochopení).

Dělí se: V krátkém období - Rovnovážný objem firemní výroby. Rozdíl mezi průměrnými příjmy a průměrnými náklady. V dlouhém období - příliv nových firem způsobí posun poptávkové křivky po produkci každé firmy doleva. Cena umožňuje firmě pokrýt její náklady. Křivka poptávky

Zdroje: w=1366&bih=667&q=ekonomika&oq=ekonomika&gs_l=img.3..0l4j0i30l j ac.1.64.img Tbn6d AGK35Y#imgrc=sWN9bx535SA2WM%3A w=1366&bih=667&q=k%C5%99ivka+popt%C3%A1vky&oq=k%C5%99ivka+p& gs_l=img.1.0.0l7j0i8i30l ac img xnlyeYfHoKg#imgrc=iEZ6lhQHcMGXFM%3A