Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A
Monopolistická konkurence (rovnováha firmy a odvětví) Velký počet firem v odvětví Diferencovaný produkt Neexistují bariéry omezující vstup firem do odvětví Trh s mnoha výrobci, jejichž pohyb mezi odvětvími je zcela volný
Každá firma vytváří natolik diferencovaný produkt, aby si mohla stanovit vlastní cenu. Nejvíce se podobá dokonalé konkurenci - (žádné ochranné známky autorská práva atd., Firmy maximalizují zisk, spotřebitelé maximalizují užitek. Nelze uskutečnit kvůli požadavkům, proto se jedná o model, který slouží pouze k pochopení).
Dělí se: V krátkém období - Rovnovážný objem firemní výroby. Rozdíl mezi průměrnými příjmy a průměrnými náklady. V dlouhém období - příliv nových firem způsobí posun poptávkové křivky po produkci každé firmy doleva. Cena umožňuje firmě pokrýt její náklady. Křivka poptávky
Zdroje: w=1366&bih=667&q=ekonomika&oq=ekonomika&gs_l=img.3..0l4j0i30l j ac.1.64.img Tbn6d AGK35Y#imgrc=sWN9bx535SA2WM%3A w=1366&bih=667&q=k%C5%99ivka+popt%C3%A1vky&oq=k%C5%99ivka+p& gs_l=img.1.0.0l7j0i8i30l ac img xnlyeYfHoKg#imgrc=iEZ6lhQHcMGXFM%3A