Šest let poté aneb Vzdělávání v krajích po šesti letech Pardubice 4.4.2007 Zlata Houšková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

Portál jihočeských knihoven Jihočeská vědecká knihovna PhDr. Zuzana Hájková
IVIG 2006 Náš zákazník – náš pán Zlata Houšková Praha, IVIG září 2006.
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Tvorba výměnných fondů, jejich cirkulace a distribuce Definice závazného standardu výkonového ukazatele pro práci s výměnnými fondy Struktura výkonového.
Výsledky Analýzy mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková Pardubice listopad 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Celostátní seminář Regionální funkce knihoven 2007 Zapojení regionálních knihoven do spolupráce se Souborným katalogem ČR Celostátní seminář Regionální.
Školení KKFB Zlín, Souborný katalog ČR jako výsledek a nástroj spolupráce mezi knihovnami Eva Svobodová – Národní knihovna ČR.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Co to je, když se řekne „komunitní role“ aneb Knihovna v malé obci Tábor, červen 2009 Zlata Houšková.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Knihovnické profese v NSP
Pravidla pro zajištění regionálních funkcí v Pardubickém kraji Seminář RF – Pardubice.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
VZDĚLÁVÁNÍ a REGIONÁLNÍ FUNKCE ??? Brno Zlata Houšková.
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Vít Richter 6. září 2005 Národní knihovna ČR +420/603.
1. Poradenská a konzultační činnost, plány, rozbory (Revize standardu regionálních funkcí) Pardubice 15. – Jana Nejezchlebová MZK Brno Ladislava.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Do knihovny po Internetu, na Internet do knihovny 28. února 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
3. Vzdělávání knihovníků, semináře, porady Pardubice Zuzana Hájková Zlata Houšková.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
Výsledky činnosti neprofesionálních knihoven okresu Brno-venkov 2009 Modřice M. Kubíková.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Regionální funkce knihoven ve Zlínském kraji Setkání starostů a knihovníků Zlín – PhDr. Zdeňka Friedlová Krajská knihovna Františka Bartoše.
Koncepce rozvoje knihoven v ČR na léta 2004 – 2010 Usnesení vlády č. 679 ze Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS – Hradec Králové.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Jednotná kontaktní místa podle zákona o volném pohybu služeb Vlastimil Slovák, odbor Vnitřního trhu a služeb EU Ministerstvo průmyslu a obchodu.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA (PRV)
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
31. Seminář knihovníků muzeí a galerií ČR Cheb Spolupráce SDRUK a Asociace muzeí a galerií ČR.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Současný stav regionálních funkcí v ČR Knihovnická dílna 2006 Praha, 7. dubna 2006.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Co by měla splňovat pověřená knihovna (Atest) Pardubice Zlata Houšková.
Vysokoškolské knihovny a krajské knihovny – konkurence nebo spolupráce? Ivo Brožek.
GovNet Ing. Zbyněk Škopán. Strana 2 KI ISVS Služby GovNet I. Centrální podpora Uživatelů.
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Možnosti investičních aktivit knihoven v příštím programovacím období Knihovny a strukturální fondy EU Ing. Radka Soukupová Ministerstvo pro.
POČET OBSLUHOVANÝCH KNIHOVEN POČET METODIKŮ 25,78 (PK: 23,18) 25,46 (PK: 22,06) 24,53 (PK 21,53) Počet metodických návštěv 936 (1,35;
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Sekce SDRUK pro regionální funkce Centrální adresář knihoven stav aktualizace – květen 2016 NK ČR Praha PhDr. Eva Svobodová.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Funkce krajských knihoven při zavádění RDA
Michal Šperling - EUREDIS
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Spolupráce se Souborným katalogem ČR v Knihovně UPM
Transkript prezentace:

Šest let poté aneb Vzdělávání v krajích po šesti letech Pardubice Zlata Houšková

VISK 2 Mimoškolní vzdělávání knihovníků (dovednosti v práci s ICT) Připravit kvalifikované poskytovatele veřejných informačních služeb obyvatelům ČR ve veřejných knihovnách jako přirozených informačních centrech obcí včetně menších lokalit.

VISK 2 Mimoškolní vzdělávání knihovníků (dovednosti v práci s ICT) Připravit pracovníky veřejných knihoven na roli potenciálních instruktorů či školitelů, kteří budou schopni poskytovat pomoc obyvatelům v obcích při zvládání informační a komunikační techniky a technologie a práci s informacemi.

Kolik na to , Kč , Kč , Kč , Kč , Kč , Kč , Kč Celkem 29, Kč , Kč

Co za to Vzdělávací centra (počítačové učebny) CD-Rom Informační studia a knihovnictví Kurzy ZPG a expertní – bezplatné!!

Kurzy základů počítačové gramotnosti Knihovna/parametrkurzůhodinúčastníkůabsolventůknihovenneprofes.specializ.4 + modulů7 modulů MěK v Praze NK ČR SVK v Kladně JVK v Č. Budějovicích SVK PK Plzeň KK Karlovy Vary SVK Ústí nad Labem KVK v Liberci KK v Pardubicích SVK Hradec Králové /7171/87 KK Vysočiny Havl. Brod MZK v Brně KKFB Zlín VK v Olomouci MSVK v Ostravě UK ZČU Plzeň ŠK VOŠ OT Štětí Celkem

Kurzy expertní Knihovna/parametrkurzůhodinúčastníkůknihoven STK 43542, UK ZČU Plzeň NK ČR MZK v Brně MSVK v Ostravě VK v Olomouci Celkem ,

Co za to Cíle dosaženo (jakž takž): cca v ¼ knihoven Nedostatky : málo neprofesionálních knihoven, podceňování potřeby, liknavost při návštěvách, málo certifikátů ECDL Otazníky : efektivita kurzů, využití učeben, práce se starosty, regionální funkce (pověřené knihovny)....

Proč Stále ještě pomalé budování infrastruktury (cca malých veřejných knihoven není dosud vybaveno ICT a není připojeno k internetu); Finance k dotování programu nejsou přidělovány v potřebné výši : oproti původně plánovaným částkám byly v období přidělovány dotace ve výši cca jedné třetiny;

Proč Zřizovatelé a zaměstnavatelé knihoven si neuvědomují nebo nedoceňují význam a výhodnost programu (event. ICT obecně) pro knihovny, resp. pro obyvatele obce, takže neumožňují účast knihovníků na kurzech; V některých případech jde i o nezájem knihovníků samých, zejména v malých obcích ( je třeba intenzivní součinnosti knihoven pověřených regionálními funkcemi ).

Proč Trvalý negativní jev: neúčast přihlášených zájemců na kurzech bez předchozí omluvy (ztěžuje nebo znemožňuje organizátorům zajištění plné účasti na kurzech a snižuje ekonomickou efektivitu kurzů);

Proč Některé krajské knihovny mají rezervy ve získávání účastníků kurzů z neprofesionálních knihoven; Stále se málo krajských vzdělávacích center zapojuje do organizace expertních kurzů v oblasti IT, (nelze ovšem vyloučit, že tyto kurzy organizují mimo program VISK2).

Co dál Nová koncepce programu VISK 2 Aktualizovat podmínky programu, rozšířit kurzy ZPG o nástavby a pokračovací moduly, rozšířit nabídku expertních kurzů; upravit některé podmínky a pravidla brzdící další rozvoj vzdělávacích aktivit. Propagace počítačové/informační gramotnosti a vzdělávání v menších místech a v knihovnách nově automatizovaných, resp. připojených k internetu Mediální gramotnost

Co dál V rámci regionálních funkcí pověřených knihoven je třeba věnovat propagaci těchto školení pozornost. Krajské knihovny musí hledat další cesty ke zvyšování informační gramotnosti pracovníků neprofesionálních knihoven, například přiblížení vzdělávacích aktivit do mikroregionů či spádových oblastí

Co dál Prověřit úroveň této gramotnosti ve všech profesionálních a neprofesionálních knihovnách kraje, aby byla definována konkrétní potřeba v jednotlivých krajích pro další roky.

E-learning Kurzy katalogizace tištěných monografií pro formáty MARC 21 a UNIMARC Komise doporučila nový grant pro ÚISK Další?

A to ostatní Závisí na požadavku veřejných knihoven v kraji! Oborové specializace (akvizice, zpracování, služby, ochrana fondu, hudební knihovnictví, „děckaři“, výstavba...) Rekvalifikační a základní knihovnické kurzy Inovační kurzy Manažerské a sociální dovednosti

A to ostatní Specifické skupiny uživatelů Komunitní problematika PR a marketing služeb Vzdělávání veřejnosti... Centres of excellence

Záleží na nás všech...