Marketing mix 4P Produkt. Vlastnosti produktu Podstata Dodatečné vlastnosti  Přidaná hodnota  Značka  Obal  Záruční podmínky  Pozáruční servis 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Komunikace a stimulování prodeje
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
9.Komunikace.
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Strategie.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Stanovení ceny v marketingu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Marketingová komunikace
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing mix 4P Produkt

Vlastnosti produktu Podstata Dodatečné vlastnosti  Přidaná hodnota  Značka  Obal  Záruční podmínky  Pozáruční servis  Služby  Image

Klasifikace produktů Spotřební zboží  Časté spotřeby  Občasné spotřeby  Luxusní zboží Výrobní prostředky Služby  Obchodní  Údržbářské

Životní cyklus produktu Zavádění Růst Zralost Útlum Návrh Model Prototyp Vzorek

Vývoj nových produktů Průzkum Posouzení Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace

Cena

Cenové strategie Cena Kvalita vysokáPrůměrnáNízká VysokáStrategie získání mimořádné ceny Strategie vysoké hodnoty Strategie mimořádně vysoké hodnoty PrůměrnáStrategie předražování Strategie střední hodnoty Strategie odpovídající hodnoty NízkáStrategie okrádáníNeúsporná strategie Úsporná strategie

Vnější faktory Ekonomické činitele Právní činitele Společenské činitele

Stanovení ceny Poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení výsledné ceny

Strategie Přežití Maximalizace současného zisku Maximalizace současných příjmů Maximalizace obratu Sbírání Cena za luxus

Metody cenové tvorby Nákladové typy cen  Stanovení ceny přirážkou  Cena respektující návratnost investic ROI Psychologické typy cen  Následování ceny konkurence  Pravděpodobnost uzavření kontraktu  Hodnota vnímaná zákazníkem

Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny „Dumpingové“ ceny Ocenění výrobní řady Vícefázové ocenění Kompletování Aukční ceny

Cenové změny Snížení ceny Zvýšení ceny Reakce na cenové změny konkurence

Distribuce

Funkce distribuce z pohledu výrobce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví

Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce  Obchodní zástupce Velkoobchod  Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel

Distribuční cesta B2B Výrobce  Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor  Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)

Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby

Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony

Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce

Distribuce z pohledu maloobchodu Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly Zrak Čich Sluch Hmat Chuť

Marketingová komunikace

Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci

Ekonomie  Co  Jak  Pro koho Marketing  Proč  Jací zákazníci  Kdy budou mít zájem  Za jaké ceny

Marketingová komunikace Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme

Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Direkt marketing  Přímý marketing  Osobní prodej Sponzoring Event Marketing E-marketing Guerilla marketing Virální marketing

Jak najdeme my zákazníky? Jak zákazníci najdou nás?

Model marketingové komunikace Subjekty  Odesílatel  Příjemce Nástroje  Sdělení  Média Funkce nebo činnosti  Kódování  Dekódování  Odezva  Zpětná vazba Šum

Úspěch ovlivňuje Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování  Postoj: kladný, záporný  Zdroj: odborný, objektivní, slavný, sympatický, má moc  Vliv: prostředí, názorová nebo referenční skupina

Postup komplexní marketingové komunikace Určit cílové příjemce sdělení Stanovit cíle komunikace Sestavit sdělení Vybrat komunikační cesty Vypracovat rozpočet Výběr komunikačního mixu Měření účinnosti propagace Implementace a řízení marketingové komunikace

Fáze marketingové komunikace Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu

Reklama Reklama propagující firmu (značku), instituci Reklama zaměřená na produkt (značku) Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky

Reklama: výhody a nevýhody Působí rychle Kontrola nad  obsahem  volbou médií  počtem opakování Lze ovlivnit  koho a  na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků

5M důležitých pro reklamu Mission Message Money Media Measurement

2 části reklamní strategie Strategie  Co říci  Komu  Jak Realizace  Jak často  Kde  Za kolik

Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference Přesvědčení Akce

Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler) Models► Modely AIDA modelHierarchy-of- effects model Model postupných kroků Innovation- adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Awareness Pocit potřeby Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Interest Zájem Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Akce Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin

Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo

Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze Celková výše rozpočtu

Média Tištěné reklamy ke shlédnutí Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování  Inzerát Audiovizuální reklama  Rozhlas  Televize  Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet

Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita Reakce na mimořádné události

Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny

Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání Podpora návštěvnosti Podpora prodeje  Doprovodných služeb  Abonentních programů  Výrobků

Direkt marketing Pošta Telefon

E-marketing Web FB a další sociální sítě Blog Virální marketing Vyhledávače SEO, PPC

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců © Radka Johnová, 2014