Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Sčítání a odčítání úhlů
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Eva Procházková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Úhly Pracovní list NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_305_Úhly – pracovní.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Dvourozměrné geometrické útvary
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Geometrie pro 6. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Výukový materiál pro 9.ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_14_Popis obličeje
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_12_Přímka TEMA: Přímka
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_V.M2TŠ_KONSTRUKCE ÚHLŮ 60°, 120°, 30° Téma: M - 7. ročník – geometrie –konstrukce úhlu 60°, 120°, °30° Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 7. ročník speciální základní školy První část prezentace slouží k opakování (list č. 3 a 4) Druhá část představuje postup při konstrukci úhlů (list č. 5 – 7) Závěr tvoří procvičení odhadu velikosti úhlů (list č. 8) Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, rýsují do sešitů a učí se správně odhadovat velikost úhlů Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero nebo fix, myš, rýsovací potřeby, sešit

KONSTRUKCE ÚHLU 60°, 120°, 30° PAMATUJ! 90° 1° VELIKOST ÚHLU měříme VE STUPNÍCH. Pravý úhel má velikost 90°. 90° Tento úhel má velikost 1°. ▪ K měření používáme úhloměr. 1°

? KONSTRUKCE ÚHLU 60°, 120°, 30° TYPY ÚHLŮ Nejprve malé opakování: ÚHEL PŘÍMÝ ÚHEL TUPÝ D V E A V B I AVBI = 180 ° I DVEI > 120 ° ? F C ÚHEL PRAVÝ Jak se úhly jmenují? ŘEŠENÍ: ÚHEL OSTRÝ ▪ V G V D I CVDI = 90 ° I FVGI < 30 °

KONSTRUKCE ÚHLU 60° 60° Sestrojili jsme úhel, který měří 60°. L 4. Kolem vrcholu K opíšeme kružítkem oblouk o stejném poloměru. 1. Nejprve narýsujeme polopřímku s počátkem v bodě V. 2. Kolem bodu V opíšeme libovolný oblouk kružnice. 3.Průsečík oblouku a polopřímky označíme bodem K. 6. Polopřímka VK je jedním ramenem a polopřímka VL je druhým ramenem úhlu. 5. Průsečíkem obou oblouků je bod L. Sestrojili jsme úhel, který měří 60°. L NENÍ TO SNADNÉ ? 60° V K

Úhel 120° je, jak již víme, úhel tupý. Je to dvojnásobek úhlu 60°. KONSTRUKCE ÚHLU 120° Jehlu kružítka zabodneme do bodu L a opíšeme oblouk kružnice. Poloměr zůstává stejný. Narýsujeme polopřímku VM, která je druhým ramenem úhlu KVM. Úhel měří 120°. Úhel 120° je, jak již víme, úhel tupý. Je to dvojnásobek úhlu 60°. Průsečíkem obou oblouků je bod M. Postup je stejný, jako při konstrukci úhlu 60°, jen musíme prodloužit oblouk kružnice kolem bodu V. L M 60° 120° Je toto už složitější? 60° V K

KONSTRUKCE ÚHLU 30° Se stejným poloměrem opíšeme druhý oblouk kružnice kolem bodu L. Průsečík obou oblouků nazveme N. Průsečíkem oblouků vedeme polopřímku VN, která je druhým ramenem úhlu KVN . Tento úhel měří 30°. Pomocí kružítka sestrojíme osu úhlu 60°. Osa rozdělí tento úhel na dva shodné úhly. Jehlu kružítka zabodneme do bodu K a opíšeme oblouk kružnice. L N 30° Bylo to složité ? 60° 30° V K

Odhadněte a přiřaďte k úhlům jejich správnou velikost, použijte pero nebo fix: ŘEŠENÍ 120° 30° 60° 90° ▪ Jste jedničky!

Automatické tvary: Vlastní animace ZDROJE Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 20.10.20123. [cit. 2012-10-20].