CESTOVNÍ RUCH. Významná součást národního hospodářství (souvisí s ním další služby) – finance a pracovní příležitosti.souvisí s ním další služby Předpoklady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
Advertisements

CESTOVNÍ RUCH.
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
STÁTY A JEJICH VLAJKY I.. ? BELGIE Oficiální název: Belgické království Hlavní město: Brusel Měna: Euro Obyvatelstvo: 10,5 miliónu.
Anglie je největší a nejlidnatější země Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
SLUŽBY Rychle se rozvíjející III. hospodářský sektor Indikátor vyspělosti země.
Česká republika – Praha VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_Česká republika Praha Dětský domov, Základní škola, Střední škola Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Jižní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků o jižní Evropě. V první části si žáci vytvářejí základní přehled o celé oblasti – o krajině, hospodářství.
VY_32_INOVACE_07-53 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Španělsko,
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_03 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠPANĚLSKO A PORTUGALSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_14_Španělsko a Portugalsko.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Londýn II.- oblasti cestovního ruchu Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_VLASTIVĚDA
Václav Čistecký a Filip Koča
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Světová a národní gastronomie
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA a možnosti studia v zahraničí
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola, Hradec Králové
Antické Řecko – doba železná
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hlavní města Evropy VY_32_INOVACE_Ze
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
TYPOLOGIE CESTOVNÍHO RUCHU
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_VLASTIVĚDA
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Podpora českého lázeňství
Francie.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Střední Amerika Jelínek, Svoboda.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Libor Hrbek Název: VY_32_INOVACE_8A04Z6-8_Jižní Evropa
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
NOVODOBÉ OLYMPIJSKÉ HRY
KLÍČOVOU SOUČÁSTÍ SYSTÉMU CESTOVNÍHO RUCHU JSOU
Cestovní ruch České republiky
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Název školy: Základní škola T. G
Korsika – Napoleonův ostrov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pro splnění úkolů je pracovní list, který je přílohou této prezentace.
Transkript prezentace:

CESTOVNÍ RUCH

Významná součást národního hospodářství (souvisí s ním další služby) – finance a pracovní příležitosti.souvisí s ním další služby Předpoklady rozvoje (mír, volný čas, peníze, služby), předpoklady vzniku (nenarušená příroda, kulturněhistorické dědictví).nenarušená příroda kulturněhistorické dědictví Dělení: aktivní x pasivní skupinový x individuální organizovaný x neorganizovaný tuzemský x zahraniční dle formy (cyklo, pěší, vodní), dle doby trvání aj.

PořadíZeměRegion Příjem (2009) Příjem (2008) Příjem (2007) Příjem (2006) 1Spojené státy Sev. Amerika $94.2 mld. $110.1 mld. $97.1 mld.$85.8 mld. 2ŠpanělskoEvropa$53.2 mld.$61.6 mld.$57.6 mld.$51.1 mld. 3FrancieEvropa$48.7 mld.$55.6 mld.$54.3 mld.$46.3 mld. 4ItálieEvropa$40.2 mld.$45.7 mld.$42.7 mld.$38.1 mld. 5ČínaAsie$39.7 mld.$40.8 mld.$37.2 mld.$33.9 mld. 6NěmeckoEvropa$34.7 mld.$40.0 mld.$36.0 mld.$32.8 mld. 7Spojené královstvíEvropa$30.1 mld.$36.0 mld.$38.6 mld.$34.6 mld. 8AustrálieOceánie$25.6 mld.$24.8 mld.$22.3 mld.$17.8 mld. 9TureckoEvropa$21.3 mld.$22.0 mld.$18.5 mld.$16.9 mld. 10RakouskoEvropa---$21.8 mld.$18.9 mld.$16.6 mld. 32Česká republikaEvropa---$7.7 mld.$6.6 mld.$5.5 mld. Příjem z mezinárodního turismu

Oblasti CR Evropa: -Středozemní moře (ŠPANĚLSKO, ITÁLIE, ŘECKO, CHORVATSKO) -Alpy pro zimní i letní turistiku (země RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO) -Evropská města: LONDÝN, PAŘÍŽ, ŘÍM, VÍDEŇ, PRAHA, AMSTERODAM aj. Amerika: -Havaj, Florida, Kalifornie -Národní parky v USA a KANADĚ -Indiánské civilizace v Latinské Americe MEXIKU a PERU -Pláže v BRAZÍLII a karibská oblast Afrika: Egypt a národní parky Asie: velká města, horské oblasti, příroda

videa Copacabana Karneval v Riu Machu Picchu karibik Národní parky Niagárské vodopády Národní parky Egypt DubaiČína Japonsko Evropa Tunisko

Karneval - tanec Karneval - průvod Rio Machu Picchu Karibik – Jamaica hotel Vodopády Iguazu Niagárské vodopády Yosemitský NP Yellowstone Serengeti Dubaj Egypt Velká čínská zeď 7 divů světa OktoberfestOktoberfest průvodprůvod Eiffelovka

Samostatné úkoly Mezi podmínky ovlivňující CR patří také vztah obyvatel k cizincům? Jaké jsou názory na tuto otázku. Zhodnoťte podmínky jaké má ČR pro uplatnění v mezinárodním CR. Uveďte, jaké má váš okres či město zařízení sloužící výhradně k CR? Je těchto zařízení dostatek? Jsou přírodní a kulturní předpoklady pro CR ve vaší oblasti využity? Vyberte z libovolné země Evropy tři cíle, kde by jste se chtěli podívat. Přiřaď k městům jejich pamětihodnosti: -Londýn, Paříž, Řím, Madrid, Athény, Praha -Karlův most, Koloseum, Akropolis, Eiffelova věž, Tower Bridge, Prado Vysvětlete co znamená: hotel, botel, motel, penzion, kemp