Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Elektrický obvod III..
Elektrický proud.
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Měříme elektrické napětí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Elektrické napětí Jakým způsobem zelektrujeme těleso
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_08  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
zpracovaný v rámci projektu
ELEKTRICKÉ JEVY ELEKTRICKÝ OBVOD.
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Elektrický proud.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický proud II Ing. Jan Havel.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
30.1 ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ, ZDROJE A MĚŘENÍ
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO NAPĚTÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8. a 9. ročníku ZŠ Téma: Měříme elektrické napětí Metodický list (anotace): V úvodu materiálu jsou zakreslena elektrotechnická schémata pro praktické zapojení elektrického obvodu žáky, která slouží k navození problému. Dále je stanovena fyzikální veličina, její značka, základní jednotka, značka základní jednotky. Následují další jednotky, převody mezi nimi a přístroje k měření elektrického napětí. Dále jsou zakreslena elektrotechnická schémata pro praktické zapojení voltmetru žáky. Na závěr je pro žáky připraven pracovní list na procvičení převodů mezi jednotkami, který je současně i testem. Vzděl á vac í mate ri á l zpracovaný v r á mci projektů EU pen í ze š kol á m (Operačn í ho programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost)

MĚŘÍME ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ

Zapoj a pozoruj:

žárovka b) svítí jasněji

fyzikální veličina: ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ značka veličiny: U základní jednotka: volt značka jednotky: V píšeme: U = 1 V

Další jednotky: 1 milivolt 1 mV = 0,001 V = V 1 kilovolt 1 kV = V = 10 3 V

Elektrické napětí měříme voltmetrem: 1. digitální 2. ručkové

nejvíce se používají digitální voltmetry, které měří i další veličiny – multimetry schematická značka voltmetru:

voltmetr připojujeme ke spotřebiči paralelně (vedle sebe)

měříme elektrické napětí zdroje

Procvič oblíbené převody: suchý článek:U = 1,5 V =mV = kV baterie článků:U = 4,5 V =mV =kV akumulátor v autě:U = 12 V =mV =kV

Zdroje: Kolářová, R., Bohuněk, J.: Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, Praha 1999, str