Kompozice, barva, text Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentace poznámka.
Advertisements

Jak vytvořit prezentaci
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Optické klamy a teorie barevného vidění
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
Digitální učební materiál
Obhajoba maturitní práce
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ lektor: Mgr. A. Peříková
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Vysoká škola ekonomická fakulta.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Kristýna Horná, Libor Krsek, Martin Seko a další z GML.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
INFORMATIKA 7 Úprava dokumentu III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Kristýna Horná, Libor Krsek, Martin Seko a další z GML.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Svatební tvoření… …inspirace. I romantické oznámení může být vkusné, jemné, a dokonce vtipné… Svatební oznámení.
V hledáčku k ompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Barvy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
VÝZNAM ARCHITEKTURY SMYSL JEJÍCH DĚJIN Autor: Ing.arch.Petra Třebová listopad 2010.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Grafické principy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PÍSMO Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Nástroj pro prezentace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
V hledáčku kompozice II.
Teplé a studené barvy Název školy
Geografická kartografie
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PÍSMO Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Digitální učební materiál
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Rady a Tipy pro čtení životopisu
Zrak a optické klamy.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
V hledáčku kompozice II.
Co je kognitivní psychologie?
Kompozice, barva, text Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
V hledáčku kompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Kompozice, barva, text Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

O kompozici hovoříme při: Malbě obrazu Sazbě textu Navrhování budov Vzniku tiskovin Komponování fotografií Umísťování soch v exteriéru Dalších rozmanitých činnostech Prostuduj kapitoly 2.1 Základní pravidla designu a kresby na počítači, část kompozice, světlo a perspektiva

Kompozice a její kategorie v architektuře Světlo a barva Transformace Měřítko Proporce Optické klamy a iluze Symetrie Eurytmie Rytmus Kontrast

Název stavby: „Scientific college, Citta della Pieve; Itali“ realizace Autor stavby: Mario Botta Tři stejné budovy, které jsou v patě spojeny. A jejich pomyslná osa se sbíhá ve společném středu. Kompoziční kategorie: SYMETRIE

Jedna z budov je vertikálního a druhá horizontálního charakteru. Obě budovy jsou objemově v rovnováze a tím vytváří eurytmickou dvojici. Název stavby: „Marco Polo tower“, Hamburk Německo. Autor stavby: Tham & Videgard architects Kompoziční kategorie: EURYTMIE

Název stavby: „Da vinci station tower Dubai “, předpokládaný rok dokončení 2009 Jde o pohybující se budovu, kdy architektura není statická, ale může se na základě vnějších vlivů měnit a přizpůsobovat uživateli. Kompoziční kategorie: TRANSFORMACE

Název stavby: „Birds Nest, Treehotel“ ve Švédsku. Autor stavby: Tham & Videgard architects Kompoziční kategorie: PŘÍRODNÍ PŘEDOBRAZY V ARCHITEKTUŘE Stavba působí jako ptačí výtvor. Malá kulatá okna jsou důmyslně ukryta pod „obalem“ z větví. „Analýza kompozičních kategorií, Pavel Hotař, zimní semestr, školní rok 2010/2011“

Do vývoje kompozice zasahovala doba, výtvarný cit i věda. Ale nejdůležitěji se na něm podílela příroda. Příroda, jež nás a vše okolo obdařila vyváženými proporcemi, které lahodí oku. Tak jako barvy svým celkovým vyzněním a vzájemnou kombinací, působí na nás i text v ploše různým způsobem, na základě poměru textu a plochy. Stejně jako v malbě nebo architektuře je i v typografii dobrá kompozice jedním ze stěžejních předpokladů pro vytvoření kvalitního díla.

Kompozice v typografii Vede oko čtenáře od nejdůležitějších sdělení až k podrobnostem Může být jednoduchá, ale musí být zajímavá Kombinace mnoha výrazných prvků způsobuje dezorientaci a zrakovou únavu Nedodržení jednotné podoby grafiky komplikuje orientaci Absence volného prostoru snižuje přehlednost Náhodné centrování vzbuzuje dojem neuspořádanosti a je nepříjemné

Barva je komunikační nástroj, který dokáže navodit silné a specifické emoce Použití barvy není pro vytvoření dobrého designu nutné Vhodné užití barev může ovlivnit rozhodování, necitlivé užití dokáže i dobrý design zničit Kombinace barev mohou vyvolávat asociace a emoce, užití by se nemělo řídit osobním vkusem nebo módními trendy Užití mnohobarevného pozadí odvádí pozornost od důležitých informací na popředí

Barva může být mocným pomocníkem Oko je vedeno k místu s barvou Zrak určuje směr čtení od méně výrazné k tmavší barvě Bílá barva na tmavém podkladu zvětšuje Mnoho barev oslabuje naši pozornost Kombinace kontrastních barev víc zaujme, ale také oko brzo unaví Malá barevná plocha má stejnou vizuální hodnotu jako velká plocha barvy neutrální Vhodné užití barev může ovlivnit rozhodování V součinnosti s barvou působí kompozice, text a sdělení

Text jeho grafická podoba je určena druhem písma, řezem, velikostí a barvou Písmo by nikdy nemělo potlačit sdělované informace Střídání fontů užíváme velmi uvážlivě, kombinujeme vždy jen písma z odlišných kategorií Zvažte kdy je důležitější vizuální podoba textu a kdy naopak informační sdělení Při kombinaci písem je vhodné kontrast mezi nimi ještě zvýraznit Neužívejte text psaný pouze velkými písmeny Použití jediného druhu písma může vyvolat harmonický dojem, ale naopak může působit jednotvárně až nudně