Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Daniel Hanzlík. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Elektronická učebnice - I
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
PŘÍBUZENSKÉ VZTAHY Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název Vztahy v rodině   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Procedurální (klasické) programování Popisuje algoritmus – postup, jak vyřešit úlohu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
88.1 Číselné rébusy = + = = 90 = + = = 80 = =
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Mezilidské vztahy 3. ročník
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
Směny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_09_ PL Rodinné vztahy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Těžiště, stabilita tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Co je to domov? DOMOV Domov je máma, táta a sourozenci … Domov je můj pokoj, hračky, knížky … Domov je náš dům, byt, obývák, kuchyň, ložnice,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Matematizace textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Dvojice slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Souhrnný test kvantitativního myšlení
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Podmíněné pravděpodobnosti
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Řešení slovních úloh rovnicemi
RODINA Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Matematická rozcvička
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
Řešení slovních úloh rovnicemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
VY_32_INOVACE_85.
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
VY_32_INOVACE_
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Slovní úlohy o společné práci − 2
Množina bodů dané vlastnosti
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o pohybu.
Množina bodů dané vlastnosti
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Logické úlohy VY_32_INOVACE_ září 2013

Logické úlohy Při těchto úlohách jde o nalezení logické vazby mezi zadanými pojmy. Uchazeči hledají v textu odpovědi na otázku uvedenou za textem. Nejlépe je vytvořit si k danému textu náčrt, který text vizualizuje a tím zpřehlední. Je možné také tvořit schémata, sestavovat jednoduché rovnice, atp. 2

Příklad 1 Čtyři bratři – Vít, Standa, David a Vašek – bydlí v jednom domě, ale každý na jiném poschodí. David bydlí níž než Vít a Vašek, který bydlí mezi Standou a Vítem, zatímco Vít bydlí mezi Davidem a Vaškem. Ve kterém poschodí kdo bydlí, když dům, ve kterém bratři žijí, má přízemí a tři poschodí? (6.14) 3

Příklad 2 Tři kamarádi – Dan, Leoš a Pepa – chodí pravidelně do sauny. Žádný den v týdnu nejsou současně v sauně a ve středu a v neděli je sauna zavřená. Dan chodí čtyřikrát v týdnu a Leoš pětkrát. Ve třech dnech po sobě jdoucích nechodí do sauny první den Dan, druhý den Pepa a třetí den Leoš. V jiných třech po sobě jdoucích dnech nechodí do sauny první den Pepa, druhý den Leoš a třetí den Dan. Kdy v sauně najdeme Pepu? (6.16) 4

Příklad 3 Tři kamarádi – Adam, Béďa a Cyril – chodí pravidelně na pivo. Výběr je poněkud jednotvárný. A tak si dávají buď světlé pivo nebo černé pivo. Ale nikdy všichni stejně. Když si dá Adam světlé pivo, Béďa si poručí černé pivo. Světlé pivo si dává buď Adam nebo Cyril, ale nikdy oba současně. Černé pivo zásadně nepijí Béďa nebo Cyril. Který z nich si mohl včera objednat světlé pivo a dnes černé? (6.24) 5

Příklad 4 Anka, Běta a Cilka jsou pozoruhodné ženy. Každá z nich má několik pozoruhodných vlastností. Dvě z nich jsou pozoruhodně inteligentní, dvě pozoruhodně krásné, dvě pozoruhodně talentované a dvě pozoruhodně vtipné. Žádná z nich nemá víc než tři z těchto pozoruhodných vlastností. O Ance platí, že je-li pozoruhodně inteligentní, je i pozoruhodně vtipná. O Bětě stejně jako o Cilce platí, že je-li pozoruhodně krásná, je i pozoruhodně talentovaná. O Ance stejně tak jako i Cilce je pravda, že je-li pozoruhodně vtipná, je i pozoruhodně talentovaná. Která z nich není pozoruhodně vtipná? (6.25) 6

Příklad 5 Na jednom ostrově žily společně v jedné vesnici dva kmeny. V jednom kmeni žili samí pravdomluvní a ve druhém samí lháři. Přitom pravdomluvní mluvili stále jen pravdu a lháři stále lhali. Na tento ostrov dorazil cestovatel a na křižovatce potkal jednoho domorodce. Jak se má jedinou otázkou zeptat na cestu do vesnice, aby dostal vždy správnou odpověď? (6.8) 7

Příklad 6 Když cestovatel dorazil do vesnice, stal se první domorodec jeho průvodcem. Cestou potkali dalšího domorodce. Cestovatel poslal prvního, aby se zeptal druhého, do kterého kmene patří. Průvodce přišel se zprávou, že druhý domorodec je lhář. Ze kterého kmene byl průvodce? (6.25) 8

Příklad 7 Ve staré indické věštírně byly tři bohyně, které odpovídaly na otázky tak, že Pravda mluvila vždy pravdu, Lež vždy lhala a Moudrost, která mluvila někdy lež a někdy pravdu. Do této věštírny přišel filozof a chtěl vědět, jak sedí bohyně vedle sebe. Nejprve se zeptal bohyně sedící vlevo: „Kdo sedí vedle tebe?“ A dostal odpověď „Pravda“. Pak se zeptal prostřední: „Kdo jsi?“ A dostal odpověď „Moudrost“. Naposled se obrátil k pravé bohyni s otázkou: „Kdo sedí vedle tebe?“. A ta odpověděla „Lež“. To už filozofovi stačilo k přesnému určení jejich pořadí. Určete ho také. (6.9) 9

Příklad 8 Na oslavě otcových padesátin se sešlo několik příbuzných. Otec, matka, syn, dcera, bratr, sestra, bratranec, sestřenice, synovec, neteř, strýc a teta. Jaký byl nejmenší počet přítomných, když víme, že se v této rodině neuzavřel žádný sňatek mezi příbuznými? (6.17) 10

Příklad 9 Na pohádkové hostině byli výhradně zlobři, trolové a skřeti. Každý zlobr během hostiny snědl 2 voly, 3 ovce, 2 telata, 4 chleby a vypil sud piva. Každý trol snědl 3 chleby, 3 voly, 1 tele a vypil dva sudy piva. Každý skřet vypil sud piva a snědl 5 ovcí, 3 telata a 2 chleby. Kolik bylo na hostině zlobrů, trolů a telat, jestliže bylo celkem snědeno 13 volů, 16 ovcí, 13 telat, 21 chlebů a vypito 10 sudů piva? (2, 3, 2) 11

Zdroje LOUKOTA, Jiří. Veselá matematika, aneb, Kouzla, hříčky, hádanky, rébusy, lamohlavy. V Olomouci: Votobia, 1998, 156 s. ISBN