Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Advertisements

Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
1 Virtuální Univerzita třetího věku. 2 Seniorské vzdělávání Univerzita třetího věku (U3V) je součást Celoživotního vzdělávání, organizované veřejnými.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Individuálně, ale společně a jinak
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Podpora krajského akčního plánování
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Příspěvek na konferenci
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Společné informace o studiu
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Model intenzivní podpory
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií

Studiem získává absolvent kvalifikační předpoklady pro výkon specializované činnosti: koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií dané vyhláškou č. 317/2005 Sb. (§ 9a) MŠMTč. 317/2005 Sb. (§ 9a)

Základní cíle vzdělávání Prohloubit a rozšířit kompetence absolventa k metodickému vedení ostatních učitelů školy v oblasti využití ICT ve vzdělávacím procesu, tvorby ICT plánu a řízení naplnění standardu ICT služeb na základních a středních školách ČR.

Současně platné Nařízení vlády pro úpravu problematiky ICT metodika (dříve Nařízení vlády č. 400/2002): Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. ze dne 26.ledna enevladou1502.htm

Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. ze dne 26. ledna 2005, § 3  (4) Učiteli – metodikovi informačních a komunikačních technologií se snižuje týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti s počtem žáků ve škole Počet žákůSnížení v hodinách týdně do 501 do 1502 do 3003 do 5004 nad 5005

 (5) Je-li pověřeno výkonem funkce metodika informačních a komunikačních technologií nebo výchovného poradce více pedagogických pracovníků, sníží se každému z nich rozsah přímé pedagogické činnosti podle ředitelem školy přiděleného počtu žáků nebo tříd.

 (6) Vykonává-li funkci metodika informačních a komunikačních technologií nebo výchovného poradce ředitel školy nebo zástupce ředitele školy, sníží se jim týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti podle odstavců 3 a 4, nejvýše však do poloviny týdenního rozsahu stanoveného pro ředitele školy nebo zástupce ředitele školy v příloze k tomuto nařízení.

Důležité materiály a informace  _2005_o_dalsim_vzd__ped_prac.pdf _2005_o_dalsim_vzd__ped_prac.pdf   ce-v-oblasti-ICT.html ce-v-oblasti-ICT.html

Časový plán studia  Studium je třísemestrové, s celkovým počtem 255 hodin, z toho je 155 hodin věnováno přímé výuce prezenční formou, 50 hodin výuce distanční formou, 50 hodin konzultacím v souvislosti s vypracováním závěrečné práce.

Klíčové cílové kompetence Hlavním smyslem studia je vybavení absolventa potřebnými znalostmi, organizačními a řídícími dovednostmi, resp. didaktickými metodami k tomu, aby byl ICTK metodik schopen ve své škole, případně v okolních „malých“ školách kvalifikovaně:

 metodicky pomáhat kolegům v integraci ICT do výuky většiny předmětů,  doporučovat a koordinovat další ICT vzdělávání pedagogických pracovníků  koordinovat užití ICT ve vzdělávání,  koordinovat nákupy a aktualizace software,  zpracovávat a realizovat v souladu se školním vzdělávacím programem ICT plán školy,  koordinovat provoz informačního systému školy

Studium by mělo naplnit svým obsahem následující kompetence: Kompetence k učeník řízení ke správě ICT na škole

Kompetence k učení  role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické metody  využití počítače ve vzdělávacím procesu (nad rámec vlastní odbornosti účastníka)  organizace vedení školních žákovských a studentských projektů  vyhledávání a hodnocení výukových a informačních zdrojů na internetu  užití metod distančního a kombinovaného vzdělávání podporovaného ICT

Kompetence k řízení  zpracování a realizace ICT plánu školy  zpracování bezpečnostní politiky školy (pravidla bezpečnosti, provozní a SW řád školy)  organizace zapojení školy do regionálních (národních) projektů  organizace a metodická pomoc při provozu školního vzdělávacího a organizačního informačního systému

Kompetence ke správě ICT ve škole  základní orientace v nových trendech vývoje ICT pro vzdělávání  základní orientace v právních předpisech souvisejících s ICT  znalost principů a možností počítačových sítí  znalost principů a možností moderních prezentačních technologií

Tematické okruhy studia 1.Role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie 2.Využití počítače ve vzdělávacím procesu – tři vybrané okruhy z minimálně pěti nabízených 3.Informační systém školy, webová prezentace školy 4.Principy a možnosti počítačových sítí 5.Autorské právo, bezpečnost na internetu, netiketa 6.Tvorba ICT plánu školy, interakce ICT a RVP 7.Příprava školních projektů (v rámci ČR, EU)

8.Vedení školních žákovských projektů 9.Moderní technologie – aktuální informace, užití ve škole 10.Hygiena, ergonomie a pravidla bezpečnosti práce s ICT 11.Užití ICT ve speciální pedagogice 12.Počítač a volný čas dětí a mládeže 13.Anglické termíny pro oblast ICT a moderní edukace 14.Aktuální zdroje informací a výukových objektů na internetu

Zajištění studia  Ústav informatiky PEF MZLU  Ve spolupráci s: Institutem celoživotního vzdělávání MZLU v Brně Ústavem práva PEF Ústavem humanitních věd Ústavem jazykových a kulturních studií MZLU NIDV externími lektory

Odborný garant studia doc. Ing. Dr. J. Rybička Organizační zajištění Ing. I. Houbová

1. semestr studia Obsah, termíny, předměty, garanti předmětů, rozvrh, informace o ukončení semestru

Letní semestr 2007 (první etapa studia) Termíny soustředění: až 11. března března až 1. dubna až 22. dubna až 13. května 5.2. až 3. června Přesný rozvrh a rozdělení do skupin najdete v IS MZLU Brno pod odkazem 1. semestr 3. běh.

Rozvrh 1. soustředění – sobota až 12.00Úvod do studia až 13.30Informační systémy a prezentace školy – úvod do IS (RNDr. Ing. M. Šorm, Ph.D), až 18.00ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie (PhDr. D. Linhartová, CSc.), učebna A01

Rozvrh 1. soustředění – neděle 9.00 až 12.00Počítačové sítě (RNDr. Ing. M. Šorm, Ph.D), učebna A až Počítačové sítě (RNDr. Ing. M. Šorm, Ph.D), učebna A01

Tematické okruhy pro předmět „ Využití počítače ve vzdělávacím procesu “  Společná část: Zásady úpravy dokumentů se zaměřením na dokumenty z oblasti IT, jak zpracovávat samostatné práce (1. semestr) Možnosti moderních prezentačních technologií (2. semestr)  Volitelná část Volitelná

Ukončení 1. semestru Souborná zkouška zahrnující znalosti z předmětů:  ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie  Počítačové sítě ve školách  Angličtina pro ICT  Úvod do studia

Průběh souborné zkoušky  Semestrální zkouška bude probíhat v počítačové učebně v prostředí e-learningového systému formou testu  Test bude obsahovat 20 otázek, 10 otázek bude z předmětu „ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie“, 5 otázek z předmětu „Počítačové sítě ve školách“, 3 otázky z předmětu „ Angličtina pro ICT „ 2 otázky z „Úvodu do studia“

Hodnocení zkoušky  A – 85 % a více správných odpovědí  B – minimálně 77 % správných odpovědí  C – minimálně 70 % správných odpovědí  D – minimálně 62 % správných odpovědí  E – minimálně 55 % správných odpovědí  F – pod 55 %

Předměty ukončené pouze zápočtem: Podmínkou udělení zápočtu je mimo účasti ve výuce vypracování samostatných prací nebo projektu z předmětů:  Využití počítače ve vzdělávacím procesu I  Využití počítače ve vzdělávacím procesu II  Počítačové sítě ve školách

Další informace